Min PV 444ES 1953mod
Posted: Mon 15 Feb 2021 18:14
Jeg kjøpte denne i august 2020 fra en som hadde tatt den inn fra Sverige i 2016
Bilen gikk gjennom på trafikk uten anmerkninger og skryt om at den er meget bra for rust, faktisk ble det ikke funnet noe.
Var ute å luftet den hyppig etter kjøpet og fram til den ble kjørt i vinterdvale i oktober. Siden er det blitt en del skruing da jeg ville rette opp en del små ting. Problemet ble at det ene har tatt med seg litt der og litt der... Blir ikke ferdig med alt denne vinteren. Men jeg har kjøpt meg en hobby så da blir det bare å kose seg gjennom vinteren og ta litt senere også.
Det som er litt dumt med bilen er at den for en del år siden ble rettet (sparkel) og lakkert ute eller i en nedstøvet garasje. Denne så kalte sparkelputa på siden er sprukket og er helt løs i overkant. Dette må ordnes før det kommer vann inn under sparkelputa. Huff dette har jo ødelagt mye av andre ting jeg skulle gjøre.
Lakken er nuppete av støv og insekter. Så vi polerte den opp og ble jo blank men det er jo begrenset hvor fin den kan bli. Den er også lakkert over alle skjermlistebåndene.
Har tatt opp i gulvet der det var masse vann skal jeg si. Der jobber jeg med å rette opp problem slik at det ikke kommer inn mer vann i de store hullene i gulvet.
Motoren gikk ikke pent, ujevn gange og noe hakking til tider. De sier at mann kan sette et kronestykke på høykant oppe på topplokket uten at den velter.
Jeg har nå fått sjekket opp en del feil og det blir spennende å starte den igjen. Hva feil er funnet? Festene til dynamoen var løse og en av skruene til stramminga var bare satt gjennom hullet uten mutter. Så lente jeg mot forgasseren... Begge mutterene var helt løs med nesten en runde. Rart den i det heletatt har gått. nå er dette på plass og alle tenningsdeler er byttet og tenninga er justert.
Flott hobby vi har.
Bilen gikk gjennom på trafikk uten anmerkninger og skryt om at den er meget bra for rust, faktisk ble det ikke funnet noe.
Var ute å luftet den hyppig etter kjøpet og fram til den ble kjørt i vinterdvale i oktober. Siden er det blitt en del skruing da jeg ville rette opp en del små ting. Problemet ble at det ene har tatt med seg litt der og litt der... Blir ikke ferdig med alt denne vinteren. Men jeg har kjøpt meg en hobby så da blir det bare å kose seg gjennom vinteren og ta litt senere også.
Det som er litt dumt med bilen er at den for en del år siden ble rettet (sparkel) og lakkert ute eller i en nedstøvet garasje. Denne så kalte sparkelputa på siden er sprukket og er helt løs i overkant. Dette må ordnes før det kommer vann inn under sparkelputa. Huff dette har jo ødelagt mye av andre ting jeg skulle gjøre.
Lakken er nuppete av støv og insekter. Så vi polerte den opp og ble jo blank men det er jo begrenset hvor fin den kan bli. Den er også lakkert over alle skjermlistebåndene.
Har tatt opp i gulvet der det var masse vann skal jeg si. Der jobber jeg med å rette opp problem slik at det ikke kommer inn mer vann i de store hullene i gulvet.
Motoren gikk ikke pent, ujevn gange og noe hakking til tider. De sier at mann kan sette et kronestykke på høykant oppe på topplokket uten at den velter.
Jeg har nå fått sjekket opp en del feil og det blir spennende å starte den igjen. Hva feil er funnet? Festene til dynamoen var løse og en av skruene til stramminga var bare satt gjennom hullet uten mutter. Så lente jeg mot forgasseren... Begge mutterene var helt løs med nesten en runde. Rart den i det heletatt har gått. nå er dette på plass og alle tenningsdeler er byttet og tenninga er justert.
Flott hobby vi har.