esk1ld's AKF Kambo pickup
Re: esk1ld's AKF Kambo pickup
Bare nydelig alt sammen . Skulle ønske jeg hadde evnen til å holde det like ryddig .
Butikken hvor alle de gode delene kommer fra kjenner vi altfor godt! Hehe
Butikken hvor alle de gode delene kommer fra kjenner vi altfor godt! Hehe
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Re: esk1ld's AKF Kambo pickup
Pickup'n er flyttet over til andre garasjen, og som seg hør og bør så må man ha standsmessig skyss også for flytting internt på egen tomt, er jo tross alt snakk om 15-20 mtr
Som man gjerne ser, så har man endelig fått tak i lukket biltransporthenger. Det har vært et savn lenge!
(dvs. at det er muligheter for å kjøpe en pent brukt multihenger )
Som man gjerne ser, så har man endelig fått tak i lukket biltransporthenger. Det har vært et savn lenge!
(dvs. at det er muligheter for å kjøpe en pent brukt multihenger )
Re: esk1ld's AKF Kambo pickup
For en flott bruksveteran!
Veldig praktisk med løftebukk. Skulle ønske jeg hadde mer takhøyde.
Veldig praktisk med løftebukk. Skulle ønske jeg hadde mer takhøyde.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: esk1ld's AKF Kambo pickup
Gratulerer med innelukket henger.esk1ld wrote:Som man gjerne ser, så har man endelig fått tak i lukket biltransporthenger. Det har vært et savn lenge!
(dvs. at det er muligheter for å kjøpe en pent brukt multihenger )
Hvilken totalvekt og nyttelast har din multihenger? Har du kapell, karmer og annet utstyr?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: esk1ld's AKF Kambo pickup
La deg ikke lure av bildene, har bare ikke fått inn alt rotet ennå Prøver å holde det meste unna garasjen foreløpig. Nå som bukken er på plass, er neste prosjekt maling av vegger og tak, samt flislegging på gulv/ringmur. Dette er også grunnen til at pickup’n ble flyttet over til den andre garasjen. Når dette er utført, står innredning m.m. klart for å settes inn i «Volvo-garasjen».Reodor57 wrote:Bare nydelig alt sammen . Skulle ønske jeg hadde evnen til å holde det like ryddig .
Vil anta det er en plass flere kjenner til ja, «farlig» med slike «godtebutikker» for store barnReodor57 wrote:Butikken hvor alle de gode delene kommer fra kjenner vi altfor godt! Hehe
Re: esk1ld's AKF Kambo pickup
Takk, -68 145’førrn er god den445 wrote:For en flott bruksveteran!
Veldig praktisk med løftebukk. Skulle ønske jeg hadde mer takhøyde.
Er ikke mer enn drøye 2,50 takhøyde hos meg heller. Bukken løfter ikke mer enn 1 mtr. Ikke dugende til alt, men kjekk til mye, enkelte kompromiss må man vel bare inngå. Men det har vært skiftet dekk på både Pajero’n og VW Transporter, så allsidig på type biler er den i allefall.
Egenvekt 540 kg, nyttelast 2’460 kg (totalvekt 3 t). 2 mtr kapell, karmsett, vinsj, kjørebroer, støtteben, oppbevaringskasser etc. medfølger.445 wrote:Gratulerer med innelukket henger.
Hvilken totalvekt og nyttelast har din multihenger? Har du kapell, karmer og annet utstyr?
Re: esk1ld's AKF Kambo pickup
Har sendt deg PM.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: esk1ld's AKF Kambo pickup
Holder på å klargjør motor, gir etc. for montering i pickup'n igjen. Den skal få et tredje strøk med rødfarge nå i dag er planen, deretter kan videre montering fortsette senere denne eller neste uke (må prioritere å ta litt service på 145'n før helgas Flåklypa Grand Prix).
Girolje kommer forhåpentligvis i hus i dag. "Ny" vannpumpe og termostat (82*) er montert. Hvilken type grease brukes dere på vannpumpen? Skal det ikke være en litt "spesiell" type her (skal være forsiktig med mengden)?
Observerte også at det hadde begynt å lekke litt bremsevæske fra høyre bakhjul, så her må man nok gå over bremsesylinderen...
Girolje kommer forhåpentligvis i hus i dag. "Ny" vannpumpe og termostat (82*) er montert. Hvilken type grease brukes dere på vannpumpen? Skal det ikke være en litt "spesiell" type her (skal være forsiktig med mengden)?
Observerte også at det hadde begynt å lekke litt bremsevæske fra høyre bakhjul, så her må man nok gå over bremsesylinderen...
Re: esk1ld's AKF Kambo pickup
Jeg bruker samme fettet på vannpumpen som jeg bruker over alt ellers på bilen; Biltemas MoS-fett.
Regner med at giroljen er av typen GL4 og ikke GL5?
Bremsevæskelekkasje må utbedres, så det var godt du observerte dette.
Regner med at giroljen er av typen GL4 og ikke GL5?
Bremsevæskelekkasje må utbedres, så det var godt du observerte dette.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: esk1ld's AKF Kambo pickup
Vannpumpen må smøres med absolutt forsiktighet, ellers sprenges tetteringen. Et pump hvert fjerde år er mer enn tilstrekkelig
Last edited by Torbo2 on Thu 24 May 2018 23:36, edited 1 time in total.
Re: esk1ld's AKF Kambo pickup
Betyr "annet hvert fjerde år" hvert annet, hvert fjerde eller hvert åttende år?Torbo2 wrote:Et pump annet hvert fjerde år er mer enn tilstrekkelig
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: esk1ld's AKF Kambo pickup
Godt det er flere enn meg som lurer på den anbefalingen, ble ikke helt klok der...
Re: esk1ld's AKF Kambo pickup
Sånn jeg forstår det etter å ha lest det et par tre ganger, blir det ett pump annethvert skuddår. DVS hvert åttende år...
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Re: esk1ld's AKF Kambo pickup
Hvert fjerde... tenker jeg. Det skla i alle fall lite til...
Retter.. Tenkte først hvert annet, men siden bilene kjøres så lite og for det meste i sommersesongen bør det holde med hvert 4.
Retter.. Tenkte først hvert annet, men siden bilene kjøres så lite og for det meste i sommersesongen bør det holde med hvert 4.
Re: esk1ld's AKF Kambo pickup
Sikkert bra det og. Det skal i alel fall ytterst lite til, og pøser man på sprenges tetteringen inni der.Reodor57 wrote:Sånn jeg forstår det etter å ha lest det et par tre ganger, blir det ett pump annethvert skuddår. DVS hvert åttende år...