Lage en ny tråd til reportasjer/scannede artikler osv?

Generelle diskusjoner som vedkommer vår hobby.
Post Reply
Nils
Posts: 16
Joined: Fri 13 Nov 2009 21:05
Location: Vestre Toten - Oppland

Lage en ny tråd til reportasjer/scannede artikler osv?

Post by Nils »

Har diverse jeg tenkte scanne inn fra gamle bilblader vedr PV/Duett og legge inn her på forumet. Men kansje vi kan legge dette inn under en ny tråd, eller eget sted på forumet dersom dette kunne bli lagd av den som har ansvaret for nettsiden?

Kunne evt. delt det inn i salgsbrosjyrer, reklame, biltester, artikler osv? Dersom det er flere som har noen godbiter så kunne vi lagt inn alt på et sted slik at det er blir oversiktlig? Kan være et bidrag for å få opp aktiviteten her på nettsiden

Prøver legge inn noe jeg har scannet her, lagt inn som bilde, så blir kansje litt liten tekst, kansje bedre legge inn som pdf fil som er klikkbar? Noen som vet?
Artikkel er fra når Volvo prøvde ut luftfjæring på PV444 i 1947

Image
Nils
Posts: 16
Joined: Fri 13 Nov 2009 21:05
Location: Vestre Toten - Oppland

Post by Nils »

Dropper prosjektet da det ikke var noen særlig interesse for dette. Forslag bør kansje rettes direkte til webmaster pr. epost dersom han ikke bruker forumet selv (?)
User avatar
Reodor57
Webmaster
Posts: 3140
Joined: Thu 05 Oct 2006 12:50
Location: Haslum
Contact:

Post by Reodor57 »

Hei Nils
Det at en ikke får svar iløpet av en uke er ikke ensbetydende med at det ikke er interessant. Er en del spørsmål som dukker opp. Bla hvor stor plass tar dette. Forandringer på forum har også vist seg svært vanskelig. Kunne selv også tenkt meg helt andre inndelinger.
Håper at klubben på sikt kan få til litt nytt her. Ikke minst bli kvitt all reklamen....
Hjemmesider koster også penger å drive og oppdatere, så all verdens med plass på ett profft webhotell, og folk til å drifte dette på litt sikt har vært vanskelig å oppdrive. Håper det blir en løsning her som gavner alle avdelingene, og lager en helhet i klubben så ikke alle lager sitt eget, men står under en enkel felles plattform som ikke krever all verdens kunnskaper og programmer for hjemmesider. Kan du sende meg en mail med eksempler på scannede sider? Legg deg på 100 dpi i oppløsning og en bredde på ca 640pixler som brukes til de fleste websider. Dette for å få en ide om filstørrelser. Jeg kan da legge frem forslag til hovedstyret om hva de bør se på av webhotell. samt lage noen eksempelsider. Synes faktisk at en bør bruke forum til diskusjoner og prosjekter og ta historiske filer inn på hovedsidene. Håper denne fremgangsmåten kan gjøre at vi får en forandring på hjemmesidene :-).
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Post Reply