Page 1 of 7
H-544
Posted: Sun 22 Apr 2012 12:00
by guntor
Re: H-544
Posted: Sun 22 Apr 2012 13:39
by jangu1@hotmail.com
Kjempe fin bil. Skikkelig fine støtfangere også. Den ser veldig hel og fin ut. Er det Amerikansk bil eller? Hver gang jeg ser en 544 så ser jeg stadig nye ting jeg ikke har til min 544 men det kan jeg sikkert få tak i etterhvert da. Lykke til med begge bilene dine.
Re: H-544
Posted: Sun 22 Apr 2012 15:27
by Håvard E Johansen
Dette ser jo virkelig bra ut
.
Ser ut som den har alt utstyr som kan tenkes på en pv
Re: H-544
Posted: Sun 22 Apr 2012 18:10
by 445
Den var skikkelig fin!
Du antydet i den andre tråden at den hadde en historie i PV-klubben.
Hvilken lokalavdeling har den gått i?
Re: H-544
Posted: Sun 22 Apr 2012 21:36
by guntor
Støtfangerne ble byttet ut til disse ved restaurering.
Bilen har "tilhørt" østfold avdelingen
Den fikk faktisk 1.plass i sin klasse på landstreffet i -93
da det var på fredriksten festning.
Forrige eier var involvert i produksjonen av den plakaten vi har som klubbrekvisita
Den med B16 motor i midten og mange biler rundt. Der har helt reelle biler stått som modell
Min er den du ser bakfra et stykke ned på plakaten
Re: H-544
Posted: Mon 23 Apr 2012 09:21
by 445
Jeg har også en slik bensinkanne.
Er det noen bestemt plass denne skal/kan festes?
Re: H-544
Posted: Mon 23 Apr 2012 09:26
by guntor
Vet ikke om det gjelder denne, men noen var vel laget til å passe inn i reservehjulet
Jeg tenkte jeg kanskje kan stroppe den fast i kurven som er der.
Re: H-544
Posted: Mon 30 Apr 2012 19:47
by Håvard E Johansen
Hvordan gikk det med bilen på Eu visninga?
Re: H-544
Posted: Mon 30 Apr 2012 21:32
by guntor
Takk for omtanken. Som forventet så var det jo ikke helt bra
Men ikke verre enn at det lar seg ordne. Men ting som jeg er veldig glad blir
ryddet opp i .
Det var en liten bremsevæskelekkasje ved hovedsylinderen, men bremsene
ble godkjent. Om det er selve hovedsylinderen eller bare å stramme opp en tilkobling er
fremdeles ikke klarlagt.
I tillegg fant de en bensinlekkasje ved forgasseren. Igjen kanskje bare noen
løse tilkoblinger.
Et hjullager må strammes opp.
Park og blinklys foran er trolig ombyttet iflg mekanikeren
(Parklyset er sterkt mens blinklyset nesten ikke synes)
Alt dette kunne jeg jo fikset selv, men fant ut at hvis jeg skal få bilen på veien i rimelig tid
så lot jeg bilen være igjen og ba de ordne det.
Tror han mekanikeren som skulle skru på bilen synes det var litt stas å få skru på noe annet enn de vanlige
moderne bilene. Hadde vært gøy å ha den klar til 9.mai og møtet i Spydeberg
Forrige eier hadde den hos en bilelektriker. Hva han har drevet med vet jeg ikke.
Jeg fant jo i helgen hvorfor blinklyset ikke virket da. Han hadde satt på et 12V rele
i en bil med 6V anlegg (forstå det den som kan)
Sto om vårtreffet på baksiden av avisa i dag Håvard, men du var ikke tatt med i artikkelen dessverre
Re: H-544
Posted: Mon 30 Apr 2012 22:35
by Håvard E Johansen
Det var jo ikke ille det da. Da får du nok den snart klar.
Var igjen til slutt på vårtreffet, ble pokal men var jo ingen å velge mellom. hehehe
hadde en egen klasse for meg selv, får og si det sånn.
Re: H-544
Posted: Mon 30 Apr 2012 22:52
by guntor
Vel, ikke helt riktig Den P1800ES som står inne i butikken var jo også med. Det er en 71 modell, så altså en veteran
Den fikk pris den også. Beste Coupe
strøken bil. Fikk en prat med eieren i dag, den ene sjefen (scheele).
Re: H-544
Posted: Mon 30 Apr 2012 23:01
by Håvard E Johansen
Jo, var jo det men.
I morgen skal jeg på obs i sarpsborg\tunejordet, er vårmønstringen til detroitcars.
Blir mye folk og biler der. starter kl10. Det er en fin tur, er endel euro biler der å, ikke bare amcar.
Re: H-544
Posted: Wed 02 May 2012 20:57
by guntor
H-544 er nå lovlig for bruk på offentlig vei
Re: H-544
Posted: Wed 02 May 2012 21:19
by 445
Gratulerer!
Håper vi sees hos Jørgenrud om en uke.
Re: H-544
Posted: Wed 02 May 2012 21:22
by guntor
Det er ihvertfall planen !