Duetten til Reodor57

Har du lyst til å fortelle andre om ditt Pv-prosjekt kan du opprette en ny "tråd" her og evt. laste opp/legge ut en link til egen hjemmeside.
User avatar
pals
Posts: 279
Joined: Wed 04 Oct 2006 21:35
Location: Sør-Trøndelag

Re: Duett

Post by pals »

Reodor57 wrote:Kjøpt! Prosjekt følgetong kommer..
Gratulerer :D
Gleder meg til fortsettelsen.
PV444ES -53
MB G350 -95
MB SLK200K -09
User avatar
445
Posts: 6098
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: Duett

Post by 445 »

Gratulerer!
Gleder meg til å se den, både før, under og etter oppussing.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
User avatar
Reodor57
Webmaster
Posts: 3140
Joined: Thu 05 Oct 2006 12:50
Location: Haslum
Contact:

Re: Duett

Post by Reodor57 »

Du kan jo bli med og henten hehe. Må bare få garasjen ferdig først. Er vel full av vann nå tenker jeg etter nattens regn så de må øse før de får støpt gulvet... Og det tar sååååå lang tid å bli ferdig PUH. Mureren er en skikkelig håndtverker hvor alt annet må gjøres først. Rene Norske Byggeklosser hehe
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Torbo2
Posts: 4633
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: Duett

Post by Torbo2 »

445 og jeg kan jo kanskje taksere den om du vil? :D
Vell, vell...... er bare litt misunnelig..... må vel innrømme det. Det kan se ut til at dette er et varp?
Men likevel mye jobb og mye moro.... Her skal det vel ikke spares på noe, kjenner jeg "Reo-petimeter-doren" riktig? :lol:

Men jeg kan ikke klage... Jeg har jo en Duett som er fin både oven- og nedentil....

Må bare se å få skifta de K70-lyktene som den "supersikre" svensken satte inn for å bli sett bakfra..! Sækerhet først vet ni....
Jeg har da ikke tenkt å slippe noen inn på rumpa mi...
User avatar
445
Posts: 6098
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: Duett

Post by 445 »

Reodor57 wrote:Du kan jo bli med og henten hehe.
Det har jeg alt tilbudt meg i prosjekttråden din.
Kan stille med god trekkbil, men tilhenger har jeg dessverre ikke tilgang på.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
User avatar
445
Posts: 6098
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: Duett

Post by 445 »

Torbo2 wrote:445 og jeg kan jo kanskje taksere den om du vil? :D
Har faktisk lurt på om vi kunne ta en tilsvarende kikk på min 445, som vi gjorde med bilen til ElinF.
Når jeg nå har hatt den i 17 år, så blir jeg jo litt "husblind", og merker kanskje ikke snikende slitasjer.
Kommer du på smøretreffet i Oslo&Akershus?
Torbo2 wrote:Må bare se å få skifta de K70-lyktene som den "supersikre" svensken satte inn for å bli sett bakfra..!
Er det K70 som er donatoren! Har lurt litt på dette, men ikke klart å plassere hvor de hører hjemme originalt.
Har han gjort noe karrosseriarbeid for å få dem på plass, eller er de bare "klæsjet" på utsiden?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Torbo2
Posts: 4633
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: Duett

Post by Torbo2 »

Ja, den svenske skurken har skåret ut i plata bak for å få plass til de firkanta 70-talls lyktene som ikke passer helt originalstilen. Säkerhet.?..Nå er ikke den bilen akkurat noen sinke, og så driver jeg ikke å bremser hele tiden heller! Så hvorfor skulle jeg lyse så mye bakover?

Siden de virker har den ikke fått 1. prioritet. Men planen er å sveise inn (pent!) platehus for de originale lyktene. Må bare samle inn litt deler/lykter... Men når man kan få gjort det er et annet sprøsmål. Trøster meg med at jeg har fått gjort mye annet med bilen! Skulle bare hatt en verkstedsmulighet i vinter!
Jeg kan komme meg inn enkelte steder noen timer, men kan ikke stå over flere dager på disse stedene.

Ang. mekketreff. Der kommer jeg, om det ikke oppstår en "naturkatastrofe" eller andre ting som setter stopper. Og da skulle vi vel se litt på forstilling - prosjekt/løsninger?

Ellers må jeg si at dette forumet virker svært aktivt, mange brukere, er interessen for å gjøre ting og selve nteressen for bilene svært høy! Det er jo litt mer moro med aktivitet her i tillegg til de andre aktivitetene! Og etter omlegging av forumet virker ting ganske knirkefritt også.
User avatar
Reodor57
Webmaster
Posts: 3140
Joined: Thu 05 Oct 2006 12:50
Location: Haslum
Contact:

Re: Duett

Post by Reodor57 »

Bare så vi ikke skeier helt ut her med å legge ting på feil sted.... Denne kategorien er det autosletting på, og der nærmer vi oss faretruende. Derfor blir alt som legges inn her borte etter en tid. Denne bilen er solgt (til meg), så derfor har salgsannonsen utspillt sin rolle faktisk. Sletter denne derfor om et par dager. Beinhardt å være forumdeltager.. Det jeg har sett av de siste dagers aktivitet er at vi har opp til 60 besøkende per dag, så tydelig at mange leser på forumet også. Kanskje de liker å lese følgetongene til Torbo2 og meg selv. Litt kniving om å få rett til slutt her hehe. Men, dette slettes altså om to dager, og ligger derfor på feil kategori. Hva har meningsyttringer med kjøp og salg å gjøre?? Feil sted.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
User avatar
445
Posts: 6098
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: Duett

Post by 445 »

Hva med å flytte tråden over til "generelle diskusjoner"?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Torbo2
Posts: 4633
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: Duett

Post by Torbo2 »

REtt elelr feil... En sak har som regel minst to sider, sa en advokat jeg jobbet tett sammen med for noen årsiden...

Og dette er jo et diskusjonsforum, så så her må vi vel tåle litt krutt også..Ikke bare bensindamp uten å fyre opp litt... :lol:
Men du verden så bra det er blitt her inne!
Det ble nevnt 60 besøkende om dagen! Er det andre som kan hoste opp tilvarende tall på liknende forum?
Tror neppe det..... Men ha ikke sjekket.... ikke det at det har noen betydning, men det er jo alltid at noen henger seg på en tråd eller starter en ny.
Og desto flere desto bedre, spørsmål? Innvendinger? En eller annen her inne vet kankje nettop det du lurer på? Samlet erfaring kan trolig gi det rette svaret?
Det var bare noen tanker før denne tråden går ut på dato..................
Post Reply