Page 2 of 3
Re: Duett-tilhenger
Posted: Sat 21 Apr 2012 14:52
by Torbo2
Det hadde blitt norges mest originale campingvogn eller henger eller hva det måtte bli?
Men nå er det vel mye annet som står for tur med to andre godsaker?
Spennede å høre videre hva som skjer.....
Re: Duett-tilhenger
Posted: Sat 21 Apr 2012 20:59
by hlyshaug
Evt to PV-halvdeler satt sammen...
Re: Duett-tilhenger
Posted: Sat 21 Apr 2012 23:15
by 445
Hlyshaug!
Du og jeg var jo på besøk hos en med mange biler....
En av dem var en Duett uten front.
Neste prosjekt etter motoren?
"Hlyshaug og 445 gjør ting de aldri skulle begynt på; lage Duett-tilhenger".....
Nei, nå er det visst sengetid.
Re: Duett-tilhenger
Posted: Sun 22 Apr 2012 22:26
by hlyshaug
Du tenker på denne, ja.
Jo, jo. Vel, vel. Jeg tror vi sover på det, ja.
Re: Duett-tilhenger
Posted: Mon 23 Apr 2012 09:19
by 445
Noen som vet hva selve Duett-karrosseriet veier?
Altså "skapet fra torpedoveggen til og med bakdørene, men ikke ramme, akslinger og motor?
Re: Duett-tilhenger
Posted: Mon 23 Apr 2012 19:50
by Torbo2
Jeg vil tro godt under 100 kg, om "kassen" løsnes fra ramma. Det hadde jo vært fint hatt med framdørene og frontvinduet på hengeren, så har man nødutgnger eller større innlastingsmulighet for turutstyr...
Fantasien løper, men det gjør tiden også, så her er det vel bare å sette i gang!?
Bilen på bildet ville jo vært utmerket!
Re: Duett-tilhenger
Posted: Fri 27 Apr 2012 23:56
by Torbo2
En konkurrent:
Re: Duett-tilhenger
Posted: Sat 28 Apr 2012 09:07
by jangu1@hotmail.com
Den var litt cowboy innspirert den Renaultn på bildet med lastebil speil og kompressorhorn på taket. Og sidepipes og greier. Skikkelig harrybil jo. Men skjønner du tenkte på hengeren hans.
Re: Duett-tilhenger
Posted: Sat 28 Apr 2012 13:36
by Torbo2
Ja det er mange rariteter og mange engasjerte i biler, hva det nå kan komme av? Skjønner ikke dette. Men det er visst ingen medisiner som hjelper heller...
Det er noe fengende med det som rører på seg og bråker i tillegg...
Re: Duett-tilhenger
Posted: Sat 28 Apr 2012 14:06
by jangu1@hotmail.com
Nei jeg skjønner ikke helt det heller. Ja det er litt spennende med alt som bråker og går det er sant. Jeg vil kjøpe alt av gamle biler jeg da. Men det finnes ikke medisiner mot det heller. Skulle gjerne hatt det altså. For jeg blir helt dårlig når jeg ser en 544 sport til salgs for eksempel eller en vanlig pv eller duett. Da vil jeg kjøpe. Men ikke har jeg råd og ikke plass.
Re: Duett-tilhenger
Posted: Sat 28 Apr 2012 21:14
by Torbo2
Den som venter på noen godt, venter ikke fjorgjeves... Selv om det føles sånn i blant.
Du har jo godsaker underveis...
Det sies at ventetiden og spenningen er like bra som når tingene faller på plass..?
Jeg kan ikke bekrefte det, da jeg ikke er av den tålmodige typen, men noen ganger kan det nok ha vært sånn..
Re: Duett-tilhenger
Posted: Sat 28 Apr 2012 21:20
by 445
Jeg må jo innrømme at det hadde vært kjempegøy å lage en slik tilhenger, men hva skulle man bruke den til...?
Re: Duett-tilhenger
Posted: Sat 28 Apr 2012 21:52
by Torbo2
Jeg ville hatt den som sovekupe på døgnturer på fisketurer, festivaler, til markeder osv. I dag har man jo langhelger som kan utnyttes.
Det er jo mange ganger bedre enn å bo i telt?
Fiskestedene mine oppe i høydene i Telemark og på vestlandet kan være skikkelig guffne og kalde tidlig på morgenen i telt.
Jeg har jo annet alternativ, VW Camper, men det blir kjedelig i forhold.
Tenk neste års PV-treff i Sverige, eller andre land med en slik ekvipasje?
I år på Godtland blir det nok ikke minitrailer, men jeg skal nok dra dit uansett...
Jeg er jo ellers fast gjest på div. bluesfestivaler... Men kanskje det vil gi for mye oppmerksomhet, da jeg halvveis våken kryper ut for å sette over kaffen på morgenkvisten, mens ivrige folk rundt kommer med 100 spørsmål som jeg ikke vil eller kan svare på?
Det er nok vanskelig å forsvare jobben med å gjøre dette kontra bruken, men hengeren kan jo også brukes til frakt av ting og tang, men flere gode forklaringer har jeg ikke...
Men morsomme tanker rundt dette kommer jeg ikke bort fra med det første... Dessuten kjenner jeg en snekker som sikkert ville hjulpet meg med innredningen... I alle fall gitt meg råd som kunne gitt god komfort i ekstravogna.
Og så kjenner jeg en vognfører med vinkler på uniformen som kunne hulpet med med kjøretips osv...
Re: Duett-tilhenger
Posted: Sun 29 Apr 2012 07:32
by 445
Så bra! Da fikk jeg noen argumenter til "regjeringen".
Hvordan kan fronten løses? Bare gjøre det slett og fint på torpedoveggen?
Re: Duett-tilhenger
Posted: Sun 29 Apr 2012 10:21
by Torbo2
"Hytta" er jo bare skrudd til ramma, med tilsvarende bolter som holder/holdt girkassetraversen. Under fronten under vinduet framme kan man vel bare sette inn stålplate, svakt buet for å få styrke... Kanskje best med to deler, øvre og nedre, for å treffe resten av tilhengerhuset...
Bruker man en tilhengerunderstell, er det troig ingen prlvlemer med godkjenning heller? Men slikt må jo sjekkes nærmere, da bilgleden ikke alltid er like stor hos enkelte myndige personer som skal godkjenne..