Motorveteranene i Hedmark - novemberbilde

Generelle diskusjoner som vedkommer vår hobby.
Post Reply
User avatar
hlyshaug
Posts: 686
Joined: Sat 27 Dec 2008 22:43
Location: Oslo
Contact:

Motorveteranene i Hedmark - novemberbilde

Post by hlyshaug »

Med hytte på Espa og utplassert Tempo Corvette har jeg meldt meg inn i foreningen "Motorveteranene Hedmark". Motorveteranene presenterer hver måned et "månedens bilde" på Picasa, og jeg tar sjansen på å lenke til november-bildet, som absolutt har PV-interesse:

Image
Bildet ledsages av følgende tekst:
"Månedens bilde er levert av Tor Svelle på Midtvang. Hans far Einar Svelle startet i 1961, rett etter at bilsalget igjen var frigitt etter krigen, opp med bensinstasjonsdrift for Caltex på Kvam. Hans mor Ragnhild drev forøvrig kafe og blomsterbutikk i tilliggende bygning i samme periode. Bildet som er fra ca. 1962, fikk han tilsendt fra en tidligere kunde på gjennomreise, sammen med en hilsen og takk for god service! Det er kundens Volvo PV som er avbildet. På den store banneren som henger mellom pumpene reklameres det for et nytt vidundermiddel av et tilsetningsstoff, det har jo vært adskillig slike opp gjennom tidene. Dengang het vidunderet 'Boron', og ble som vi ser behørig annonsert. Men dette varte bare en kort periode husker Tor, det viste seg snart at flere bileiere fikk motorproblemer etter å tatt reklamens oppfordring på alvor.. Einar Svelle drev stasjonen til han gikk av med pensjon i en alder av 76/77 år, i 1982."
Last edited by hlyshaug on Sun 04 Dec 2011 21:22, edited 2 times in total.
A-76304 "Svarten"
1957 Volvo PV 444
terjehva
Posts: 143
Joined: Thu 21 May 2009 22:22
Location: Hadeland

Re: Motorveteranene i Hedmark - novemberbilde

Post by terjehva »

Ser at de var kreative når de pakket for en tur på 60-tallet også.. Takgrina fra 60-tallet er vel begynnelsen på dagens skiboks..
Post Reply