Rustsveising og bytte av kanaler
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Var litt jobb med dørene ja
Er ikke sikker på hva prikkene var, men har pusset ned jevnt med 600-papir og venter på ny lakk i posten. Håper det går bra. Bruker en annen luftslange og drenerer litt ekstra. Håper virkelig det går bra neste gang, ellers står jeg nok å skraper på døren til ett lakkverksted
Er ikke sikker på hva prikkene var, men har pusset ned jevnt med 600-papir og venter på ny lakk i posten. Håper det går bra. Bruker en annen luftslange og drenerer litt ekstra. Håper virkelig det går bra neste gang, ellers står jeg nok å skraper på døren til ett lakkverksted
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
I dag ble det lakk på dørene, og bortsett fra litt støv som ikke er til å unngå ser det heldigvis greit ut. Da kan jeg ta ferie med skuldrene nede
Og så har guttungen lakket modellbilen som han bygger om til å ligne den store
Og så har guttungen lakket modellbilen som han bygger om til å ligne den store
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Nå er det snart bare en eu- kontroll før bilen er på veien.
Vi fikk inn seter og dører i dag. Det meste er trukket om innvendig. Mangler bare høyttalere før jeg kan ta resten.
Lærte noe om hull til listene. Hullene på dørene jeg kjøpte passer ikke i det hele tatt. Det er til og med så vidt listen vil dekke eksisterende hull. Jaja. Finner vel en måte å trikse det til på.
Vi fikk inn seter og dører i dag. Det meste er trukket om innvendig. Mangler bare høyttalere før jeg kan ta resten.
Lærte noe om hull til listene. Hullene på dørene jeg kjøpte passer ikke i det hele tatt. Det er til og med så vidt listen vil dekke eksisterende hull. Jaja. Finner vel en måte å trikse det til på.
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Kjedelig at hullene ikke stemte! Ulikheter mellom årsmodellene, kanskje?
Ellers ser dette riktig bra ut!
Ellers ser dette riktig bra ut!
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Ja mulig det er forskjell på årsmodell…
Prøvde å trikse litt med klipsene. Greide å få den litt offsett ved å bøye. Så om jeg tar offsett på dører og listene på siden motsatt av hverandre tror jeg det skal bli ok
Prøvde å trikse litt med klipsene. Greide å få den litt offsett ved å bøye. Så om jeg tar offsett på dører og listene på siden motsatt av hverandre tror jeg det skal bli ok
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Spent på resultatet! Om det ikke skulle gå så er vel en kraftig dobbeltsidig tape en annen løsning.
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Bare ikke glem å ha godt med tettemasse på lista ved hvert hull. På dørene går det greit, men andresteder renner vannet inn i bilen. Om en har lister på skjermene er problemet at hjulspruten fyller listene med sand og dritt som gnager på lakken....
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Ja, la butyl ved hvert hull slik at det blir tett
Fikk endelig ut bilen av verkstedet og testet litt opp og ned veien. Ingen overraskelser så langt
Eu er bestilt til neste uke. Det blir spennende…
Før det blir det en dag med prøveskilt for test og justering bremser ++
Har ikke montert gangstercap ennå. Ble i tvil om det var finere uten, og borer jeg den fast er løpet kjørt.
Burde iallefall hatt en som kan tas av og på.
Venter på 5,5 Toms felger. De er sendt til sandblåsing og pulverlakkering. 3000 for alle. Da er det ikke noe å rote med selv
Fikk endelig ut bilen av verkstedet og testet litt opp og ned veien. Ingen overraskelser så langt
Eu er bestilt til neste uke. Det blir spennende…
Før det blir det en dag med prøveskilt for test og justering bremser ++
Har ikke montert gangstercap ennå. Ble i tvil om det var finere uten, og borer jeg den fast er løpet kjørt.
Burde iallefall hatt en som kan tas av og på.
Venter på 5,5 Toms felger. De er sendt til sandblåsing og pulverlakkering. 3000 for alle. Da er det ikke noe å rote med selv
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Praktfullt!
Lykke til med finjustering og kontroll.
Lykke til med finjustering og kontroll.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Null hull på EU, så nå er det tut og kjør
Venter på de hvite felgene fortsatt. Blir gøy å se hvordan det tar seg ut.
Venter på de hvite felgene fortsatt. Blir gøy å se hvordan det tar seg ut.
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Gratulerer!!
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Har felgene dukket opp?
Ellers veldig bra jobbet! Nesten litt overrasket at det ikke var noen problemer på EU-kontroll. Har nesten hver eneste gang hatt feil på ting som ikke er feil når jeg har hatt en veteranbil på kontroll. Feil farge på lys, tåkelys kan ikke skrus på i kombinasjon med nærlys, mangler katalysator, utvendige speil mangler osv.
Ble det noe konklusjon på gangstercapsen? Jeg føler selv det passer greit på en PV, men kanskje det kræsjer litt med 80-talls stilen.
Ellers veldig bra jobbet! Nesten litt overrasket at det ikke var noen problemer på EU-kontroll. Har nesten hver eneste gang hatt feil på ting som ikke er feil når jeg har hatt en veteranbil på kontroll. Feil farge på lys, tåkelys kan ikke skrus på i kombinasjon med nærlys, mangler katalysator, utvendige speil mangler osv.
Ble det noe konklusjon på gangstercapsen? Jeg føler selv det passer greit på en PV, men kanskje det kræsjer litt med 80-talls stilen.
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Ble bra med felgene
Ja, trikset med eu er nok å velge et verksted med kompetanse på gamle biler. Hjalp nok også at alt av bremser og foringer var nytt.
Ja, trikset med eu er nok å velge et verksted med kompetanse på gamle biler. Hjalp nok også at alt av bremser og foringer var nytt.