Min PV 444ES 1953mod

Her kan man "reklamere" for egen PV-Duett som nødvendigvis ikke er under restaurering.
Post Reply
User avatar
RuneViken
Posts: 5
Joined: Mon 25 Jan 2021 20:46

Min PV 444ES 1953mod

Post by RuneViken »

Jeg kjøpte denne i august 2020 fra en som hadde tatt den inn fra Sverige i 2016
Bilen gikk gjennom på trafikk uten anmerkninger og skryt om at den er meget bra for rust, faktisk ble det ikke funnet noe.
Var ute å luftet den hyppig etter kjøpet og fram til den ble kjørt i vinterdvale i oktober. Siden er det blitt en del skruing da jeg ville rette opp en del små ting. Problemet ble at det ene har tatt med seg litt der og litt der... Blir ikke ferdig med alt denne vinteren. Men jeg har kjøpt meg en hobby så da blir det bare å kose seg gjennom vinteren og ta litt senere også.
Det som er litt dumt med bilen er at den for en del år siden ble rettet (sparkel) og lakkert ute eller i en nedstøvet garasje. Denne så kalte sparkelputa på siden er sprukket og er helt løs i overkant. Dette må ordnes før det kommer vann inn under sparkelputa. Huff dette har jo ødelagt mye av andre ting jeg skulle gjøre.
Lakken er nuppete av støv og insekter. Så vi polerte den opp og ble jo blank men det er jo begrenset hvor fin den kan bli. Den er også lakkert over alle skjermlistebåndene.
Har tatt opp i gulvet der det var masse vann skal jeg si. Der jobber jeg med å rette opp problem slik at det ikke kommer inn mer vann i de store hullene i gulvet.
Motoren gikk ikke pent, ujevn gange og noe hakking til tider. De sier at mann kan sette et kronestykke på høykant oppe på topplokket uten at den velter.
Jeg har nå fått sjekket opp en del feil og det blir spennende å starte den igjen. Hva feil er funnet? Festene til dynamoen var løse og en av skruene til stramminga var bare satt gjennom hullet uten mutter. Så lente jeg mot forgasseren... Begge mutterene var helt løs med nesten en runde. Rart den i det heletatt har gått. nå er dette på plass og alle tenningsdeler er byttet og tenninga er justert.
Flott hobby vi har.
Attachments
Screenshot_20210205-154000_Snapchat.jpg
Screenshot_20210205-154021_Snapchat.jpg
Screenshot_20210205-154014_Snapchat.jpg
Screenshot_20210205-154006_Snapchat.jpg
1953 modell Volvo PV 444ES "Olga"
User avatar
445
Posts: 6098
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: Min PV 444ES 1953mod

Post by 445 »

Gratulerer med fin bil!
Det at motoren skal gå så rolig at du kan sette en mynt på høykant er nok en myte. Jeg er glad hvis en 2x4 plankebit ikke velter :-)
Du peker på noe viktig; ikke gape over for mye. Det er best å gjøre seg ferdig med en ting ad gangen.

PS. Legg inn bosted i profilen din. Kanskje det bor en entusiast i nærheten av deg.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Post Reply