G.Larson's '54 PV 444H

Har du lyst til å fortelle andre om ditt Pv-prosjekt kan du opprette en ny "tråd" her og evt. laste opp/legge ut en link til egen hjemmeside.
User avatar
Reodor57
Webmaster
Posts: 2887
Joined: Thu 05 Oct 2006 12:50
Location: Haslum
Contact:

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Post by Reodor57 » Sat 17 Jun 2017 13:51

Gummi pleier ikke å knirke, men bildet ditt viser etter hva jeg kan se at bakre foring på øvre bærearm er tørr. Det skal her være fettnippel i begge ender på denne og det kan være utrolig vrient å få inn fett da en i praksis kun skal ha inn fett mellom en skrue og en bolt. Tips er å løsne mutteren ett par omdreininger, presse inn fett og så skru mutteren inn igjen.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"), 1978 Fiat 124 Spider USA utgave. Alle er biler som koser seg rundt 70.. (hhv km/t og miles/h) :-D. Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").

User avatar
G.Larson
Posts: 415
Joined: Mon 28 Sep 2015 19:38
Location: Aure-Nordmøre

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Post by G.Larson » Sat 17 Jun 2017 14:12

Var bare ment som ett bilde på krengningsstaget. Var ett tidligere bilde jeg hadde. Nå er det fettnipler i begge ender på øvre bærearm og fett har jeg fått inn. Det er samme lyden på begge sider.
Ståle B.

User avatar
445
Posts: 5814
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

G.Larson's '54 PV 444H

Post by 445 » Sat 17 Jun 2017 14:54

Kort svar fra Oscarsborg:
Løsne litt på nedre bærebrus feste i traversen (altså de store mutterne som klemmer gummiforingene). La bilen stå på hjulene og husk noen ganger opp og ned. Legg deg under bilen (ikke jekk opp) og skru mutterne skikkelig godt til. Tror at knirken kommer av at mutterne er for løse i dag. Kan komme med fyldigere svar senere.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen

User avatar
G.Larson
Posts: 415
Joined: Mon 28 Sep 2015 19:38
Location: Aure-Nordmøre

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Post by G.Larson » Tue 20 Jun 2017 01:59

Det er vel egentlig ikke denne som skal på bilen, emn er lik den som satt der før. Skal den store gummileppa/kransen ligge oppå tunnellen eller under tunnellen/over gearkassa? Altså om det sporet skal sitte i hullet for gjennomføringen.
Image
Last edited by G.Larson on Tue 20 Jun 2017 07:32, edited 1 time in total.
Ståle B.

User avatar
445
Posts: 5814
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Post by 445 » Tue 20 Jun 2017 05:56

Jeg får dessverre ikke opp noe bilde.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen

User avatar
G.Larson
Posts: 415
Joined: Mon 28 Sep 2015 19:38
Location: Aure-Nordmøre

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Post by G.Larson » Tue 20 Jun 2017 07:32

Nå da?
Ståle B.

User avatar
445
Posts: 5814
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Post by 445 » Tue 20 Jun 2017 07:43

Jeg er rimelig sikker på at den store leppa skal ligge OPPÅ tunnelen, men under gummimatta. Sporet skal sitte i gummimatta.
Det er i alle fall slik jeg har sett det montert i en rekke biler.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen

User avatar
Reodor57
Webmaster
Posts: 2887
Joined: Thu 05 Oct 2006 12:50
Location: Haslum
Contact:

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Post by Reodor57 » Tue 20 Jun 2017 07:44

Leppa skal ligge oppå tunellen under gummimatta over tunellen
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"), 1978 Fiat 124 Spider USA utgave. Alle er biler som koser seg rundt 70.. (hhv km/t og miles/h) :-D. Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").

Torbo2
Posts: 4624
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Post by Torbo2 » Wed 21 Jun 2017 00:08

Reodor57 wrote:Leppa skal ligge oppå tunellen under gummimatta over tunellen
Jeg har heller ikke sett noe annet, bort sett fra at jeg og noen andre til tide har hatt den over matta midlertidig. Men aldri under tuenllen. Da blit det støy og luftlekkasje. Trolig slitasje på gummiene også, samt at gummien kan vokse elerl løse seg opp nær girkassen med litt svetting.

User avatar
G.Larson
Posts: 415
Joined: Mon 28 Sep 2015 19:38
Location: Aure-Nordmøre

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Post by G.Larson » Wed 21 Jun 2017 05:58

Takker. Da blir den montert i dag. :D
Ståle B.

User avatar
G.Larson
Posts: 415
Joined: Mon 28 Sep 2015 19:38
Location: Aure-Nordmøre

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Post by G.Larson » Sat 08 Jul 2017 15:52

445 wrote: Løsne litt på nedre bærebrus feste i traversen (altså de store mutterne som klemmer gummiforingene).
Disse du tenker på?
Image
Ståle B.

User avatar
445
Posts: 5814
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Post by 445 » Sat 08 Jul 2017 21:46

Ja, det er disse jeg tenker på.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen

User avatar
G.Larson
Posts: 415
Joined: Mon 28 Sep 2015 19:38
Location: Aure-Nordmøre

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Post by G.Larson » Sun 09 Jul 2017 18:26

Da forsvant gnikselyden. Takk for tipset 445 :D :D
Ståle B.

Post Reply