Hei!
Har en B16 som har veldig rask tomgangshastighet! Fikk tips om at det kunne være spjelet i forgasseren som ikke stenger skikkelig. Har åpnet det nå, og såvidt jeg kan se er det helt stengt. Kanskje mes unntak av en liten glippe langs kanten. Kan det være andre årsaker? Justeringsskrua for tomgangshastighet er skrudd helt ned.
Rask tomgang
- Rodtwitt444
- Posts: 141
- Joined: Mon 29 Aug 2011 08:17
- Location: Ski
Re: Rask tomgang
Hei ser ut som spjeldet sitter litt skjevt i hullet. Løsne de to skruene som klemmer det fast og "vigle litt frem og tilbake med akselen slik at det blitmr værende i midten og tetter maksimalt. Dette må ofte til om en har byttet , eller satt på ny kobling til gassarmen.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Re: Rask tomgang
Har den vært slik lenge, eller er dette noe som har skjedd i år?
Har du gjort noen arbeider på motoren før dette skjedde, eller har det bare blitt slik?
Har du gjort noen arbeider på motoren før dette skjedde, eller har det bare blitt slik?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen