Hvis jeg finner en som ikke koster en liten formue.
544
-
jangu1@hotmail.com
Re: 544
Det ble litt pussing i går også. Men i dag tenkte jeg at jeg skulle kjøpe meg en båndsliper. Se om jeg kan få den til og funke.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
-
jangu1@hotmail.com
Jeg var og sjekket prisen på en båndsliper i går og det var ikke billig. Den billigeste jeg fant kostet 1990 kr. Så den dyreste kostet 4700 kr.
Men jeg sjekket på Clas Olson på nettet og den kostet ca 900 kr. Så hadde de en på Biltema men den sto det spessifikt at den var til tre.
Så da blir det vel den fra Clas Olson til ca 900 kr.
Så blir det kurs i hele dag også. Vil heller være hjemme og pusse pv jeg da så jeg blir ferdig. Skulle gjerne vært ferdig med bilen til kjøreturen 1 mai i Høijord.
Men jeg sjekket på Clas Olson på nettet og den kostet ca 900 kr. Så hadde de en på Biltema men den sto det spessifikt at den var til tre.
Så da blir det vel den fra Clas Olson til ca 900 kr.
Så blir det kurs i hele dag også. Vil heller være hjemme og pusse pv jeg da så jeg blir ferdig. Skulle gjerne vært ferdig med bilen til kjøreturen 1 mai i Høijord.
Hva i all verden skal du bruke en båndsliper til på bilen? Eksentersliper skjønner jeg, men båndsliper har bare noe å gjøre på treverk. Terrasser for eksempel.
Kjøp heller en eksentersliper med godt støvavsug som du kan koble på en grovstøvsuger som du kan bruke fleece støvpose i. De praktiske er de som har stikkontakt for utstyr. Da starter støvsugeren når slipemaskinen starter.
Det som er skummelt med en båndsliper er at en lett mister kontrollen på slipingen og kan lage dype sår i både sparkel og metall. Sparkel kan en legge på igjen, men plata må ofte byttes. Den gjør også at underlaget blir varmt, og med så tynne plater som på bil kan de da lett slå seg.
Så igjen: Båndslipere er UBRUKELIGE på bil..
Ha en fin dag på kurset
Kjøp heller en eksentersliper med godt støvavsug som du kan koble på en grovstøvsuger som du kan bruke fleece støvpose i. De praktiske er de som har stikkontakt for utstyr. Da starter støvsugeren når slipemaskinen starter.
Det som er skummelt med en båndsliper er at en lett mister kontrollen på slipingen og kan lage dype sår i både sparkel og metall. Sparkel kan en legge på igjen, men plata må ofte byttes. Den gjør også at underlaget blir varmt, og med så tynne plater som på bil kan de da lett slå seg.
Så igjen: Båndslipere er UBRUKELIGE på bil..
Ha en fin dag på kurset
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Her må jeg støtte Reodor57.
Jeg har båndsliper som jeg bruker på treverk. Den er en skikkelig storspiser som ikke er lett å temme. Tror den spiser mer enn vinkelsliper med fiberrondell. Jeg ville ikke tørre å bruke en båndsliper på bil.
Du har jo kommet til finpussingsstadiet. En god eksentersliper er i så fall en bra maskin.
Dette er en helt grei maskin:
http://www.clasohlson.com/no/Bosch-PEX3 ... r407853000
Jeg har båndsliper som jeg bruker på treverk. Den er en skikkelig storspiser som ikke er lett å temme. Tror den spiser mer enn vinkelsliper med fiberrondell. Jeg ville ikke tørre å bruke en båndsliper på bil.
Du har jo kommet til finpussingsstadiet. En god eksentersliper er i så fall en bra maskin.
Dette er en helt grei maskin:
http://www.clasohlson.com/no/Bosch-PEX3 ... r407853000
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Ble nødt til å kommentere dette jeg også.
Alltid moro med nye verktøyinnkjøp, men
båndsliper er fint på store plane flater (f. eks terrasser som reodor skriver)
Det finnes vel ikke en eneste slik flate på en PV
Bruk heller de kronene på deler og lakk !
Det er mitt råd ihvertfall
Alltid moro med nye verktøyinnkjøp, men
båndsliper er fint på store plane flater (f. eks terrasser som reodor skriver)
Det finnes vel ikke en eneste slik flate på en PV
Bruk heller de kronene på deler og lakk !
Det er mitt råd ihvertfall
-60 544A Special 2
Nå har du kommet et godt stykke videre! Når du nå har fått på første (av flere) strøk med grunning, kan du se hvor du må sparkle og/eller pusse mer.jangu1@hotmail.com wrote:
Sånn ser fronten ut nå. Skal gå over før jeg lakker og se om jeg må pusse mere.
De ujevnhetene du ser nå, ser du i alle fall når den skikkelige billakken kommer på.
-
jangu1@hotmail.com
Tenkte jeg skulle legge på ett lag til med grunning. Og se hvor det må pusses mere.
Så gå videre med grunninga til neste sted og gjøre det på samme måte der.
Men jeg vasker med silikonfjerner før jeg grunner da.
Så gå videre med grunninga til neste sted og gjøre det på samme måte der.
Men jeg vasker med silikonfjerner før jeg grunner da.
Bra! Renslighet er viktig. Hvilken grunning er det du bruker?jangu1@hotmail.com wrote:Men jeg vasker med silikonfjerner før jeg grunner da.
