Pv bilen på tur.
-
- Posts: 408
- Joined: Sun 16 Jan 2011 02:16
- Location: sarpsborg
Re: Pv bilen på tur.
Noen bilder fra garasjen igjen. Kommet meg videre, etter mange timer.
Re: Pv bilen på tur.
Å fytti katta, noe så lekkert!
Du må sette opp en hylle i garasjen til alle premiene denne kommer til å få.
Hvilken voks endte du opp med å bruke?
Du må sette opp en hylle i garasjen til alle premiene denne kommer til å få.
Hvilken voks endte du opp med å bruke?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: Pv bilen på tur.
Dette kan du med rette være stolt av, Håvard! Jeg har sett mange PV'er, men din er definitivt blitt en av de fineste.
Felgene passer så bra på en skinnende svart PV! Prikken over i-en.
Jeg ser gjerne en bildeserie i PV-magazinet. Ja, gjerne flere bilder her inne også da
Felgene passer så bra på en skinnende svart PV! Prikken over i-en.
Jeg ser gjerne en bildeserie i PV-magazinet. Ja, gjerne flere bilder her inne også da
PV444ES -53
MB G350 -95
MB SLK200K -09
MB G350 -95
MB SLK200K -09
-
- Posts: 408
- Joined: Sun 16 Jan 2011 02:16
- Location: sarpsborg
Re: Pv bilen på tur.
Hei. tusen takk. Husk på at ting ser bedre ut på bilder da. hehe. Det ble nxt megauirs, syns den var kjempe fin å jobbe med. Kjøpte pads+ klut av megaurirs å. En annen klasse en bt, selvfølgelig en annen pris å . men det ble bra. ingen støv etter polering, ble det eller.
-
- Posts: 2314
- Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
- Location: Holoveien 238 1827 Hobøl
Re: Pv bilen på tur.
Fy..... så fin den er. Det er ett godt stykke igjen til jeg er i nærheten av den. Du kan være stolt av den med rette synes jeg. Skikkelig fin er den blitt.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
Re: Pv bilen på tur.
Dette er til å bli svett av! Du kan vel ikke gå inn i den med sko? Du kan jo ha noen myke tøffler stående ved siden av bilen som du kan bruke?
Kan du sit litt om felger, kapsler og dekk. Her er det vel noe US-krom?
Kan du sit litt om felger, kapsler og dekk. Her er det vel noe US-krom?
-
- Posts: 408
- Joined: Sun 16 Jan 2011 02:16
- Location: sarpsborg
Re: Pv bilen på tur.
ja .Felgene kjøpte jeg på www.northstar.no/ (northstar trading) ø15"/6" brede. baby moon, tror jeg dem heter. kapsler å alt fulgte med. . 195-60 dekker. ble litt brede. så trur jeg skal få tak i noen smallere. 185 kansje.
Felgene passet på div ford. mustang osv. Han hadde et hav av utvalg til pv bilen. men syns mange andre felger ble litt moderne, så gikk for disse stålfelgene.
Felgene passet på div ford. mustang osv. Han hadde et hav av utvalg til pv bilen. men syns mange andre felger ble litt moderne, så gikk for disse stålfelgene.
Re: Pv bilen på tur.
Det er ikke noe annet å si en den ble veldig lekker. Det gjør seg med blanke felger på svart bil...
Re: Pv bilen på tur.
195-60, stikker de på utsiden av bilen, eller subber de ved sving?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
-
- Posts: 408
- Joined: Sun 16 Jan 2011 02:16
- Location: sarpsborg
Re: Pv bilen på tur.
Dem subbet ikke når jeg kjørte med dem, ikke at bilen min blir så lav bak når jeg gir på eller da, med 60??? hk hehe. men er litt langt ute. tenkte på lakken på skjermene, i bak kant, stein sprut. dem går ikke i hjulbuen eller. når bilen demper. går greit sånn.
Re: Pv bilen på tur.
Kanskje en tykk gjennomsiktig 3M film i hjulbuen vil motstå steinsprut?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
-
- Posts: 408
- Joined: Sun 16 Jan 2011 02:16
- Location: sarpsborg
Re: Pv bilen på tur.
Hvor få kjøpt det da?? høres jo smart ut.
Re: Pv bilen på tur.
3M tape er fine saker! kankskje jeg skal bruke det på volvoene?
Bruker det på dørterskelen på VW Caleforniaen...
Ser at det kan være nødvendig på PV og Duett også.... Og bak støtfangerhornene 2 mm bredere enn horna for at ikk horna skal gnage hull i kromen! Her har jeg en annen enda bedre løsning, men det må jeg ta i en anne tråd når jeg skal gjøre det. ER det noen utålmodige som må vite dette straks, kan jeg "stikke hull på boblen"? Men må snart til køys....
Bruker det på dørterskelen på VW Caleforniaen...
Ser at det kan være nødvendig på PV og Duett også.... Og bak støtfangerhornene 2 mm bredere enn horna for at ikk horna skal gnage hull i kromen! Her har jeg en annen enda bedre løsning, men det må jeg ta i en anne tråd når jeg skal gjøre det. ER det noen utålmodige som må vite dette straks, kan jeg "stikke hull på boblen"? Men må snart til køys....
Re: Pv bilen på tur.
Bak støtfangerhorn går det an å bruke oppklipte sykkelslanger, men det kommer an på om de synes eller ikke.
3M tapen er vel mulig å kjøpe i diverse bilrekvisitabutikker og hos enkelte lakkforhandlere.
3M tapen er vel mulig å kjøpe i diverse bilrekvisitabutikker og hos enkelte lakkforhandlere.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: Pv bilen på tur.
Da stikker jeg hull på bobla! Sykkelslange er nok helt supert, men den bør vel klippes pent til og limes fast med kontaktlim!
Alternativt: (bobla sprakk) er å bruke spylervæskeslange som klippes opp i fire lengder framme og fire bak - like slange som støtfangeren er på tvers av kromsiden.
Disse slangebitene skjæres på langs (pass fingrene) og tres loddrett opp der hvor horna møter selve støtfangeren.
Dette blir praktisk taklt usynlig ( i alle fall for meg uten briller). Det kan til og med se profft ut! ?
Dette skulle vel vært inne i tips og triks?
Det kan blir mye der gitt...
Vet ikke om dette var klart, men det var et forsøk.........
Jeg hadde tenkt å ta noen bilder av dette, men det vil jeg komme tilbake til, da det var noen jeg skulle gjøre først....
Alternativt: (bobla sprakk) er å bruke spylervæskeslange som klippes opp i fire lengder framme og fire bak - like slange som støtfangeren er på tvers av kromsiden.
Disse slangebitene skjæres på langs (pass fingrene) og tres loddrett opp der hvor horna møter selve støtfangeren.
Dette blir praktisk taklt usynlig ( i alle fall for meg uten briller). Det kan til og med se profft ut! ?
Dette skulle vel vært inne i tips og triks?
Det kan blir mye der gitt...
Vet ikke om dette var klart, men det var et forsøk.........
Jeg hadde tenkt å ta noen bilder av dette, men det vil jeg komme tilbake til, da det var noen jeg skulle gjøre først....