Reodor57 wrote:Etter helgens smøretreff i Oslo og Akershusavdelingen, tror jeg vi fant hovedårsaken til at det lugget litt. Antagelig har motoren fått seg en overhaling, og lett trimming som har medført at den krever det lille ekstra. Dette tror jeg vi fikk fikset med å sette inn en strupedyse fra en VN36. Dette er en dyse som ikke finnes i VN34, men hullet med gjenger er der. Denne dysen er det dessverre ikke ens størrelse på, slik at en kan få samme effekt ved å "rappe" denne fra en VN36 en har liggende. De fleste av disse dysene er for store. Kjøper en ny fra VP er disse litt mindre
. Du kan vel bekrefte om det virker DanVan.
Det virker mye bedre i alle fall!
Vi snakket vel i går om å lure oss opp på en 102 dyse, så da tror jeg den blir plettfri. Nå er det bare såvidt den sliter.
Ellers har det jo som Reodor57 skrev vært smøretreff, hvor jeg fikk deltatt og stiftet mange hyggelige nye bekjentskaper.
Ble en smørerunde, samt olje og filterskift. Fikk også forsket litt videre på hvorfor jeg har så enormt romling fra panseret. 445 og jeg holdt på en times tid med panserjustering, men det ble ikke noe bedre. Kjørte hjem og tenkte at jeg får finne ut av det til våren.
Mandag 05.10.20 var det påtide å kjøre bilen til vinterlagring. Ga den derfor en grundig vask utvendig og innvendig og gjorde den klar for vinteren.
Plutselig kjente jeg lukten av bensin, og at det plutselig lakk fra skjøten mellom bensinrøret fra pumpa og messingvinkelen som går inn på forgasseren.
Skrudde opp, og så at gjengene på messingvinkelen var helt ødelagte. Saumfarte røret og oppdaget da at det hadde gnisset mot tverrbjelken under panseret. Jeg merket at romlelyden kom etter vi skiftet forgasseren. Røret har derfor fått belastningen av panseret, som igjen har ødelagt messinggjengene. Ikke rart det dura i hele bilen.
Jaja, så stod jeg der med en lekk bil, som plutselig ikke var kjørbar. Skulle leveres på vinterlagring om tre timer. Prøvde å finne noen firma som kunne gjenge et messingstykke med en tapp så jeg kunne kutte røret litt over pumpa og få på en ordentlig drivstoffslange. Så sent på ettermiddagen var det bare å glemme.
Messingvinkelen var jo ødelagt uansett, så tok dremelen og vernebrillene på, og fikk frest bort alle gjengene på den siden som var ødelagt. Freste den ned slik at den fikk lik ytre diameter som røret (8mm) og reiste på Thansen og kjøpte drivstoffslange med innvendig diameter på 8mm. Brukte bare en liten rørkutter og fikk delt røret så det ble bra. Så fikk jeg levert den på vinterlagring innen riktig tid, så vi ble riktig fornøyde. La bare slangen rett over topplokket nå, men skal legge den i originalrute mellom toppdeksel og termostathuset når våren kommer.
Er det forøvrig noen som vet om noen firma som er forsikringsgodkjente og kan bytte begge frontvinduene på 444? Mine har fått endel steinsprut og bør byttes, har jo dette inkl. i forsikringen min.
Bilde fra smøretreff og provisorisk drivstoffslange.
Sent fra min SM-G970F via Tapatalk