Pris liste

Generelle diskusjoner som vedkommer vår hobby.
Post Reply
Ruggen
Posts: 18
Joined: Wed 01 Apr 2009 19:17

Pris liste

Post by Ruggen »

Hei dere her inne på PV forumet, har planer om å handle meg en PV og lurer dermed om dere har en prisliste eller en pris anbefaling over de modellene som var på 50 tallet.

Håper noen har noe info å bidra med her.
User avatar
Reodor57
Webmaster
Posts: 3140
Joined: Thu 05 Oct 2006 12:50
Location: Haslum
Contact:

Post by Reodor57 »

Hei sann.

Det var litt av en utfordring gitt. Har sett alle mulige priser på disse fra gratis mot avhenting til 140.000,-. Snittet ligger vel på mellom 25 og 50 for ett brukbart eksemplar, mens de totalt strøkne og originale ligger noe høyere. Det beste er vel å bestemme seg for en pris, og så se hva en får i det prisleiet. Ta gjerne en titt på reservedelslister slik at en får en formening om hva en må ut med i tillegg om en kjøper en. Samtidig kommer jo egne ferdigheter til å skru og sveise inn i bildet.
Tips: Heng opp ett ark på dartskiven med et beløp du er villig til å betale for et eksemplar og kast pil. Sjekk så veteranborsen.no, finn.no osv og se hva du får.
Lykke til :D
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Ruggen
Posts: 18
Joined: Wed 01 Apr 2009 19:17

Post by Ruggen »

Takker for ditt innspill her, så nå har det dukket opp en 59 PV 544 i gården.

Vet noen om det er noen som selger ny frontrute for en pris det er til å leve med?

For de av dere som alt har overhalt deres bremser, kan dere komme med noen tips til meg her for de som er på bilen nå er ikke mye verdi i igjen i gitt :)
User avatar
445
Posts: 6098
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Post by 445 »

Gratulerer med bil!

Kan du legge ut noen bilder? Kjempespennende å se hva du har kjøpt.

Når det gjelder kjøp av deler så kommer det vel litt an på hvor i landet du bor. Her i Oslo-området kan du f.eks kontakte Tore Gundersen. Han har eller skaffer det meste.
Ruggen
Posts: 18
Joined: Wed 01 Apr 2009 19:17

Post by Ruggen »

Takker for det, skal se om jeg kan få lagt ut noen bilder i kveld.

Holder til i Grenlands området - Porsgrunn/Skien.
User avatar
ståle
Posts: 189
Joined: Fri 23 May 2008 22:42
Location: sotra
Contact:

bremser

Post by ståle »

Hei igjen!

Gikk selv til anskaffelse av PV for ca. 1 år siden, 57 mod. 444, også på den var bremsene ikke helt bra, så det første som ble gjort var overhaling av disse. Da bremsene ble demontert viste det seg at det var feil på det meste. Bremsevesken besto av en blanding av vann bremseveske og endel gummirester, med det resultat at begge hjulsylindrene bak stod helt fast. Demonterte alle hjulsylindre og hovedsylinder, og oppdaget da at det var ganske store groper inne i samtlige sylindre! Jeg valgte derfor å skifte det meste av delene, 4 nye hjulsylindere, ny hovedsylinder, nye rør og slanger, og tilslutt nye bremsebånd, beholdt de gamle tromlene! :D
Kjøpte det meste av delene hos Jørgenrud A/S på spydeberg! :D

MVH Ståle :D
Ruggen
Posts: 18
Joined: Wed 01 Apr 2009 19:17

Post by Ruggen »

Da skal jeg ta en tlf til de på tirsdag morgen :)
Post Reply