Siste sveisen nærmer seg (kanskje)
Jeg ser med undring på TV-program der biler blir totalrenovert i løpet av en uke. 30 mann som holder på døgnet rundt da, men likevel. Her har jeg holdt på i flere år, og ennå er ikke karosseriet ferdig. Det kan jo forklares med at det er bare meg, og stort sett en dag i uka
I dag var det altså resten av sveisinga i bagasjerommet, og skifting av høyre fjærskål som sto for tur.
Her er fjærskåla, med et lite hull på midten. Som vanlig er det sånn at små hull ofte skjuler mye mer arbeid enn det kan se ut til med første øyekast:
Jeg kapper den bort, og jada.. Mer jobb:
Dere kjenner rutinen nå. Bare å skifte ut her.
En smart sak når man skal sveise på sånne steder. Avstiving / hjelpestål som holder ting på plass. Her vil sveisen krympe, og “løfte” kanalen rundt hvis den ikke stoppes.
Jeg gjenbruker litt av den gamle fjærskåla, sveiser på platen som mangler. Så er det helt og solid stål her også.
Sveis i bagasjerommet:
Under:
Ellers har jeg tettet noen flere “nålehull” rundt omkring, og drevet litt oppretting. Men nå nærmer det seg hvertfall siste sveis på karosseriet. Neste økt blir å gå over alt ekstremt nøye for å se at alle hull er tatt. Så blir det sliping, masse sliping...
445: Jeg må komme tilbake på hvilke produkter som blir valgt etter hvert. Foreløpig vet jeg ikke hvilken type sparkel, men jeg tror jeg adopterer et tysk bilmerkes motto:
“Das beste oder nichts”