Pv bilen på tur.

Her kan man "reklamere" for egen PV-Duett som nødvendigvis ikke er under restaurering.
Håvard E Johansen
Posts: 408
Joined: Sun 16 Jan 2011 02:16
Location: sarpsborg

Re: Pv bilen på tur.

Post by Håvard E Johansen »

Hørtes ut som det var noe smart i den bobbla. Det hadde jeg ikke tenkt på. kansje dette hadde virket på hjulbue kantene å?? :D bare skjære ett spor i slangen.
Torbo2
Posts: 4633
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: Pv bilen på tur.

Post by Torbo2 »

Smart! --, men! I så fall bør de nok fylles med halvtykt antirustmiddel så de ikke holder på fuktighet!

Nevner men!, fordi eksempelvis Honda gjorde noe tilsvarende på Accord og andre modeller på bakskjermene/hjulbuene tidligere for å spare lakken for steinsprut. Men de ble dessverre montert tørre fra fabrikken og så ble de fuktsamlere i stedet. Resultatet var at de holdt rusten unna i garantitiden som var tre år, men når rusten først kom, få år senere, etter at det hadde "gjæra" ferdig under listene, så ble plutselig listene dobbelt så tykke av en eller annen grunn. :) :( :shock:
Materialtykkelsen var firedoblet, rød og porøs! :shock: Ikke så kjekt for eierne, men..
Håvard E Johansen
Posts: 408
Joined: Sun 16 Jan 2011 02:16
Location: sarpsborg

Re: Pv bilen på tur.

Post by Håvard E Johansen »

ja. må nok få inn no voks\ antirust middel i dem. om det skal ha noe hensikt ja,
Torbo2
Posts: 4633
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: Pv bilen på tur.

Post by Torbo2 »

Da har vi en god ting til i tipsdatabasen! :)
Svart guffe med 5-10% innblanding av olje er mitt valg i så fall!
Håvard E Johansen
Posts: 408
Joined: Sun 16 Jan 2011 02:16
Location: sarpsborg

Re: Pv bilen på tur.

Post by Håvard E Johansen »

Se hva jeg fikk i posten :D , syns dem så fine ute jeg.
Lista hadde jeg fra før da, den fulgte ikke med.

Image
jangu1@hotmail.com
Posts: 2314
Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
Location: Holoveien 238 1827 Hobøl

Re: Pv bilen på tur.

Post by jangu1@hotmail.com »

Den var skikkelig fin da. Hvor har du bestilt den fra? Med tiden må jeg ha noe sånt også. Men det er ikke noe hast enda da. Da vet jeg hvertfall at det er veldig fine greier man får derfra.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
Torbo2
Posts: 4633
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: Pv bilen på tur.

Post by Torbo2 »

Lekkert! :)
User avatar
445
Posts: 6098
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: Pv bilen på tur.

Post by 445 »

Kjempefin!
Er det VP Autoparts?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Håvard E Johansen
Posts: 408
Joined: Sun 16 Jan 2011 02:16
Location: sarpsborg

Re: Pv bilen på tur.

Post by Håvard E Johansen »

Ja. dem er fra vp. kjøpte dem hos jørgenrud da. :D
Håvard E Johansen
Posts: 408
Joined: Sun 16 Jan 2011 02:16
Location: sarpsborg

Re: Pv bilen på tur.

Post by Håvard E Johansen »

Hei, det skjer ikke så mye med bilen om dagen. Noe smått er det jo men.

Image


Meste parten av tiden som jeg har til sånt, går til islolering\ av garasjen. :D Håper at neste vinter kan jeg ha +grader gjennom hele vinteren der.

Image
Torbo2
Posts: 4633
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: Pv bilen på tur.

Post by Torbo2 »

Spennende! Dette må vi vite mer om? Har du forniklet?
Håvard E Johansen
Posts: 408
Joined: Sun 16 Jan 2011 02:16
Location: sarpsborg

Re: Pv bilen på tur.

Post by Håvard E Johansen »

Nei, jeg har ikke forniklet, det er centrumfornikling som har gjort. Men tror ikke jeg skal bruke dem noe mer. blir ganske så dyrt, selv om resultatet bir fortryllende hehe. Nå har jeg prøvd to plasser til fornikling.
Gudersen galvanisering er snillere på pris. ++ at dem holder til 2km fra meg.
så tror jeg holder meg til dem.

Gundersen Galvano AS er en familiebedrift som ble etablert i 1976 og holder hus i romslige lokaler på Hafslundsøy i Sarpsborg. Etter mer enn 30 år i faget har vi opparbeidet en unik erfaring og kompetanse innen galvanisk industri, og har i dag et godt renommé og et solid fotfeste i markedet. Vår drift har vært preget av nøkternhet og hardt arbeid, og vi har sammen skapt en bedrift med sunn økonomi og evne til å tenke langsiktig.

Vår utvikling og vårt tjenestespekter har hele veien blitt formet av etterspørselen og behovet. Det har gjort oss til en naturlig samarbeidspartner for mange aktører. Vi leverer det aller meste innen elektrolytisk overflatebehandling av metaller, og leveringsdyktighet.

Vi kan skilte med navn som Tomra, Tandberg, Tingstad, Volvo, TrioVing og Ekornes i vår kundeportefølje.
Last edited by Håvard E Johansen on Sat 04 Feb 2012 19:56, edited 1 time in total.
Torbo2
Posts: 4633
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: Pv bilen på tur.

Post by Torbo2 »

Nyttige opplysninger! :)
jangu1@hotmail.com
Posts: 2314
Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
Location: Holoveien 238 1827 Hobøl

Re: Pv bilen på tur.

Post by jangu1@hotmail.com »

Veldig kjekt og vite. :)
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
User avatar
Røber'n
Posts: 141
Joined: Wed 01 Feb 2012 08:55
Location: Mogreina, Ullensaker

Re: Pv bilen på tur.

Post by Røber'n »

Denne bilen blir helt rå! Cragarfelgene gjør at den ser super-rampete ut! Ingenting som tyder på at det bare er 60hk i denne vogna! Det hadde, som du sier i tråden min, kanskje hjulpet på utseendet hvis du hadde fått på dekk med hvit side. Tar dekkene som sitter på nå i hjulbuen?
Jeg er også veldig nysgjerrig på den gangster-cap'en du har. Hvordan er den festa? Går det an å lage en patent som gjør at den kan tas av og på uten å ødelegge lakken? Vet du om det finnes nye?
1962 544 B-91923 Endelig lykkelig innehaver av en pv med vindusviskere som ikke tar full runde på panseret, og som parkerer der de skal, når de skal... ;-)
Post Reply