Hmm... Må det lastes opp via TinyPic? Når jeg velger Last opp vedlegg, bruker "resize pictures", og prøver å laste et bilde som er 800x479 får jeg melding om at det må være mellom 0x0 og 400x400... Skjønner ikke detta, jeg altså.

Trodde det lønte seg å bruke opplastningsfunksjonen i steden for TinyPic for da blir bildene liggende hos pv-klubben i stedenfor på serveren til TinyPic?
Varmeapparathuset ble vanvittig reint, nesten litt skummelt for da ser man all gravrusten som har kost seg under den feite tectylaktige lakken som lå der før. Blir lagt et lag med rusthemmende fillergrunning. Dette skal visst slipes ned for å tette porene etter rusten, samtidig som det gir en glatt overflate før lakkering. Huset og plata på v.app.vifta skal lakkeres "rally-matt". Selve viftemotoren tenkte jeg å slipe ned for hånd og legge klarlakk på. Prøvde å dele vifta, plata og motoren, men innså at det ikke hadde gått uten å slipe av enden på vifteakselen. Det ser ut som det har blitt stuket fra fabrikk. Noen som vet?
Fornikling skjer via MC-partner på Skedsmokorset. Har hørt rykter om at inntil 4kg koster 400,-. En kompis leverte masse deler der i fjor til en Opel Olympia, og det ble vanvittig bra. Gleder meg til å få igjen delene, er spesielt spent på lokket til regulatoren. Lover å legge ut bilder av resultatet.
Når det gjelder kompresjon har jeg egentlig ikke noe tall på det. Har forhørt meg en del rundt og konkludert med at en høvling av toppen inntil 1,5mm og D-kam er en ganske ufarlig måte å få litt mer futt i jøtul-motoren på. Noen som kan si hva det vil tilsi i tall??? Er redd for at hvis jeg kliner til med for mye høvling og for høy komp vil motoren ånde noe vanvittig. Han som restaurerte den hadde visst sendt bort motoren og fått satt inn nye pakninger, men det var ikke snakk om noe borring, bytting av stempler/ringer osv. Det svetta dessuten godt fra toppakningen, så tviler litt på hvor nøye jobben ble utført. Kan godt tenke meg å sende bort motoren for optimalisering hos noen som har greie på gamle volvomotorer, men det er mange ting som kommer foran i køen. Har blant annet tenkt å lakkere dashbord, male gulvet på nytt og bytte setetrekk neste vinter.
Uansett blir det ikke snakk om noe voldsom trimming. Bilen ser original ut, men det hadde vært morro om den gikk godt, med tidsriktige deler. Det skal fortsatt være en komfortabel bil. Blir spennende å fyre den når alle delene kommer på plass.