Eiriks PV 60-modell

Har du lyst til å fortelle andre om ditt Pv-prosjekt kan du opprette en ny "tråd" her og evt. laste opp/legge ut en link til egen hjemmeside.
Torbo2
Posts: 4624
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: Eiriks PV 60-modell

Post by Torbo2 » Sun 31 Mar 2013 22:59

Han er en veldig hyggelig kar, og økonom.... Vet ikke om det har noe å si, men det kan også være arvelig fra morssiden?

User avatar
445
Posts: 5811
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: Eiriks PV 60-modell

Post by 445 » Sun 31 Mar 2013 23:08

Det er flere av oss som er økonomer.....
En kollega av meg sier i fullt alvor: "Verden gikk til helv#¤%&! da den første økonomen ble født".
Noen ganger er jeg enig med han, men vi kan jo være hyggelige likevel.
Håper han blir med på tur. Første mulighet er torsdag 18/4.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen

User avatar
445
Posts: 5811
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: Eiriks PV 60-modell

Post by 445 » Thu 09 May 2013 18:56

Neste kjøretur er 23. mai. Får du lurt han med på den turen tror du?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen

Torbo2
Posts: 4624
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: Eiriks PV 60-modell

Post by Torbo2 » Thu 09 May 2013 19:38

Han skal utsettes for et enormt press! Jeg har Hiluxen hans, så jeg kan jo gjemme den unna til jeg får riktig svar!

User avatar
445
Posts: 5811
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: Eiriks PV 60-modell

Post by 445 » Thu 09 May 2013 19:48

Dét var riktig pressmiddel.
Forøvrig må du gratulere han med kjøp av en fantastisk bil.
Man får ikke en Hilux til å stoppe. Bare sjekk Top Gear.
Jeg har hatt en slik som konebil i mange år. Helt utrolige egenskaper.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen

Torbo2
Posts: 4624
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: Eiriks PV 60-modell

Post by Torbo2 » Thu 09 May 2013 20:49

Vet ikke om det gjelder de nye, men de tåler vann og brann osv. Så de skal nok tåle litt. Håper denne slipper å tåle for mye!
Godt drag fra 1500 o/min, er også fine saker. 90 på 2000 o/min, osv. bra...
Må vel også innrømme at den er tøff.....
Image

jangu1@hotmail.com
Posts: 2314
Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
Location: Holoveien 238 1827 Hobøl

Re: Eiriks PV 60-modell

Post by jangu1@hotmail.com » Fri 10 May 2013 12:04

Den var kjempe fin. Toyota kan virkelig lage biler de også :D
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544

Torbo2
Posts: 4624
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: Eiriks PV 60-modell

Post by Torbo2 » Tue 14 May 2013 22:50

Etter å ha kjørt den noen dager, kan jeg bekrefte det. Det er dessuten en skikkelig terrengbil, med lavgir osv. Så den kunne godt vært med i stallen, selv om den er ganske ny. Men det kan jo hende jeg får låne den når jeg skal på fisketurer o.a.?
Det er jo en "non stop" -bil, så kunne kunne jeg kommet helt fram?
I går fikk den 17-tommers felger, og de passet greit.

User avatar
445
Posts: 5811
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: Eiriks PV 60-modell

Post by 445 » Wed 15 May 2013 08:00

Selv om dette ikke er en PV kan jeg bekrefte at denne Hiluxen er et veldig fint eksemplar.
Har fått se den på nært hold, og den er veldig pent behandlet.
Lykke til med ny bil. Husk å bruke PV'en flittig!
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen

Torbo2
Posts: 4624
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: Eiriks PV 60-modell

Post by Torbo2 » Mon 24 Feb 2014 20:17

Stakkars PV-en. Nå må vel snart "blodpumpa" komme i gang på den. Lade batteriet først. Nå har det stått og antivedlikeholdt seg i tre måneder, så nå er det på tide.
Det bør være en god start, og litt trøst i denne kalde og fuktige årstiden.
Har vel inntrykk av at det er mer fuktig enn kalst om dagen elelr dagene som har vært...

- Setter på en sånn "glem meg gjerne lader", som ikke gir den store fresen, men den klarer jobben etter noen dager.

nassebasse
Posts: 31
Joined: Mon 01 Jul 2013 22:13

Re: Eiriks PV 60-modell

Post by nassebasse » Fri 28 Mar 2014 15:25

Ser det er en gammel tråd, men hva er egentlig original farge på grillen? Ble de krommet fra fabrikken eller skal de være "metallgrå"?

User avatar
Reodor57
Webmaster
Posts: 2885
Joined: Thu 05 Oct 2006 12:50
Location: Haslum
Contact:

Re: Eiriks PV 60-modell

Post by Reodor57 » Fri 28 Mar 2014 15:32

Grillramma er forniklet, mens rasteret er "galvanisert". Felglakk type sølv.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"), 1978 Fiat 124 Spider USA utgave. Alle er biler som koser seg rundt 70.. (hhv km/t og miles/h) :-D. Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").

Torbo2
Posts: 4624
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: Eiriks PV 60-modell

Post by Torbo2 » Fri 28 Mar 2014 16:45

OBS! Det kan være rust på baksiden som bør fjernes. I tillegg til f.eks. sinkgrunning og lakk, kan det lønne seg med tynt antirustmiddel, f.eks. den løsemiddelfrie fra Biltema. Strengt tatt holder det med sinkgrunning og tynnstoff, tror jeg.

nassebasse
Posts: 31
Joined: Mon 01 Jul 2013 22:13

Re: Eiriks PV 60-modell

Post by nassebasse » Fri 28 Mar 2014 18:34

Okei. Takk for tipset :) Sølv metallic felgspray eller?

Torbo2
Posts: 4624
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: Eiriks PV 60-modell

Post by Torbo2 » Fri 28 Mar 2014 19:23

FElgspray med minst muli metallic om jeg skal mene noe her. Metallic er ikke bedre enn vanlig lakk, og får du tak i akryllakk så er det best. Flere lag må til, da lakken krymper mellom 60 - 80 prosent!! Masse løsemidler....!!

Post Reply