444

Her kan man "reklamere" for egen PV-Duett som nødvendigvis ikke er under restaurering.
Torbo2
Posts: 4633
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: 444

Post by Torbo2 »

Jeg skal campe I Nevlunghavn, men i morgen er det Volvotreff i Andebu. Mer om det på PV-klubbens hjemmeside..
VEt ikek om jeg kjører hjem og bytter bil, men jeg kommer nok til å dra å se og ta noen bilder uansett...
Vi blir vel ikke jagd om vil følger med på godsakene på avstand?

Noe for deg?
jangu1@hotmail.com
Posts: 2314
Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
Location: Holoveien 238 1827 Hobøl

Re: 444

Post by jangu1@hotmail.com »

Ja det hadde vært noe for meg. Da kunne jeg reist innom min bror som bor i andebu samtidig. Det hadde jeg glemt nå. Jeg for se på det i morgen hva jeg gjør.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
jangu1@hotmail.com
Posts: 2314
Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
Location: Holoveien 238 1827 Hobøl

Re: 444

Post by jangu1@hotmail.com »

Jeg vil ikke tro vi blir jagd nei. Jeg kjenner noen av de medlemmene i Vestfold klubben så det skal nok gå bra tenker jeg.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
User avatar
hlyshaug
Posts: 686
Joined: Sat 27 Dec 2008 22:43
Location: Oslo
Contact:

Re: 444

Post by hlyshaug »

Torbo2 wrote:Jeg skal campe I Nevlunghavn, men i morgen er det Volvotreff i Andebu. Mer om det på PV-klubbens hjemmeside..
VEt ikek om jeg kjører hjem og bytter bil, men jeg kommer nok til å dra å se og ta noen bilder uansett...
Blir det et par bilder og noen linjer til PV-magazinet om dette? Nudge, nudge, wink, wink? :wink:
A-76304 "Svarten"
1957 Volvo PV 444
User avatar
445
Posts: 6098
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: 444

Post by 445 »

Torbo2 wrote:Den "nye" er rett, men gir en liten subbelyd, som kan tyde på en svak urundhet eller skjev aksling på grunn av min sønns sladding, hvor han bøyde panhardstaget....
Panhardstaget??
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Torbo2
Posts: 4633
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: 444

Post by Torbo2 »

Vet ikke hvem han Panhard var, han som trolig han fant opp staget, med dette tar opp kreftene sideveis på bakakslingen, om det var spørsmålet?
Det skal faktisk være en bøy på det orignalt, men ikke for mye, om noen skulle finne på å rette det fordi det ser skjevt ut?
Det kan hende det er laget slik for å spare andre deler av bakhjulopphenget om en fortauskant skulle fly borti et hjul...?
Det kan også hende at det er for at det skal bli litt større klaring mot differensialklokka..
Det er i alle fall bra som det er!
Torbo2
Posts: 4633
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: 444

Post by Torbo2 »

Bilder har jeg så kan vi vel få til noe til magasinet? Jeg fikk ikke med meg alt, men mye....
Last edited by Torbo2 on Wed 02 May 2012 12:25, edited 1 time in total.
Torbo2
Posts: 4633
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: 444

Post by Torbo2 »

jangu1@hotmail.com wrote:Ja det hadde vært noe for meg. Da kunne jeg reist innom min bror som bor i andebu samtidig. Det hadde jeg glemt nå. Jeg for se på det i morgen hva jeg gjør.
Jeg var nesten avgårde da jeg leste dette. Fint område der oppe forresten... men det spørs om det hadde blitt tid til så mye annet enn å løpe mellom bilene?
jeg la ut noen bilder, så da får du i alle fall et inntrykk. Du skulle jo ha vært der, også fordi du er kjent der...
User avatar
445
Posts: 6098
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: 444

Post by 445 »

Torbo2 wrote:Vet ikke hvem han Panhard var, han som trolig han fant opp staget
Litt avsporing fra denne tråden, men....
Mine foreldre hadde en gang en Panhard. Lurte på om det hadde noe med den biltypen å gjøre.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Torbo2
Posts: 4633
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: 444

Post by Torbo2 »

Interessant!
Det er ikke utenkelig at Panhard var først ute med et slikt stag? - Og at de tok patent, eller i det minste fikk reklame for det?
Biler med bladfjærer trenger jo ikke slikt, men det kan kanskje ha forekommet likevel?
Kanskje Panhard hadde annen fjæring bak og Pahnhardstag?
hvem vet?
User avatar
445
Posts: 6098
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: 444

Post by 445 »

jangu1@hotmail.com wrote:Image
Jeg synes dette så kjempefint ut!
Kombinasjonen av sveiseappart og vinkelsliper med slipeskive pleier å bli veldig bra.
Legg på med sveisen, og slip rent etterpå (men med varsom hånd)

Tråden til Pals var virkelig lærerik. Synd at han har en pause!
Trikset hans med å feste platebitene med selvborende karrosseriskruer var helt genialt.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
jangu1@hotmail.com
Posts: 2314
Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
Location: Holoveien 238 1827 Hobøl

Re: 444

Post by jangu1@hotmail.com »

Image






Den ble vel litt vel rød vell? Ja det er synd pals har pause nå. Det er nå jeg kunne trengt noen råd og tips fra han. Men men det kommer vel flere kjangser. :D Men nå kommer det flere bilder.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
Torbo2
Posts: 4633
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: 444

Post by Torbo2 »

siden jeg har litt rare ideer av og til, ville jeg ha sprøytet sort med minst 50 cm avstand og rakst over, for å få rødfargen noe mørkere, men det kan lett går skjevt om du tar for mye på samme sted.
Dusje fort fra en vinkel, så det samme med 90 graders vinkel osv. til du har tatt runden.
Det er jo alltid morsomt å prøve ut litt... Går det skeis er det bare å sprøyte på igjen med rødt når den kunstneriske fargen/overflaten er tørr..
Det er jo bare bra å få godt på uansett...
men gambling er vel ikke din stil?
jangu1@hotmail.com
Posts: 2314
Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
Location: Holoveien 238 1827 Hobøl

Re: 444

Post by jangu1@hotmail.com »

Image Image




Nå skal bakakselen minteres igjen for nå er den ferdig pusset og grunnet og lakkert. Med svart blank bengalakk. Det er bremseskjoldene også fått samme behandling. Så da blir det vel bra da for vi tro.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
jangu1@hotmail.com
Posts: 2314
Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
Location: Holoveien 238 1827 Hobøl

Re: 444

Post by jangu1@hotmail.com »

Jeg er glad for alle tips og råd jeg enten de er sprø eller ikke. Kan jo prøve det som du beskriver og se åssen det blir. Blir det for ille så har de vel en annen farge på biltema eller noe sånt.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
Post Reply