Drenering i dører

Karosseri, lakk, vinduer gummilister osv osv
Post Reply
User avatar
Røber'n
Posts: 141
Joined: Wed 01 Feb 2012 08:55
Location: Mogreina, Ullensaker

Drenering i dører

Post by Røber'n »

Jeg har lagt merke til at det av og til samler seg litt vann i dørene på 544'n når jeg har vaska den.
Vannet blir borte etter noe tid, så det finnes nok et lite hull et sted, men det er jo svært uheldig at det står vann i døra. Jeg har prøvd å finne et dreneringshull i underkant av døra, men det ser ikke ut som det finnes noe sånt...
Det er mulig at det ble borte da forrige eier restaurerte bilen.
Er det noen som vet om det finnes dreneringshull, og i såfall hvor disse finnes???
Det er ingen stor sak, regner med at 2-3 5mm velplasserte hull, kombinert med litt owatrol gjør susen, men det hadde vært gøy om det så nogenlunde originalt ut...
1962 544 B-91923 Endelig lykkelig innehaver av en pv med vindusviskere som ikke tar full runde på panseret, og som parkerer der de skal, når de skal... ;-)
Håvard E Johansen
Posts: 408
Joined: Sun 16 Jan 2011 02:16
Location: sarpsborg

Re: Drenering i dører

Post by Håvard E Johansen »

Det er to eller tre spor i bunn av døra mi. Tror det er ca 5 cm inn fra yterkatene + en på midten. ca 2 cm lange om jeg ikke husker feil.
User avatar
Røber'n
Posts: 141
Joined: Wed 01 Feb 2012 08:55
Location: Mogreina, Ullensaker

Re: Drenering i dører

Post by Røber'n »

Hmm... Er de lette å se, eller er de skjult av dørpakningen?
Hvis det er 3 spor av 2cm lengde er det merkelig at jeg ikke har sett dem...
1962 544 B-91923 Endelig lykkelig innehaver av en pv med vindusviskere som ikke tar full runde på panseret, og som parkerer der de skal, når de skal... ;-)
Håvard E Johansen
Posts: 408
Joined: Sun 16 Jan 2011 02:16
Location: sarpsborg

Re: Drenering i dører

Post by Håvard E Johansen »

skal gå ut å se på det i morgen jeg, kansje jeg kan få tatt ett bilde å.
User avatar
445
Posts: 6098
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: Drenering i dører

Post by 445 »

Røber'n wrote:Er det noen som vet om det finnes dreneringshull, og i såfall hvor disse finnes???
Har du funnet dreneringshullene?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Torbo2
Posts: 4633
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: Drenering i dører

Post by Torbo2 »

På Duetten min er det noen avlange dreneringshull i hver ende av døren. Uten dem hadde det nok vært mye vann i dørene nå, da vinduslistene mot heisevinduene aldri blir tette. Det gjelder også nyere biler.
Det kan tenkes at det er smart å borre et hull elelr to i bakkant av døren i høyde med låsen, for å få en viss utlufting inni døren? Kanskje en i framkant også, men faren er at drivene regn kan slippe inn i framkant? Luftstrømmene rundt bilen kan jo gå sine egne veier å ta med seg vann.

Men jeg tar sjansen på å borre to hull i bakkant slik at luften ikke står stille og morkner opp ting inni der...
Blir dette uheldig, kommer det rapport på det...
Post Reply