Etter hva jeg vet er det liten eller ingen forskjell på en Sport og en Favoritt karosserimessig. De har samme understell, men forskjellig motor og girkasse. Resten er "pynt" og åpningsbare sidevinduer bak.
Så hva har jeg så tenkt å bruke en ny PV til når jeg har en 444 og 445 i garasjen fra før? Vel. Fiaten var ment som et litt sprekere leketøy (Samme vekt dobbel effekt), men på grunn av min størrelse blir jeg ikke helt fortrolig med kjørestillingen.. Den er også såpass moderne i formen at den ikke blir lagt merke til. Det jeg har sett når vi er ute å kjører en 444 eller 445 er at ungdommen tar tommel opp. De liker hva de ser, og da er jeg ved kjernen på tanken min med bilen.
En PV med litt tidsriktig styling vil kanskje skape litt mer interesse for klubben fra de yngre. Om den i tillegg blir litt modifisert i oppsettet slik at den holder fint følge med moderne biler på litt krokete veier uten å ødelegge bilen, så er det kanskje enda flere som kan tenke seg en slik en.. Det er jo en kjensgjerning at de fleste medlemmene våre ikke er 20 år lengre, og bilene vi kjører rundt i er mer og mer, bedre og penere enn når de kom ut av fabrikken.
Så med baktanken om at klubben neste år er 40år må vi som kan og har lyst (Og får lov hjemme) forsøke å reklamere for hobbyen vår så godt vi kan. I tillegg kan vi ha det gøy

Bilen har ikke vært på veien siden ca 2013, men skal være et enkelt objekt. Skrur såpass mye på disse at en nedplukking, gjennomgang og oppbygging til "basisbil" for EU kontroll, bør gå på noen kvelder.
Gjenstår bare få hentet den hjem når snøen går.. En har jo i år både Kristi himmelfart og Pinse rundt de tider...
Legger ved et bilde av utgangspunktet for sensommerens leketøy