Reklame på forum

Generelle diskusjoner som vedkommer vår hobby.
Post Reply

Forumreklame

Poll ended at Sun 11 Apr 2010 15:18

Alternativ 1
2
20%
Alternativ 2
6
60%
Alternativ 3
2
20%
 
Total votes: 10

User avatar
nvpvk
Posts: 44
Joined: Sun 01 Oct 2006 21:14
Contact:

Reklame på forum

Post by nvpvk »

Hei

Poster denne her: fordi det er her de fleste leser meldinger...
Siden dette er et "gratis" fourm koster det til dels mye penger/år å slippe reklame for alt mulig "crap". Vi har 3 muligheter.
1. Starte ett helt nytt forum, men da går alt det interessante som er skrevet og lagt inn bort :-(.
2. Kjøpe oss ut og få med databasen for den nette sum av kr 2500,- (Drøyt for ti sek arbeid, men det er prisen..)
Eller
3. "make the best of it" ved å endre utseende slik at reklamen havner helt øverst og nederst.
Alternativet med å kjøpe vekk reklamen koster omtrent det samme som å kjøpe ut databasen per år!

Hva synes dere?
User avatar
445
Posts: 6098
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: Reklame på forum

Post by 445 »

nvpvk wrote:Hva synes dere?
Jeg synes at vi skal betale 2500 og få med databasen.

I selve PV-forumet er det kanskje ikke så mange tråder som vil bli savnet, men noen tråder er meget bra.
I "Medlemmenes egne prosjekter" er det mye god dokumentasjon. Her er det mange gode tips å hente, og jeg synes det ville være synd om dette skulle forsvinne.

Det er ikke så veldig mange aktive brukere av forumet, men det er mange passive!
Den fantastiske prosjekttråden til Pals http://volvopv.diskusjonsforum.no/volvopv-about88.html er pr i dag lest over 7300 ganger.
Jeg synes ikke vi har råd til at dette skal bli borte.
User avatar
Reodor57
Webmaster
Posts: 3140
Joined: Thu 05 Oct 2006 12:50
Location: Haslum
Contact:

Post by Reodor57 »

Tenker også noe i disse baner. Samtidig får vi full kontroll på reklame og egne hjemmesider. Dette vil kanskje gi klubben inntekter som alle kan nyte godt av. Når en har full kontroll på forum kan en muligens også lage egne tekniske spalter på selve hjemmesiden som baserer seg på disse artiklene :-).
Husk at en må være innlogget for å kunne stemme. Da er det bare å klikke av den boksen en er mest enig med og trykke stem.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
PV-Sport
Posts: 256
Joined: Wed 16 Jul 2008 21:46
Location: Mosjøen

Post by PV-Sport »

Nå plager ikke reklamen meg nevneverdig. Har faktisk ikke tenkt over at den var der før jeg leste denne tråden...
Men skal det endres på noe, må vi for all del ikke gjøre det slik at vi mister noe av det som allerede er lagt inn på forumet! Da gråter jeg!
Det er mye bra og nyttig som er skrevet her. Tror det vil bety døden for PV-forumet hvis alt forsvinner og må skrives på nytt.
User avatar
Reodor57
Webmaster
Posts: 3140
Joined: Thu 05 Oct 2006 12:50
Location: Haslum
Contact:

Post by Reodor57 »

Hei

Lurer bare på hvorfor det er så få som har stemt over forslagene her? 124 har lest og kun 10 har svart.. Litt svakt synes nå jeg da.... Bruk stemmeretten som de sier ved alle valg. Det blir hverken billigere eller mindre reklame etterhvert.... Jeg tror ihvertfall ikke på julenissen..
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Aslak H H
Posts: 2
Joined: Thu 18 Mar 2010 20:52
Location: Oslo

Reklame på forum

Post by Aslak H H »

