444 pv

Har du lyst til å fortelle andre om ditt Pv-prosjekt kan du opprette en ny "tråd" her og evt. laste opp/legge ut en link til egen hjemmeside.
jangu1@hotmail.com
Posts: 2314
Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
Location: Holoveien 238 1827 Hobøl

Re: 444 pv

Post by jangu1@hotmail.com »

I dag har jeg ordna med grasrotandelen også har jeg tippet litt. Så da blir det noen kroner på pv klubben og mindre på meg. :)
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
jangu1@hotmail.com
Posts: 2314
Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
Location: Holoveien 238 1827 Hobøl

Re: 444 pv

Post by jangu1@hotmail.com »

De ringte ikke akkurat fra Norsk tipping i helga heller.
Torbo2
Posts: 4633
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: 444 pv

Post by Torbo2 »

Jeg tipper at det var noe feil med kupongen! Bedre lykke neste gang? Det hadde vært morsom om du vant et par millioner, jeg kan gjerne hjelpe deg med å disponere noen av pengene, om du skulle få problemer med det? :)
Et PV-verksted i Østfold, med Velkommen (kun for klubbmedlemmer) på utsida, det hadde vært noe det?
Men den evindelige trøsten er vel at man må tenke: "Det beste med det meste er det å ønske seg det" ! For ikke å snakke om den fine tiden fram til man får det man vil ha, om det er oppnåelig? Og når man har det så dempes de kanskje ned litt? Vell, vell.. Det var noen tanker før bingen...
Hilsen: Dreamer....
jangu1@hotmail.com
Posts: 2314
Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
Location: Holoveien 238 1827 Hobøl

Re: 444 pv

Post by jangu1@hotmail.com »

Ja jeg hadde klart meg lenge med 15 millioner kroner jeg. Da skulle jeg åpnet ett pv verksted der Norges beste volvo mekanikere var ansatte på heltid. Og bare pv,er og duetter. Da skulle jeg selv kjørt rundt i cadillac av nyeste modell. Og ikke den minste og billigeste modellen heller. Da er det mange drømmer hadde kunne gått i oppfyllelse tror jeg. Da skulle jeg kjøpt meg flere pv,er også tror jeg. Good night. :D
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
jangu1@hotmail.com
Posts: 2314
Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
Location: Holoveien 238 1827 Hobøl

Re: 444 pv

Post by jangu1@hotmail.com »

Da blir det en tur til Jørgenrud bil i morgen og kjøpe noen deler til forstillinga. For nå er den plukket fra hverandre. Så da er det på tide og begynne og sandblåse forstillingsdeler. Nesten helt plukka fra hverandre hvertfall. Men den er løs fra bilen hvertfall og nesten helt fra hverandre. Lønner det seg og bruke svart felglakk på de delene til forstillinga? Eller er det noen som noe har noe bedre forslag.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
User avatar
445
Posts: 6098
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: 444 pv

Post by 445 »

jangu1@hotmail.com wrote:Lønner det seg og bruke svart felglakk på de delene til forstillinga? Eller er det noen som noe har noe bedre forslag.
Jeg ville nok ha brukt 2-komponent grunning som overalt ellers.
Oppå dette så vet jeg ikke helt. 2K felglakk er kanskje bra, så lenge den er litt myk.
På understellsdetaljer så har jeg tidligere brukt Bengalakk blandet opp med Owatrol. Synes dette ga en fleksibel overflate.
Vet at noen ikke liker Benga, så her kan det sikkert bli diverse innspill....
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
jangu1@hotmail.com
Posts: 2314
Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
Location: Holoveien 238 1827 Hobøl

Re: 444 pv

Post by jangu1@hotmail.com »

Da tror jeg at jeg går for 2K grunning på den også også for jeg se etter det om det blir bengalakk eller noe sånt.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
jangu1@hotmail.com
Posts: 2314
Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
Location: Holoveien 238 1827 Hobøl

Re: 444 pv

Post by jangu1@hotmail.com »

Når jeg skal sette sammen forstillinga igjen og etter at alt i forstillinga er byttet må jeg da ha den på forstillingskontroll? For og få spissinga og alt sånt riktig? Jeg har virkelig ikke peiling på akkurat det. Mener jeg hadde det på en gammel volvo jeg hadde for mange år siden etter og ha byttet ytre endeledd eller noe sånt. Er det noe jeg burde passe på før jeg demonterer hele forstillinga og sånn?
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
Torbo2
Posts: 4633
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: 444 pv

Post by Torbo2 »

Du skal ha mer flaks enn i tipping om målene stemmer etter en sånn jobb. Men du trenger ikke bli fattig av den grunn! Klubben har løsninger nå den tid kommer! :)
Last edited by Torbo2 on Thu 24 Nov 2011 09:45, edited 1 time in total.
jangu1@hotmail.com
Posts: 2314
Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
Location: Holoveien 238 1827 Hobøl

Re: 444 pv

Post by jangu1@hotmail.com »

Oki det hørtes veldig bra ut. :D
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
jangu1@hotmail.com
Posts: 2314
Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
Location: Holoveien 238 1827 Hobøl

Re: 444 pv

Post by jangu1@hotmail.com »

I dag skal det sandblåses litt på delen til forstillinga. Men må få tak i mere grunning så jeg kan få grunna delene når de er ferdig sandblåst. Så de ikke ruster og blir stygge igjen. :)
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
User avatar
445
Posts: 6098
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: 444 pv

Post by 445 »

jangu1@hotmail.com wrote:I dag skal det sandblåses litt på delen til forstillinga.
Har vel aldri spurt deg om sandblåsingen. Har du et kabinett til dette, eller klarer du på noen måte å få brukt sanden på nytt?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
jangu1@hotmail.com
Posts: 2314
Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
Location: Holoveien 238 1827 Hobøl

Re: 444 pv

Post by jangu1@hotmail.com »

Nei jeg har ikke kabinett så jeg får ikke brukt sanden flere ganger. Sånne kabinett er så dyre at jeg har mye annet jeg skal prioritere før det tror jeg. Hvertfall så lenge min økonomi er som den er. :)
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
User avatar
445
Posts: 6098
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: 444 pv

Post by 445 »

Da kan jeg komme med et tips:

Ta en litt stor kasse, f.eks en varetilhenger, og legg en pressenning oppi.
Da kan du sandblåse oppi denne kassa, og gjenvinne sanden etterpå.
Har gjort det flere ganger. Det gjelder å ha tatt det grøvste på forhånd, slik at du ikke får grovkalibret møkk inn i blåsepistolen igjen.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
jangu1@hotmail.com
Posts: 2314
Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
Location: Holoveien 238 1827 Hobøl

Re: 444 pv

Post by jangu1@hotmail.com »

Takk for tipset det var lurt. Det skal jeg prøve og se om jeg får til og funke. Det går sikkert bra det vil jeg tro. :D
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
Post Reply