444
Re: 444
Jeg skal campe I Nevlunghavn, men i morgen er det Volvotreff i Andebu. Mer om det på PV-klubbens hjemmeside..
VEt ikek om jeg kjører hjem og bytter bil, men jeg kommer nok til å dra å se og ta noen bilder uansett...
Vi blir vel ikke jagd om vil følger med på godsakene på avstand?
Noe for deg?
VEt ikek om jeg kjører hjem og bytter bil, men jeg kommer nok til å dra å se og ta noen bilder uansett...
Vi blir vel ikke jagd om vil følger med på godsakene på avstand?
Noe for deg?
-
- Posts: 2314
- Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
- Location: Holoveien 238 1827 Hobøl
Re: 444
Ja det hadde vært noe for meg. Da kunne jeg reist innom min bror som bor i andebu samtidig. Det hadde jeg glemt nå. Jeg for se på det i morgen hva jeg gjør.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
-
- Posts: 2314
- Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
- Location: Holoveien 238 1827 Hobøl
Re: 444
Jeg vil ikke tro vi blir jagd nei. Jeg kjenner noen av de medlemmene i Vestfold klubben så det skal nok gå bra tenker jeg.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
Re: 444
Blir det et par bilder og noen linjer til PV-magazinet om dette? Nudge, nudge, wink, wink?Torbo2 wrote:Jeg skal campe I Nevlunghavn, men i morgen er det Volvotreff i Andebu. Mer om det på PV-klubbens hjemmeside..
VEt ikek om jeg kjører hjem og bytter bil, men jeg kommer nok til å dra å se og ta noen bilder uansett...
A-76304 "Svarten"
1957 Volvo PV 444
1957 Volvo PV 444
Re: 444
Panhardstaget??Torbo2 wrote:Den "nye" er rett, men gir en liten subbelyd, som kan tyde på en svak urundhet eller skjev aksling på grunn av min sønns sladding, hvor han bøyde panhardstaget....
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: 444
Vet ikke hvem han Panhard var, han som trolig han fant opp staget, med dette tar opp kreftene sideveis på bakakslingen, om det var spørsmålet?
Det skal faktisk være en bøy på det orignalt, men ikke for mye, om noen skulle finne på å rette det fordi det ser skjevt ut?
Det kan hende det er laget slik for å spare andre deler av bakhjulopphenget om en fortauskant skulle fly borti et hjul...?
Det kan også hende at det er for at det skal bli litt større klaring mot differensialklokka..
Det er i alle fall bra som det er!
Det skal faktisk være en bøy på det orignalt, men ikke for mye, om noen skulle finne på å rette det fordi det ser skjevt ut?
Det kan hende det er laget slik for å spare andre deler av bakhjulopphenget om en fortauskant skulle fly borti et hjul...?
Det kan også hende at det er for at det skal bli litt større klaring mot differensialklokka..
Det er i alle fall bra som det er!
Re: 444
Jeg var nesten avgårde da jeg leste dette. Fint område der oppe forresten... men det spørs om det hadde blitt tid til så mye annet enn å løpe mellom bilene?jangu1@hotmail.com wrote:Ja det hadde vært noe for meg. Da kunne jeg reist innom min bror som bor i andebu samtidig. Det hadde jeg glemt nå. Jeg for se på det i morgen hva jeg gjør.
jeg la ut noen bilder, så da får du i alle fall et inntrykk. Du skulle jo ha vært der, også fordi du er kjent der...
Re: 444
Litt avsporing fra denne tråden, men....Torbo2 wrote:Vet ikke hvem han Panhard var, han som trolig han fant opp staget
Mine foreldre hadde en gang en Panhard. Lurte på om det hadde noe med den biltypen å gjøre.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: 444
Interessant!
Det er ikke utenkelig at Panhard var først ute med et slikt stag? - Og at de tok patent, eller i det minste fikk reklame for det?
Biler med bladfjærer trenger jo ikke slikt, men det kan kanskje ha forekommet likevel?
Kanskje Panhard hadde annen fjæring bak og Pahnhardstag?
hvem vet?
Det er ikke utenkelig at Panhard var først ute med et slikt stag? - Og at de tok patent, eller i det minste fikk reklame for det?
Biler med bladfjærer trenger jo ikke slikt, men det kan kanskje ha forekommet likevel?
Kanskje Panhard hadde annen fjæring bak og Pahnhardstag?
hvem vet?
Re: 444
Jeg synes dette så kjempefint ut!jangu1@hotmail.com wrote:
Kombinasjonen av sveiseappart og vinkelsliper med slipeskive pleier å bli veldig bra.
Legg på med sveisen, og slip rent etterpå (men med varsom hånd)
Tråden til Pals var virkelig lærerik. Synd at han har en pause!
Trikset hans med å feste platebitene med selvborende karrosseriskruer var helt genialt.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
-
- Posts: 2314
- Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
- Location: Holoveien 238 1827 Hobøl
Re: 444
Den ble vel litt vel rød vell? Ja det er synd pals har pause nå. Det er nå jeg kunne trengt noen råd og tips fra han. Men men det kommer vel flere kjangser. Men nå kommer det flere bilder.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
Re: 444
siden jeg har litt rare ideer av og til, ville jeg ha sprøytet sort med minst 50 cm avstand og rakst over, for å få rødfargen noe mørkere, men det kan lett går skjevt om du tar for mye på samme sted.
Dusje fort fra en vinkel, så det samme med 90 graders vinkel osv. til du har tatt runden.
Det er jo alltid morsomt å prøve ut litt... Går det skeis er det bare å sprøyte på igjen med rødt når den kunstneriske fargen/overflaten er tørr..
Det er jo bare bra å få godt på uansett...
men gambling er vel ikke din stil?
Dusje fort fra en vinkel, så det samme med 90 graders vinkel osv. til du har tatt runden.
Det er jo alltid morsomt å prøve ut litt... Går det skeis er det bare å sprøyte på igjen med rødt når den kunstneriske fargen/overflaten er tørr..
Det er jo bare bra å få godt på uansett...
men gambling er vel ikke din stil?
-
- Posts: 2314
- Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
- Location: Holoveien 238 1827 Hobøl
Re: 444
Nå skal bakakselen minteres igjen for nå er den ferdig pusset og grunnet og lakkert. Med svart blank bengalakk. Det er bremseskjoldene også fått samme behandling. Så da blir det vel bra da for vi tro.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
-
- Posts: 2314
- Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
- Location: Holoveien 238 1827 Hobøl
Re: 444
Jeg er glad for alle tips og råd jeg enten de er sprø eller ikke. Kan jo prøve det som du beskriver og se åssen det blir. Blir det for ille så har de vel en annen farge på biltema eller noe sånt.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544