-
jangu1@hotmail.com
Den har jeg kjøpt hos lakkereren. Lesonal 1K primer filler står det på den. Til en gammel bil var den meget bra sa lakkereren jeg kjøpte den av. 
Legg bare på tynne lag med grunning.
Det er slitsomt å slipe bort sig.
Det er slitsomt å slipe bort sig.
-
jangu1@hotmail.com
Takk for tipset det skal jeg legge meg på minnet og huske på. 
-
jangu1@hotmail.com
Ja da har den andre forsendelsen fra Motoroldies kommet i posten. Der var det bla. ny bokstavsats til og ha over grillen, gummi pakningen til låssylindrene og dørhåntaka, og sånne bånd til og henge fra karroseriet og ned på bakakslen. Nye klips til bokstavene og nye skruer til og feste den lista ved frontruta til panseret den av tøy. Det er ikke så dyrt og sende det fra svergie til Norge men det Norske postverket skal ha skikkelig betalt. 400 kr i frakt fra grensa og hjem til meg. Mens fra svergie og til Norge kom det på 187 se kr.
De eskene jeg har fått i posten er på størrelse med en skoeske. Det er ikke rart folk flytter fra Norge synes jeg.
Men da har jeg hvertfall det klart til jeg så kommer så langt. Så neste gang skal jeg nok heller kjøre til Motoroldies og handle.
For dette blir for dyrt for meg. Jeg kunne akseptert prisen på delene og frakta i Svergie men den norske frakta er jo helt hinnsides synes jeg. I morgen skal jeg slutte og røyke. For nå har jeg fått el sigaretter. Og jeg prøvde dem litt i går og det har jeg troa på at skal gå bra. Jeg skal jo ikke ha den i all evighet men jeg skal bare avvenne meg med den en stund. Jeg har røyka mere eller mindre siden jeg var 5 år. Da jeg satt på fanget til bestefaren min og røyka. Men har røyka fast hver dag siden litt før jeg ble 11 år gammel og blir snart 49 år. Så da har jeg vel fått kvota mi av nikotin og tjære.
Men det var ikke det jeg skulle om her. I dag skal jeg få pusset en hel del håper jeg. Håper at jeg får mange timer med pv,n i dag.
Så i går fikk jeg gjort ferdig hatthylla med hull til høytalerene. Så da er det bare og legge ett tynt lag med summgummi på den og trekke den. Så kan jeg skru fast høytalerene og bli ferdig med det. Men det har ikke noe høy prioritet altså. Får det kommer langt ned på lista.
Men det og trekke den kan jeg jo gjøre inne. Jeg må bare få tak i litt sånn tynn skumgummi. Jeg vet ikke helt hvem butikk som har sånt men. Men det går vel an og finne det ett eller annet sted. Så blir det vel kanskje en bilde seanse igjen snart også.
Kanskje når dagen er over skal jeg se om jeg ikke kan få tatt noen bilder og legge ut her.
Ha en fantastisk fin lørdag alle sammen og stell pent med bilene deres.
De eskene jeg har fått i posten er på størrelse med en skoeske. Det er ikke rart folk flytter fra Norge synes jeg.
Men da har jeg hvertfall det klart til jeg så kommer så langt. Så neste gang skal jeg nok heller kjøre til Motoroldies og handle.
For dette blir for dyrt for meg. Jeg kunne akseptert prisen på delene og frakta i Svergie men den norske frakta er jo helt hinnsides synes jeg. I morgen skal jeg slutte og røyke. For nå har jeg fått el sigaretter. Og jeg prøvde dem litt i går og det har jeg troa på at skal gå bra. Jeg skal jo ikke ha den i all evighet men jeg skal bare avvenne meg med den en stund. Jeg har røyka mere eller mindre siden jeg var 5 år. Da jeg satt på fanget til bestefaren min og røyka. Men har røyka fast hver dag siden litt før jeg ble 11 år gammel og blir snart 49 år. Så da har jeg vel fått kvota mi av nikotin og tjære.
Men det var ikke det jeg skulle om her. I dag skal jeg få pusset en hel del håper jeg. Håper at jeg får mange timer med pv,n i dag.
Så i går fikk jeg gjort ferdig hatthylla med hull til høytalerene. Så da er det bare og legge ett tynt lag med summgummi på den og trekke den. Så kan jeg skru fast høytalerene og bli ferdig med det. Men det har ikke noe høy prioritet altså. Får det kommer langt ned på lista.
Men det og trekke den kan jeg jo gjøre inne. Jeg må bare få tak i litt sånn tynn skumgummi. Jeg vet ikke helt hvem butikk som har sånt men. Men det går vel an og finne det ett eller annet sted. Så blir det vel kanskje en bilde seanse igjen snart også.
Kanskje når dagen er over skal jeg se om jeg ikke kan få tatt noen bilder og legge ut her.
Ha en fantastisk fin lørdag alle sammen og stell pent med bilene deres.
Ønsker deg også en riktig fin lørdag!
Jeg skal montere bakbremser.
Jeg skal montere bakbremser.
-
jangu1@hotmail.com
Kos deg med det 445. Jeg skal og snart montere nye hjullager og bremsesko, nye bremserør, nye bremsetromler, og ellers alt nytt til bremsene. Så det blir jo bare gøy. Men jeg må ha tak i håndbremswier før jeg begynner på det.