Jeg stemmer for alternativ 2 :D
Jeg synes mye av reklamen virker forstyrrende :oops: og gjør det mer vrient å finne det jeg leter etter :x Alt i alt er kr 2.500,- en liten sum for å få med alt det som er skrevet og lastet opp av bilder på forumet til nå. Dette er viktig for fremtiden :!:
Litt forvirrende :?: synes jeg nok at det var, at jeg ikke skulle klikke på alternativene (har sett at det gjøres slik i andre forum), men sende inn et innlegg. Kanskje antall svar da hadde blitt fler da?
Aslak H H
User avatar
Reodor57
Webmaster
Posts: 3140
Joined: Thu 05 Oct 2006 12:50
Location: Haslum
Contact:

Post by Reodor57 »

Hei Aslak

Tror jeg vet grunnen. Innlegget er ikke nytt lenger, og det settes en frist for hvor lenge en slik spørreundersøkelse skal vare. Så der ligger jo noe av forklaringen. Ellers ser det jo ut til at de fleste som har giddet å svart har ment det samme.
Vet at det på sikt vil bli laget noen teknisk artikler på hjemmesiden som omtaler noe av de temaene folk lurer på. Og om forumet blir flyttet, vil det nok bli en del lettere å finne temaene en søker der også. Siden de nye hjemmesidene og drifting av foumet er en ting en må ta ved siden av vanlig jobbing kan det bli perioder innimellom en ikke har overskudd til slikt, men ha tålmodighet. Ting kommer, og ideene er der.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Roger
Posts: 5
Joined: Fri 19 Jan 2007 10:34
Location: Trondheim

Post by Roger »

Jeg stemmer også for alternativ 2
(':wink:')
E11234
User avatar
ola
Posts: 21
Joined: Mon 31 May 2010 15:47
Location: Drammen

Reklame på forum - NEI TAKK!!

Post by ola »

Kort og greit - Et attraktivt forum er fritt for forstyrrende reklame.

Av det jeg har lest av regnskaper, har klubben ålreit økonomi og en investering i et reklamefritt forum er absolutt å anbefale. Bedre forum - flere brukere og innlegg, resultat ett enda bedre forum.

Betal det det koster, og få vekk den hersens reklamen som kun forstyrrer!

Mvh,
Ola
-58 PV544 B16B
-72 1800ES B20E
Torbo2
Posts: 4633
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: Reklame på forum - NEI TAKK!!

Post by Torbo2 »

Jeg stemmer for alternativ 3

Trenger man å se på det man ikke liker?

Hvorfor ikke reklame? Vi tåler da det i aviser TV osv. som flere har sagt har jeg nesten ikke registrert reklamen da jeg er selektiv på det jeg ser etter og hører etter for den del...
Vi kan da ikke lukke oss helt inne!

Men Trenger det seg for mye innimellom så er det noe den som styrer forumet kan regulere.
Mengden må selvfølgelig også reguleres.
Det må ikke bli som i det svenske, som før øvrig er veldig bra, var på konkursens rand da kostnadene ved driften (leverandøren av sidene) skulle ha mass penger...
Det er visst reddet nå... :D
Last edited by Torbo2 on Fri 14 Jan 2011 16:04, edited 1 time in total.
User avatar
Reodor57
Webmaster
Posts: 3140
Joined: Thu 05 Oct 2006 12:50
Location: Haslum
Contact:

Post by Reodor57 »

Besluttningen om å flytte forumet til egen server er tatt, men siden dette krever litt ekstra jobb fra oss som drifter hjemmesidene, så har dette blitt satt litt på vent. Dette er frivillig arbeid, noe som betyr at det må taes i tillegg til arbeid og studier. I høst har det vært ekstra mye med ny jobb og nytt studium, så vi har måttet la det ligge litt. Men det kommer :D. Da vil vi få full kontroll på forumet uten at det koster noe ekstra i året å bli kvitt reklamen. Utgiftene til hjemmesider osv har vi ellers god kontroll på :D.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Post Reply