PV544
Re: PV544
Det finner du i manualer som ligger på klubbens hjemmeside.Frydenbø wrote:Men tiltrekningsmoment til topp og diverse, hvor finner man det?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: PV544
Den rusten forsvant fort!
Her er et utdrag fra moment og rekkefølge for tiltrekking av topplokkboltene, B16:
Her er et utdrag fra moment og rekkefølge for tiltrekking av topplokkboltene, B16:
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: PV544
Takk skal du ha!445 wrote:Det finner du i manualer som ligger på klubbens hjemmeside.Frydenbø wrote:Men tiltrekningsmoment til topp og diverse, hvor finner man det?
Ja den forsvinner ganske raskt. Er nesten som magi når du sandblåser!445 wrote:Den rusten forsvant fort!
Skal blåse litt til. Men dette blir på deler som blir demontert.
Er en del lettere dette enn å pusse ned for hånd
PV-544
1960
B16
1960
B16
Re: PV544
Bruker du sand eller soda? Sand legger seg jo over alt og kryper inn i alle åpninger. Tror jeg hadde tettet oljeeksosen også. Der går det rett inn på ventilløfterne..
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Re: PV544
Bruker sand. Var en liten fillebit oppi der. Så det går fint.Reodor57 wrote:Bruker du sand eller soda? Sand legger seg jo over alt og kryper inn i alle åpninger. Tror jeg hadde tettet oljeeksosen også. Der går det rett inn på ventilløfterne..
PV-544
1960
B16
1960
B16
Re: PV544
Sandblåst innsug/eksosmanifoil.
Toppen av.
Har ikke så mange bilder under lakkering. Men her er de eg har tatt hittil.
Vet fargen på viften er feil.
Kom gjerne med innspill
Toppen av.
Har ikke så mange bilder under lakkering. Men her er de eg har tatt hittil.
Vet fargen på viften er feil.
Kom gjerne med innspill
PV-544
1960
B16
1960
B16
Re: PV544
Dette ser da riktig lekkert ut.
Flere av oss har montert et ekstra bensinfilter da det originale stort sett er best egnet til småstein.
Hvilken type lakk har du brukt på manifolden?
Jeg brukte Biltemas "hot paint", men den flasset med en gang.
Har nå kjøpt ovnssverte og skal se om det fungerer bedre.
Flere av oss har montert et ekstra bensinfilter da det originale stort sett er best egnet til småstein.
Hvilken type lakk har du brukt på manifolden?
Jeg brukte Biltemas "hot paint", men den flasset med en gang.
Har nå kjøpt ovnssverte og skal se om det fungerer bedre.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: PV544
Jeg synes at fargen på vifta er helt bra. Den skal jo være gul.
Mener du at det er feil gulfarge?
Mener du at det er feil gulfarge?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: PV544
Ja er hot paint her og. Hadde den på en 940 turbo hvor den og flasset. Har nå sanblåst denne manifoilen og får se om det hjelper.
Den er for gul på en måte. Den orginale er litt mere oransjeskjær i enn denne.
Er nærmest signalgul
Den er for gul på en måte. Den orginale er litt mere oransjeskjær i enn denne.
Er nærmest signalgul
PV-544
1960
B16
1960
B16
-
- Posts: 2314
- Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
- Location: Holoveien 238 1827 Hobøl
Re: PV544
Jeg har lakkert vifta mi signalgul. Synes det ble fint jeg.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
Re: PV544
Tror ikke det er fargekode på vifta hehe. Men om ting er litt feil farge hva spiller det for rolle?
Skal en være pirkete så er det andre ting som er mer feil her. Clutch huset f.eks. Det er ikke lakkert fra fabrikken, så det har en naturlig sandblåst aluminiumsfarge. Dette i likhet med toppen på girkassa. Boltene som fester girkassa til clutchhuset er sorte men ikke lakkert. Det er viktig at starteren har god mekanisk kontakt med jordingskabel og godset rundt for å få en god jording på motoren, Maling er da ofte en god isolator.
Men, som jeg sier, betyr maling og lakk egentlig så mye, så lenge det ser greit ut og fungerer? Ting må jo ikke bli så bra at en ikke tør ta bilen ut av garasjen fordi den kan bli møkkete eller våt heller. Biler er ment for å brukes, og ikke stå på museum er nå min mening, og da er småfeil som antatt feil nyanse av gult på kjølevifta bagateller som ikke betyr noe som helst.
Skal en være pirkete så er det andre ting som er mer feil her. Clutch huset f.eks. Det er ikke lakkert fra fabrikken, så det har en naturlig sandblåst aluminiumsfarge. Dette i likhet med toppen på girkassa. Boltene som fester girkassa til clutchhuset er sorte men ikke lakkert. Det er viktig at starteren har god mekanisk kontakt med jordingskabel og godset rundt for å få en god jording på motoren, Maling er da ofte en god isolator.
Men, som jeg sier, betyr maling og lakk egentlig så mye, så lenge det ser greit ut og fungerer? Ting må jo ikke bli så bra at en ikke tør ta bilen ut av garasjen fordi den kan bli møkkete eller våt heller. Biler er ment for å brukes, og ikke stå på museum er nå min mening, og da er småfeil som antatt feil nyanse av gult på kjølevifta bagateller som ikke betyr noe som helst.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Re: PV544
Et smykke!
Når regner du med å være på veien igjen?
Når regner du med å være på veien igjen?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen