Noen fra Ås her? Og et praktisk spørsmål om kjøp av bil

Generelle diskusjoner som vedkommer vår hobby.
Post Reply
240lyfe
Posts: 1
Joined: Mon 10 Jan 2022 11:26

Noen fra Ås her? Og et praktisk spørsmål om kjøp av bil

Post by 240lyfe »

Heisann. Morsomt jeg kom over forumet. Skal kjøpe min fetter sin PV 544. Den trenger en del arbeid, men jeg ser på det som et hobby-prosjekt. Jeg lurer på to ting. Nr. 1. Er det noen på forumet i Ås (ved Ski)? Hadde vært artig å hilse på andre med lik hobby og interesse. Nr. 2. Hva er normal praksis i slike kjøp/prosjekter som dette når det gjelder pengene. Er det kjøpe med egenkapital, eget billån eller økning av boliglån? Har tidligere hatt kjøretøy lån hos Nordax, men det er jaggu mange år siden. Har ikke snakket med min rådgiver hos DnB riktigenda. Som du sikkert skjønner er jeg litt usikker på denne biten, så setter pris på deres erfaringer og krysser fingrene det er noen i området med lik interesse.

Alt godt og jeg ser frem til å bli bedre kjent med forumet.
User avatar
445
Posts: 6098
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: Noen fra Ås her? Og et praktisk spørsmål om kjøp av bil

Post by 445 »

Velkommen på forumet! Ja, det er minst et par aktive medlemmer noen steinkast fra Ås. Det er også et ganske aktivt PV-miljø i den lokalavdelingen som fortsatt heter Oslo & Akershus. Under normale omstendigheter har vi innemøter januar, februar og mars, smøretreff i april, kjøreturer i mai, juni, august, september og oktober, og juleavslutning i november.
Når det gjelder finansiering så er dette veldig individuelt. En ting er kjøpet av selve bilen, en annen ting er at en renovering koster ganske mye. Blir selvfølgelig "billigere" hvis du gjør mye selv, men deler koster jo en god slump.
Håper du blir aktiv på forumet. Det var veldig aktivt en lang periode, men har dessverre blitt utkonkurrert av Facebook. Det finnes masse kunnskap her fra medlemmer som ikke er på facebook. Bruk oss!
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Post Reply