Takk skal dere ha.Skulle gjerne tatt den med til Volvo den 28., men vet ikke om jeg rekker å få den lovlig på veien til da
Skiltene burde egentlig ikke stått på bilen gunnet manglende EU-kontroller
Får heller ta med meg S40'n. Den har spoiler bak og bling-felger så den glir vel rett inn hos gutta i VCCN kanskje
Ja det er bilen fra Finn. Historien på bilen er at den har gått ca 103 tusen km. Ved restaurering ble alle skjermene byttet og det
var visstnok veldig lite behov for sveising. Han er urørt innvendig faktisk. Innredningen er hel, men ikke alt er like pent
Forrige eier var flink til å finne tidsriktig utstyr så det er jo litt ekstra artig.
Kan ta noen fler bilder i morgen hvis dere er interessert !
O-10000
Re: O-10000
-60 544A Special 2
-
- Posts: 2314
- Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
- Location: Holoveien 238 1827 Hobøl
Re: O-10000
Legg gjerne inn masse bilder. Tror jeg kan snakke for alle i pv,klubben når jeg sier at vi liker bilder av bilene til de I klubben. Og det er nok mange inkludert meg selv som gjerne ser bilder av bilen din.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
Re: O-10000
i dag kom de første ordentlige vintertendensene her i østfold, så da må man drømme seg litt bort.
Da gleder jeg meg til sen vår/tidlig sommer hvor =O-10000 skal ut av lageret sitt og demontering startes
Kan bli en nedtur å finne ut hva som befinner seg under gammel lakk og sparkel, men tiden vil vise.
Da gleder jeg meg til sen vår/tidlig sommer hvor =O-10000 skal ut av lageret sitt og demontering startes
Kan bli en nedtur å finne ut hva som befinner seg under gammel lakk og sparkel, men tiden vil vise.
-60 544A Special 2
Re: O-10000
Hva har du tenkt å gjøre med bilen?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: O-10000
Vel, ikke helt bestemt meg ennå. Mye henger på hvilken tilstand chassiset er i (om det blir for mye rust og kanskje bør taes vare på av andre enn meg) , men heller nok mest til en
bil som utvendig ser ut som en standard 57modell dog med noen oppgraderinger under skallet (originalt skal det være midnattsblå).
Sitter jo allerede en B20 i den med 4-trinns kasse. Alt på 12 V. Ser for meg skivebremser og evt. litt annen utveksling på bakakselen
Så et litt mer bekvemt innemiljø enn standard 57, så tror jeg det kan bli veldig bra.
men hvem vet. Kanskje noe kommer over meg og den blir original ned til minste skrue
Skal prøve å ta noen bilder når den tid kommer. Fortsettelse følger.....
bil som utvendig ser ut som en standard 57modell dog med noen oppgraderinger under skallet (originalt skal det være midnattsblå).
Sitter jo allerede en B20 i den med 4-trinns kasse. Alt på 12 V. Ser for meg skivebremser og evt. litt annen utveksling på bakakselen
Så et litt mer bekvemt innemiljø enn standard 57, så tror jeg det kan bli veldig bra.
men hvem vet. Kanskje noe kommer over meg og den blir original ned til minste skrue
Skal prøve å ta noen bilder når den tid kommer. Fortsettelse følger.....
-60 544A Special 2
Re: O-10000
Jeg lurer litt på dette med B20-motoren.
Du skal jo ikke på EU-kontroll med denne siden det er en 57-modell, men hva vil skje hvis du blir stoppet i en teknisk kontroll langs veien?
Det er jo litt vel mye kraft i en B20 i forhold til standard B16, så det kan jo være at en kontrollør vil henge seg opp i bremsene?
Du skal jo ikke på EU-kontroll med denne siden det er en 57-modell, men hva vil skje hvis du blir stoppet i en teknisk kontroll langs veien?
Det er jo litt vel mye kraft i en B20 i forhold til standard B16, så det kan jo være at en kontrollør vil henge seg opp i bremsene?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: O-10000
Når nå bilen skal helt ifra hverandre allikevel er ideen å få disse endringene godkjent.
Kommer man i forkant og legger frem saken skikkelig tror jeg det går fint. Oppgradering til skivebremser har jeg allerede
fått høre at ikke er noe problem, da dette anses som en sikkerhetsforbedring. (selv ved omgjøring til bevaringsverdig kjøretøy)
Så her skal det ikke være noen tvil i hvertfall.
Og går det ikke så har du kanskje en trimmet B16 på lager
Kommer man i forkant og legger frem saken skikkelig tror jeg det går fint. Oppgradering til skivebremser har jeg allerede
fått høre at ikke er noe problem, da dette anses som en sikkerhetsforbedring. (selv ved omgjøring til bevaringsverdig kjøretøy)
Så her skal det ikke være noen tvil i hvertfall.
Og går det ikke så har du kanskje en trimmet B16 på lager
-60 544A Special 2
Re: O-10000
guntor wrote:Når nå bilen skal helt ifra hverandre allikevel er ideen å få disse endringene godkjent.
Kommer man i forkant og legger frem saken skikkelig tror jeg det går fint.
Helt enig i at en dialog i forkant er kjempesmart.
Det har jeg faktisk, med sportskam (kvassere enn den fra Jørgenrud). Kan nok også skaffe et par doble SU hvis det er ønskeligguntor wrote:Og går det ikke så har du kanskje en trimmet B16 på lager
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen