En sliten PV 544

Har du lyst til å fortelle andre om ditt Pv-prosjekt kan du opprette en ny "tråd" her og evt. laste opp/legge ut en link til egen hjemmeside.
Post Reply
Ruggen
Posts: 18
Joined: Wed 01 Apr 2009 19:17

En sliten PV 544

Post by Ruggen »

Da jeg hadde kikket på finn for 84 gang eller noe der omkring, så falt valget på en 1959 PV 544.

En kjapp tlf, litt små prat og avtalen var gjort. Måtte over 5 timer med toget for å komme ditt den befant seg, men fredag 3/4-09 kl:15.45 satte den gamle bilen snuta hjemover mot sitt nye hjemsted. Litt over 4 timer men noen bremser som kunne gjøre de fleste gråhåret ved en kjapp oppbremsing, så kan du godt si at det var meget planlagt kjøring på hjemturen. Men vi slo toget hjemover, hurra for transport Norge.

Det humpet, raslet, klakket og slo ... men hjem kom vi.

Tydelig at bilen ikke hadde gått mye den siste tiden da den "svettet" olje til den store gullmedaljen, men syntes faktisk at den ikke brukte mye bensin da.

Bilen skal få litt meget trengt tilsyn, så det første på lista blir bremser, motor som må pakkes om, ny frontrute og nye sommerdekk. Resten må taes innimellom mine andre prosjekter.

Her kommer noen bilder i fra dagen etter kjøpet var gjort.

Image

Image

Image

Image
User avatar
ståle
Posts: 189
Joined: Fri 23 May 2008 22:42
Location: sotra
Contact:

544

Post by ståle »

Hei!

Gratulerer med nyinnkjøpt PV, kjekt du viser frem prosjektet ditt her på forumet, blir artig og følge med videre. Lykke til i fortsettelsen :D

MVH Ståle :D
Ruggen
Posts: 18
Joined: Wed 01 Apr 2009 19:17

Post by Ruggen »

Takker for det, men det blir nok lenge til at min PV når opp i din PV klasse da. Din er jo meget strøken.

Men hvor kjøpte du den "mittkonsollen" ?
User avatar
ståle
Posts: 189
Joined: Fri 23 May 2008 22:42
Location: sotra
Contact:

midtkonsoll

Post by ståle »

Hei!

Midtkonsoll kjøpte jeg av VP autoparts A/B i fristad, sverige. Kjøpte og løse gummimatter og de tidligere hjulsylindre, fant ut at det er ingenting å hente på dette økonomisk, toll etc. Tror en må handle for endel tusenlapper før det lønner seg!

MVH Ståle :D
User avatar
445
Posts: 6098
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Post by 445 »

Gratulerer!

Skal bli spennende å følge arbeidet fremover.
Fint om du legger ut bilder etterhvert.
Lykke til!
Ruggen
Posts: 18
Joined: Wed 01 Apr 2009 19:17

Post by Ruggen »

445 wrote:Gratulerer!

Skal bli spennende å følge arbeidet fremover.
Fint om du legger ut bilder etterhvert.
Lykke til!
Takker for den.

Kommer til å legge ut bilder ettersom det skjer noe med PV`en min.

Tatt ut motoren i dag og skal pakkes om i morgen, så da blir det bilder her i morra.
User avatar
445
Posts: 6098
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Post by 445 »

Ruggen wrote:[Tatt ut motoren i dag og skal pakkes om i morgen
Flott om du kan ta noen detaljbilder og dele med oss.
Flere av oss har ikke pakket om noen motor ennå, så slike bilder vil være veldig lærerike.
Torbo2
Posts: 4633
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Post by Torbo2 »

Kan bli litt spennende å se åssen ventilene ser ut? Gjetter på masse sot... Noen også litt utette kanskje?

Litt spent fordi jeg skal ta samme jobben når temperaturen ute er til å leve med...
Jeg har også mistanke til er krysspinne i et stempel. Og da blir det nok lagersjau også... Filterpakninger i bakkant av veiva, som er litt spesielle med noen trepinner osv...
- Man vet jo aldri?
Post Reply