PV 444-04 57 mod. chassinr. 181952 Farge rød 46 int. 16-138

Har du lyst til å fortelle andre om ditt Pv-prosjekt kan du opprette en ny "tråd" her og evt. laste opp/legge ut en link til egen hjemmeside.
User avatar
ståle
Posts: 189
Joined: Fri 23 May 2008 22:42
Location: sotra
Contact:

Post by ståle »

Image
Renovert motorrom
Last edited by ståle on Sun 01 Apr 2012 20:17, edited 1 time in total.
User avatar
445
Posts: 6098
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Post by 445 »

Hva kan man si?
UTROLIG lekkert!
PV-Sport
Posts: 256
Joined: Wed 16 Jul 2008 21:46
Location: Mosjøen

Post by PV-Sport »

Er et smykke av en PV dette!
Riktig vakkert!
User avatar
445
Posts: 6098
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Post by 445 »

Hei Ståle!

Har du planlagt mer "småfiks" i løpet av vintersesongen, eller er alt klappet og klart?
User avatar
ståle
Posts: 189
Joined: Fri 23 May 2008 22:42
Location: sotra
Contact:

Post by ståle »

Hei!

Nei, blir nok ikke mer "småfiks" denne vinteren,hehe. Har nå i vinter skiftet bremser på hele bilen, motorrommet er tatt, og til slutt tok jeg dørken å impregnerte med owatrol+maling. Det som nå gjenstår er smøring og en vask så er bilen klar til å møte våren!!!!! JIIIIPI! :D


MVH
Ståle
User avatar
pals
Posts: 279
Joined: Wed 04 Oct 2006 21:35
Location: Sør-Trøndelag

Post by pals »

Tok meg tid til å sjekke hjemmesiden din, Ståle. Jeg er imponert.
Garasje og hjemmeside i toppsjiktet, og bilen er jo bare nydelig.

Svært inspirerende! :D
User avatar
ståle
Posts: 189
Joined: Fri 23 May 2008 22:42
Location: sotra
Contact:

Post by ståle »

Hei!

Mange Takk for det! Følger hele tiden med på nye innlegg her på proskjekte ditt, er helt sikker at bilen din blir en perle når du er ferdig med den. Er jo en flott modell også med delt rute bak også, samt dei spesielle støtfangerhornene! Blir artig og følge med videre! Hjemmeside du da! :D

MVH

Ståle
tyla210
Posts: 100
Joined: Fri 13 Mar 2009 23:31

Post by tyla210 »

Heisann.
en vakker pv du har.rød 46 farge kler en 57 mod godt.
jeg så en strøken en i sveirge men den hadde svart ratt.er det orginalt tro? har lest at carlifornia hvit og grønne 57 modeller hadde svart ratt.
User avatar
ståle
Posts: 189
Joined: Fri 23 May 2008 22:42
Location: sotra
Contact:

Post by ståle »

Hei Hei!

Mange takk skal du ha! Mener nå at du har en flott volvo, kansje flere også hvis du er den jeg tror da,(pickup f.eks?) Slik jeg har forstått det hadde alle PV sm ble exportert til USA svart ratt, og innredning spesielt for disse bilene. På f.eks 57 mod. var også blink/parklys allerede da plasert ute på skjermen. Sikkert andre detaljer også! :D
Tilbake til min 57 mod. den såkalte L modellen, så er min bil produsert 1/4-58, men siden denne bilen ble solgt ny til kunde i sverige så går den for en 57 mod, hadde den derimot blitt solgt ny i norge hadde dette gått for 58 mod. På Chassiplaten står det på min bil 1957, mens det i Norge altså hadde stått 1958. Etter det jeg har fått opplyst er det bare 2 kjente eksemplar igjen av 57 mod. med rød 46 farge igjen i Norge. :D



Ha en fin dag videre!!

MVH
Ståle
User avatar
ståle
Posts: 189
Joined: Fri 23 May 2008 22:42
Location: sotra
Contact:

Post by ståle »

Hei!

Mine 2 Volvoer parkert i PV bua

MVH
Ståle
Image
Last edited by ståle on Thu 08 Mar 2012 21:40, edited 1 time in total.
User avatar
pals
Posts: 279
Joined: Wed 04 Oct 2006 21:35
Location: Sør-Trøndelag

Post by pals »

Nydelig Amazon, Ståle :D Flere bilder av den?
Tror jammen at PV-bua har vokst også, eller er det synsbedrag?
User avatar
ståle
Posts: 189
Joined: Fri 23 May 2008 22:42
Location: sotra
Contact:

Post by ståle »

Hei Pals!

Mange Takk for det. Joda du ser nok riktig, PV bua har vokst nå i sommer,hehe, er jo tømrer så det går fint. Amazonen kjøpte jeg på forsommeren, det er en tidlig 58 mod. med Chassinr. 8286, den er ganske identisk med første årsmodell 57. Dette er en urørt bil, men den er i ganske god stand,men den 52 år gamle lakken er ganske slitt. Er veldig usikker om jeg skal gjøre noe med lakken eller ikke :?: Ellers har jeg masse bilder av bilen, men vet ikke hvor populært det er å legge ut bilder av den her på PV sidene. Min svigersønn har laget en hjemmeside til meg om Amazonen også, www.volvoamazon.no som jeg tenkte å legge ut litt bilder å sånt på etterhvert

MVH
Ståle :D
User avatar
pals
Posts: 279
Joined: Wed 04 Oct 2006 21:35
Location: Sør-Trøndelag

Post by pals »

Jeg er sikker på at du blir tilgitt for å legge ut bilder av en vakker Volvo her inne. Uavhengig av om det er PV eller ei. Det er jo gammel Volvo! Men si gjerne fra når det kommer bilder på den andre siden :wink:

Hvis Amazonen er urørt og normalt slitt, er det sjarmerende og attraktivt synes jeg. Bare det ikke er alvorlig rust inne i bildet. Hadde bilen vært min ville jeg beholdt den urørt så lenge som mulig. Men det er min mening, og mange har sikkert andre meninger.

PV-bua ser ut som drømmegarasjen min.. Bilene tar seg flott ut der inne. Du burde lagt ut en tråd på dette forumet: www.garagejournal.com

Pål
User avatar
ståle
Posts: 189
Joined: Fri 23 May 2008 22:42
Location: sotra
Contact:

Post by ståle »

Hei!

Var deltager i Norgesløpet Vossarudln første helg i juni med strålende vær på Voss. Den flotte Amazonen ved siden av er ikke min, men helt lik den jeg har i PV-bua :D

MVH

Image
Last edited by ståle on Wed 07 Mar 2012 23:18, edited 1 time in total.
User avatar
RMH
Posts: 19
Joined: Sun 15 Aug 2010 11:08
Location: Oslo

Post by RMH »

SÆRDELES var toppkarakteren på skolen før. Mener bestemt at både PV, Amazon og BUAa holeder til en slik karakter. Mangler bare en Duett nå, så er byggetrinn tre et faktum.
Post Reply