G.Larson's '54 PV 444H
Re: G.Larson's '54 PV 444H
Vakkert! Galvanisert plate også?
Med 110 tonn kan du jo bøye hele bilen 
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Da har jeg kommet litt lenger.
Byttet nedre bære/lenkearm, ytre lenkearmsbolter oppe og nede med muttere,skiver og foringer, støtdemper med bolter og foringer samt krengningsstaget med foringer. Samt ny bremseslange.
På førersiden.
Utgangspunktet:

Og etterpå:

Har demontert på passasjersiden også. Her må jeg ha med delene på jobb å presse ut nedre støtdemperbolt.
Smurt opp lenkearmsbolter og kingbolten.
Byttet nedre bære/lenkearm, ytre lenkearmsbolter oppe og nede med muttere,skiver og foringer, støtdemper med bolter og foringer samt krengningsstaget med foringer. Samt ny bremseslange.
På førersiden.
Utgangspunktet:

Og etterpå:

Har demontert på passasjersiden også. Her må jeg ha med delene på jobb å presse ut nedre støtdemperbolt.
Smurt opp lenkearmsbolter og kingbolten.
Ståle B.
Ja, fant noen biter på jobb som passet fint ifht tykkelse og størrelse.Torbo2 wrote: Galvanisert plate også?
Ståle B.
Og da var demontering på høyre sida unnagjort og begynt montering igjen. Nå kommer jeg ikke lengre med det før det kommer noen deler i posten.
Får fortsette med rattstammemansjetten i mellomtiden. Den gamle er fjernet. Denne var helt råtten og delvis smeltet
Får fortsette med rattstammemansjetten i mellomtiden. Den gamle er fjernet. Denne var helt råtten og delvis smeltet
Ståle B.
Jeg lurer på hvordan den kan smelte? Så nettopp en smeltet mansjett på en PV, som jeg så litt på....
Mye rart med PV-bilene.
Mye rart med PV-bilene.
Ikke uvanlig at gammel myk gummi blir som tyggegummi når den blir gammel. Sett det flere ganger.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Den jeg så på var som brent, ikke bare gammel og morken, som de fleste har registrert. Hadde den stått på eksossiden i motorromment så hadde det vært forståelig.
Litt fra kveldens montering.
Slik så rattstammemansjetten ut. I tillegg hadde deler av den rent nedover torpedoveggen.

Slik så rattstammemansjetten ut. I tillegg hadde deler av den rent nedover torpedoveggen.

Ståle B.
Snakk om å gå i oppløsning!
Det kommer seg litt etter litt ser jeg
Den mansjetten har nok sett bedre dager ja 
Ja, har ikke all verdens til garasjefasiliteter. Så i vinter har det vært for kaldt å skru.
Men skal bli litt mere fart nå utover.
Grattulerer foresten med ny, fin pick-up
Men skal bli litt mere fart nå utover.
Grattulerer foresten med ny, fin pick-up
Ståle B.
Takk for det 
Forståelig at det ikke frister å skru som mest når temperaturen er på sitt laveste nei.
Forståelig at det ikke frister å skru som mest når temperaturen er på sitt laveste nei.
Hvordan var det med rust i skålene der fjærene hviler? Jeg måtte sveise inn nye skåler på min.G.Larson wrote:Da har jeg kommet litt lenger.
På førersiden.
Utgangspunktet:
![]()
Skålene var helt tynnrustet. Ikke noe hold igjen. I tillegg var armene i seg selv i så dårlig stand at alt ble byttet med nytt.
Ståle B.