PV i Lofoten

Generelle diskusjoner som vedkommer vår hobby.
Post Reply
Torbo2
Posts: 4633
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

PV i Lofoten

Post by Torbo2 »

Denne fikk jeg nettopp rapport om fra Ballstad i Lofoten! Den satte en spiss på naturen der oppe fikk jeg referert.
Tar sjansen på å legge ut et bilde:
Image
User avatar
445
Posts: 6098
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: PV i Lofoten

Post by 445 »

Kjempefin! Synd det er så langt fra Oslo til Lofoten. Hadde vært gøy med en PV-ferie der oppe.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
guntor
Posts: 221
Joined: Sat 16 Jul 2011 00:14
Location: Tistedal

Re: PV i Lofoten

Post by guntor »

PV tur i lofoten hadde vært moro ja, har vært der på sykkel(pedaldrevet) og det er et flott område
Ble vel ikke noe av det som NSB var inne på for noen år siden, nemlig at du da kunne kjøre bilen inn på toget på samme måte
som å kjøre ombord på en ferge. Og til en overkommelig pris da selvfølgelig
Da kunne vi hatt PV treff og kjøreturer mange flere steder her i landet. Vært enklere å legge
landstreffene litt lenger unna også. Ja ja lov å drømme, men det vel ikke noe økonomi i det for NSB antagelig :(
-60 544A Special 2
User avatar
445
Posts: 6098
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: PV i Lofoten

Post by 445 »

guntor wrote:Ble vel ikke noe av det som NSB var inne på for noen år siden, nemlig at du da kunne kjøre bilen inn på toget på samme måte
som å kjøre ombord på en ferge. Og til en overkommelig pris da selvfølgelig.
Det hadde vært veldig interessant. Har ikke hørt at denne muligheten finnes, så jeg er stygt redd for at den er skrinlagt som så mye annet.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Torbo2
Posts: 4633
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: PV i Lofoten

Post by Torbo2 »

De sure sortrøykende illeluktenede diesellokomototivene som gå på nordlandsbanen til Fauske skal visst være minløvennlige, ifølge NSB? :shock:
Det skjønner jeg ikke helt. kan ikke skjønne at noe som lukter så ille kan være miljøvennlig, også dieselmotor generelt? Men nå har visst myndighetene funnet det ut også, og da vet de hva de vil gjøre for "hvermannsen" - avgifter selvfølgelig. Men de tier helt stille om desellokmototivene som går nordover, først ove Dovre og videne - uten partillefilter! Og så er det bare å suge opp olje fra Nordsjøen og opppver så blir det vel god økonomi i det hele?
Sukk.... :roll:
Post Reply