Min volvo PV544
-
- Posts: 74
- Joined: Sat 23 Jun 2012 11:10
- Location: Grøa
Min volvo PV544
Hei
Da har jeg bestemt meg for å sette istand bilen min helt orginal
Jeg holder nå på å pusse ned sparkel og retter ut bulker og fjerner litt rust der det er
Det er en Volvo PV544 1962 modell
B20 motor som skal få seg ny toppakkning og ny bunnpanne pakkning og noen nye sim ringer på veiva.
Den blei akkurat Eu godkjent nå igår etter mye strev med bremsene, men jeg letet litt her på forumet hvordan jeg skulle justere de og nå var de helt perfekt
Bilder kommer senere
Da har jeg bestemt meg for å sette istand bilen min helt orginal
Jeg holder nå på å pusse ned sparkel og retter ut bulker og fjerner litt rust der det er
Det er en Volvo PV544 1962 modell
B20 motor som skal få seg ny toppakkning og ny bunnpanne pakkning og noen nye sim ringer på veiva.
Den blei akkurat Eu godkjent nå igår etter mye strev med bremsene, men jeg letet litt her på forumet hvordan jeg skulle justere de og nå var de helt perfekt
Bilder kommer senere
Re: Min volvo PV544
Herlig med en ny prosjekttråd!
Gleder meg til å se på bildene.
Har du hatt bilen lenge?
Gleder meg til å se på bildene.
Har du hatt bilen lenge?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
-
- Posts: 74
- Joined: Sat 23 Jun 2012 11:10
- Location: Grøa
Re: Min volvo PV544
Har hatt den i 5år445 wrote:Herlig med en ny prosjekttråd!
Gleder meg til å se på bildene.
Har du hatt bilen lenge?
Jeg skal ta bilder når jeg kommer hjem fra ferie tenkte jeg
Re: Min volvo PV544
Da har vi noe å glede oss til!
I mellomtiden håper jeg du får en fantastisk ferie.
I mellomtiden håper jeg du får en fantastisk ferie.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
-
- Posts: 74
- Joined: Sat 23 Jun 2012 11:10
- Location: Grøa
Re: Min volvo PV544
ja, det har dere445 wrote:Da har vi noe å glede oss til!
I mellomtiden håper jeg du får en fantastisk ferie.
jeg skal ta bilder i morgen og prøve å slenge ut
-
- Posts: 74
- Joined: Sat 23 Jun 2012 11:10
- Location: Grøa
Re: Min volvo PV544
jeg får ikke til og legge ut bilder med photobucket, er det noen som kan hjelpe meg? :O
-
- Posts: 74
- Joined: Sat 23 Jun 2012 11:10
- Location: Grøa
Re: Min volvo PV544
baumen er ikke der lenger nå
målerne dere ser der er ikke der lenger
Re: Min volvo PV544
Ser fin ut!xthomas20056 wrote:Da har jeg bestemt meg for å sette istand bilen min helt orginal
Blir det støtfangere etterhvert også?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: Min volvo PV544
Så bra! Denne må vi få mer info om!
Skiltene f.eks. U? osv...
Anbefaler ny pakkboks for simmering mot svinghjulet. Videre kan du legge om veihusventilasjoen slik jeg har gjort, så slipper du få overtrykk og lekkasje i framkant av veiva. Da kan du beholde filtringen der uten at det svetter ut olje.
Gjorde det på Amazonene og den ble tett som en potte...
men du han kanskje planer så det rekker og evt. andre gode løsninger?
Skiltene f.eks. U? osv...
Anbefaler ny pakkboks for simmering mot svinghjulet. Videre kan du legge om veihusventilasjoen slik jeg har gjort, så slipper du få overtrykk og lekkasje i framkant av veiva. Da kan du beholde filtringen der uten at det svetter ut olje.
Gjorde det på Amazonene og den ble tett som en potte...
men du han kanskje planer så det rekker og evt. andre gode løsninger?
