Rask tomgang

Tråder som omhandler motor og kjøle/drivstoffsystemer, samt justering/tuning
Post Reply
User avatar
Rodtwitt444
Posts: 141
Joined: Mon 29 Aug 2011 08:17
Location: Ski

Rask tomgang

Post by Rodtwitt444 »

Hei!

Har en B16 som har veldig rask tomgangshastighet! Fikk tips om at det kunne være spjelet i forgasseren som ikke stenger skikkelig. Har åpnet det nå, og såvidt jeg kan se er det helt stengt. Kanskje mes unntak av en liten glippe langs kanten. Kan det være andre årsaker? Justeringsskrua for tomgangshastighet er skrudd helt ned.
Attachments
20260426_151942.jpg
Andreas Rodtwitt
Stolt eier av oldefars 444/34 LS 1957-modell, C-71975
User avatar
Reodor57
Webmaster
Posts: 3149
Joined: Thu 05 Oct 2006 12:50
Location: Haslum
Contact:

Re: Rask tomgang

Post by Reodor57 »

Hei ser ut som spjeldet sitter litt skjevt i hullet. Løsne de to skruene som klemmer det fast og "vigle litt frem og tilbake med akselen slik at det blitmr værende i midten og tetter maksimalt. Dette må ofte til om en har byttet , eller satt på ny kobling til gassarmen.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
User avatar
445
Posts: 6139
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: Rask tomgang

Post by 445 »

Har den vært slik lenge, eller er dette noe som har skjedd i år?
Har du gjort noen arbeider på motoren før dette skjedde, eller har det bare blitt slik?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Post Reply