Min PV har montert noe jeg regner med er originale trepunktsbelter foran. Beklager dårlige bilder, men det var stupmørkt i garasjen, og jeg måtte stole på autofokus og litt tilfeldige utsnitt.
Først: Bøyle montert i kardangtunnelen, der spennene for begge beltene klikkes på.
Dernest: Veggfeste med to skruer. Over, i samme beslag som hempen, er det en krok til å henge beltespennen på når den ikke er i bruk.
Og slik ser det ut med beltespennen i "hvilestilling":
Beltespennen virker grei nok, men det er en liten jobb å stille inn beltet slik at det passer kroppen. En absolutt fordel at man har faste plasser i bilen!
Liker godt at fargene på beltet stemmer med interiøret for øvrig. Spennene har en liten krok som tar tak i bøylen i kardangtunnelen, og er fjærbelastet, slik at den sneppes på. På sjåførsiden har fjæren sagt takk for seg, slik at kroken må låses manuelt. Har ikke sjekket om dette er reparerbart - ennå.
Mener at far påsto at PV'n hans hadde topunktsbelter, men vet ikke om dette stemmer. I såfall kan det være at jeg har uorginale belter, ettersom min bil er av samme årgang som familiens første PV.
Skulle gjerne hatt diskrete seler i baksetet også, men der finner man neppe originalløsninger.