-
- Posts: 74
- Joined: Sat 23 Jun 2012 11:10
- Location: Grøa
Re: Min volvo PV544
ja, det blir etterhvert.445 wrote:Ser fin ut!xthomas20056 wrote:Da har jeg bestemt meg for å sette istand bilen min helt orginal
Blir det støtfangere etterhvert også?
holder på å lete etter en som er fint brukt, men er vanskelig og finne
-
- Posts: 74
- Joined: Sat 23 Jun 2012 11:10
- Location: Grøa
Re: Min volvo PV544
jeg vet egentlig ikke så mye om skilt og slik, det blir ny lakk i høst/vinter på den, så har jeg akkurat montert nye bremser i rundt hele bilen nå.Torbo2 wrote:Så bra! Denne må vi få mer info om!
Skiltene f.eks. U? osv...
Anbefaler ny pakkboks for simmering mot svinghjulet. Videre kan du legge om veihusventilasjoen slik jeg har gjort, så slipper du få overtrykk og lekkasje i framkant av veiva. Da kan du beholde filtringen der uten at det svetter ut olje.
Gjorde det på Amazonene og den ble tett som en potte...
men du han kanskje planer så det rekker og evt. andre gode løsninger?
jeg har planer om å bytte toppakkning, ny bunnpanne pakkning og ny pakkning rundt registret iallefall.
-
- Posts: 74
- Joined: Sat 23 Jun 2012 11:10
- Location: Grøa
Re: Min volvo PV544
noen som har noen gode ideer om hvorfor trippteller og km.stand ikke virker?
den har stått på det samme sider jeg fikk tak i bilen
nye bilder kommer imorgen av innvendig, motor rom.
jeg har også begynnt og lydisollere bilen innvendig nå
den har stått på det samme sider jeg fikk tak i bilen
nye bilder kommer imorgen av innvendig, motor rom.
jeg har også begynnt og lydisollere bilen innvendig nå
Re: Min volvo PV544
"noen som har noen gode ideer om hvorfor trippteller og km.stand ikke virker?
den har stått på det samme sider jeg fikk tak i bilen?"
Knekt vaier er det vanligste. men det kan også være slitasje inni "meteret", da et drev inni der kan slite seg ut av stilling (aksialt) slik at tennene ikke får tak. Om det skal ut på et tidspunkt, er det uansett smart å smøre det opp, nettopp for å unngå slike ting.
Firkanten der hvor vaieren går inn kan også være utslitt.
Om ikke den øvre festeskruen på vaieren er helt tilskrudd, kan den bende og ryke ved tilkoblngen...
Det kan sikkert være andre ting også, nedre drev f.eks. men det har jeg ikke vært borti, men kansje andre?
den har stått på det samme sider jeg fikk tak i bilen?"
Knekt vaier er det vanligste. men det kan også være slitasje inni "meteret", da et drev inni der kan slite seg ut av stilling (aksialt) slik at tennene ikke får tak. Om det skal ut på et tidspunkt, er det uansett smart å smøre det opp, nettopp for å unngå slike ting.
Firkanten der hvor vaieren går inn kan også være utslitt.
Om ikke den øvre festeskruen på vaieren er helt tilskrudd, kan den bende og ryke ved tilkoblngen...
Det kan sikkert være andre ting også, nedre drev f.eks. men det har jeg ikke vært borti, men kansje andre?
Re: Min volvo PV544
Dersom vaier er knekt, vil vel heller ikke hastighetsmåler virke? På min 444 står km-telleren stille, men hastighetsmåleren virker som den skal. Har gått ut fra at det skyldes tidligere eieres tukling med km-stand, men jeg kan jo ta feil. Tenkte å overlate jobben til Speedometerservice i Toftesgt i Oslo, men så var det å få ut meteret først, da...
A-76304 "Svarten"
1957 Volvo PV 444
1957 Volvo PV 444
Re: Min volvo PV544
Da er det nok et drev inni som er blitt aksialforskjøvet. På min sønns PV fikset jeg det ved å bygge på litt metall mot holderen.
Vanskelig å forklare nermere, men det virket... og telleren virker, fortsatt. Men om det virker i 50 år til er er usikkert.
Vanskelig å forklare nermere, men det virket... og telleren virker, fortsatt. Men om det virker i 50 år til er er usikkert.