PV544

Her kan man "reklamere" for egen PV-Duett som nødvendigvis ikke er under restaurering.
Frydenbø
Posts: 62
Joined: Mon 22 Jul 2013 17:40
Location: Hordaland, Bergen. Hylkje og Alversund.

Re: PV544

Post by Frydenbø »

Torbo2 wrote:Bra jobba! Litt ekstra det å sandblåse blokka, men da blir det jo som nytt.
Akkuratt det det blir :D
445 wrote:Et smykke!

Når regner du med å være på veien igjen?
Vi hadde planer om å være på veien igjen til 17. Mai.

Men hvis det blir regn som det er meldt så jobber vi ikke så "intenst" med den og blir klar da i løpet av måneden :)
PV-544
1960
B16
User avatar
445
Posts: 5968
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: PV544

Post by 445 »

Hvordan går det med prosjektet?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Frydenbø
Posts: 62
Joined: Mon 22 Jul 2013 17:40
Location: Hordaland, Bergen. Hylkje og Alversund.

Re: PV544

Post by Frydenbø »

Det har tatt en ny vri og kommer til å se slik ut:
Image
PV-544
1960
B16
User avatar
445
Posts: 5968
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: PV544

Post by 445 »

Du verden!
Turbo på B16 er ikke daglig skue.
Ser ikke ut til å være så liten turbo heller.
Håper du tar mange bilder av videre fremdrift. Dette blir spennende å følge!
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Frydenbø
Posts: 62
Joined: Mon 22 Jul 2013 17:40
Location: Hordaland, Bergen. Hylkje og Alversund.

Re: PV544

Post by Frydenbø »

Hehe... Det blir nok ikke turbo her. Men som du ser er motoren kommet i bilen. Oppstart og en del prøveturer er tatt.
Den går som en klokke.

På en av de siste prøveturene gikk eksosanlegget i luften etter bremset på gir ned Hagelsundbroen ved Knarvik.
Så er nå montert på nytt eksosanlegg fra Jørgenrud. Dette hadde de ikke på lager. Så det måtte bestilles.
PV-544
1960
B16
User avatar
445
Posts: 5968
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: PV544

Post by 445 »

Men det kunne vært et interessant prosjekt med turbo, dog med en annen type forgasser.

Godt å høre at motoren nå går som en klokke.
Hvilken del av eksosanlegget var det som gikk i stykker?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Frydenbø
Posts: 62
Joined: Mon 22 Jul 2013 17:40
Location: Hordaland, Bergen. Hylkje og Alversund.

Re: PV544

Post by Frydenbø »

Helt enig med deg angående den saken!
Er noe som hadde vert tøft og prøvd. Men nå er det litt større sjarm i en NA B16 enn i en med turbo :)

Det var bakerste lyddemper. Blåste ut hele bunnen i det. Var en del rust fra før. Og det er jo noen år det anlegget så har vel gjort jobben sin. :P
PV-544
1960
B16
Frydenbø
Posts: 62
Joined: Mon 22 Jul 2013 17:40
Location: Hordaland, Bergen. Hylkje og Alversund.

Re: PV544

Post by Frydenbø »

Slik ser det ut i motorrommet nå.
Er ikke så bra kamera for tiden.
Image
Image
PV-544
1960
B16
Frydenbø
Posts: 62
Joined: Mon 22 Jul 2013 17:40
Location: Hordaland, Bergen. Hylkje og Alversund.

Re: PV544

Post by Frydenbø »

Caps over vinduet eller ikke?
PV-544
1960
B16
User avatar
445
Posts: 5968
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: PV544

Post by 445 »

Det kommer an på hvilken "stil" du ønsker.
For meg henger caps sammen med diverse pynteting, som f.eks brede felger, ekstra krom, hvite dekksider, eksoshale, amerikabøyle etc.
Her er nok smaken rimelig delt, men jeg hadde nok ikke prioritert å sette caps på en ellers original bil.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Frydenbø
Posts: 62
Joined: Mon 22 Jul 2013 17:40
Location: Hordaland, Bergen. Hylkje og Alversund.

Re: PV544

Post by Frydenbø »

Er medeier som ønsker dette. For min del ser den mye finere uten den.
Eneste som kunne vert var noen andre felger på den. Eneste forandring eg vil gjøre.
PV-544
1960
B16
User avatar
Reodor57
Webmaster
Posts: 3064
Joined: Thu 05 Oct 2006 12:50
Location: Haslum
Contact:

Re: PV544

Post by Reodor57 »

Caps var originalt, men på tidlig 444 utgave. Synes ikke alle typer er like fine på 544/210. Har Caps på min 445, men den har sittet der siden bilen var ny, så er en del av historien dens. Uansett så trenger en den jo ikke da frontruta er temmelig bratt slik at sol ikke er det store problemet på sommeren.. Husk også at de skikkelige capsene har støttestag på midten som krever hull i karosseriet.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Frydenbø
Posts: 62
Joined: Mon 22 Jul 2013 17:40
Location: Hordaland, Bergen. Hylkje og Alversund.

Re: PV544

Post by Frydenbø »

Reodor57 wrote:Caps var originalt, men på tidlig 444 utgave. Synes ikke alle typer er like fine på 544/210. Har Caps på min 445, men den har sittet der siden bilen var ny, så er en del av historien dens. Uansett så trenger en den jo ikke da frontruta er temmelig bratt slik at sol ikke er det store problemet på sommeren.. Husk også at de skikkelige capsene har støttestag på midten som krever hull i karosseriet.
Forstår. Skal nok klare å ikke montere det på denne bilen. :)
PV-544
1960
B16
Torbo2
Posts: 4632
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: PV544

Post by Torbo2 »

Jeg stemmer for!
Men kan være enig i at det ikke trenger høy prioritet....
Frydenbø
Posts: 62
Joined: Mon 22 Jul 2013 17:40
Location: Hordaland, Bergen. Hylkje og Alversund.

Re: PV544

Post by Frydenbø »

Målet nå er å ferdigstille denne til Ål-treffet :)
PV-544
1960
B16
Post Reply