I går fikk noen fine biler noen kilometer på nakken. Fin tur med hyggelige folk!
Nytt bekjenskap var en fin bladgrønn Duett (terjehva`s)og en fin PV Sport (Røber'n), inkludert entusiastiske eiere med høyverdig interesese for PV/Duett!
Hyggelig rett og slett, pluss utveksling av nyttige erfaringer.
Oppmøte ved Mortens Kro:
En konkurrent:
På veien til Hurdalen lå 445, i speilet, bakerst og sjekket at alle kom vel fram:
Ved Hurdalsjøen på rekke -
Og rad:
Her ble det meste diskutert, blant annet dekkvalg:
Litt strømproblemer:
Men kompisen til Røbern viste stor interesse her (til høyre), og kommenterte raskt at det var en løs jordingskabel!
Etter å ha overlevert ham 445s multimeter ble det bekreftet ytterligere...
Så denne karen må du ikke bli uvenn med Røbern!
Han kunne fortelle at han hadde drevet med elektro/bilelektrisk i femten år!
Da er det bare å håpe på at han ikke sender regning...
En enkel rens av forbindelsen og god innfesting, ga start som et skudd!
Litt bekymring for lav ladespenning, som lå på 13,8 volt. Det kan med fordel justeres opp mot 14,5, som gir mer futt i oppladingen.
Tur til Nannestad og Hurdal
Re: Tur til Nannestad og Hurdal
Hehe... Tror ikke noen trenger å bekymre seg for faktura. Han er rett og slett bare genuint interessert i gamle biler, og har utpreget sans for tekniske løsninger. Jeg har ikke tall på alle de knipene han har hjulpet meg ut av. I tillegg får jeg mange gode råd og forslag jeg, med litt hjelp, kan gjøre med den dråpeformede. Å ha slike folk rundt seg er uvurdelig når man, som meg, har stor interesse men litt mangel på kunnskap og erfaring.
1962 544 B-91923 Endelig lykkelig innehaver av en pv med vindusviskere som ikke tar full runde på panseret, og som parkerer der de skal, når de skal...
Re: Tur til Nannestad og Hurdal
Kunnskap og erfaring kommer gradvis, det kan jeg love deg! Litteratur, som verkstedsmanualer o.a. ligger på hjememsiden, og mange her inne er glad for å bidra med erfaringer og råd. Har ikke den ene svar, har som regel den andre det...
Dessuten er det dessuten utrolig hva man kan finne ut selv også. Jeg vil anta at du vil bli imponert av deg selv når du blir skikelig kjent med bilen og får ting og tang i orden.
Det blir i alle fall jeg, da jeg også opplever utfordringer som jeg stort sett klarer å finne ut av. Men noen ganger møter jeg noen utfordrende "trappetrinn" , ikke bare dører ! Men så løser det seg...
Bedre enn å vinne i lotteri, spør du meg...
Dessuten er det dessuten utrolig hva man kan finne ut selv også. Jeg vil anta at du vil bli imponert av deg selv når du blir skikelig kjent med bilen og får ting og tang i orden.
Det blir i alle fall jeg, da jeg også opplever utfordringer som jeg stort sett klarer å finne ut av. Men noen ganger møter jeg noen utfordrende "trappetrinn" , ikke bare dører ! Men så løser det seg...
Bedre enn å vinne i lotteri, spør du meg...
Re: Tur til Nannestad og Hurdal
Jeg tok også noen bilder fra denne turen. Her følger et knippe:
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: Tur til Nannestad og Hurdal
Lang rekke:
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: Tur til Nannestad og Hurdal
Mens vi venter på sistemann:
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: Tur til Nannestad og Hurdal
Etter en rast med medbragt niste var vi klare for turen videre til Hurdalssjøen:
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: Tur til Nannestad og Hurdal
Så fort et panser åpnes, så stimler vi til.
Her var det litt lite strøm som kom frem til batteriet.
Ble løst i god dugnadsånd.
.
Her var det litt lite strøm som kom frem til batteriet.
Ble løst i god dugnadsånd.
.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: Tur til Nannestad og Hurdal
Etter Hurdalssjøen ble kursen satt mot Lygna.
Dessverre var det meste stengt da vi kom frem, men pumpene serverte riktig fludium til vår kjære biler:
Dessverre var det meste stengt da vi kom frem, men pumpene serverte riktig fludium til vår kjære biler:
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: Tur til Nannestad og Hurdal
Og mens noen tanket, så avrundet vi en hyggelig tur med noen avsluttende replikker, før kursen ble satt hjemover igjen.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen