PV-klubben og tilknytning til Amcar Norge?

Generelle diskusjoner som vedkommer vår hobby.
Post Reply
PV-Sport
Posts: 256
Joined: Wed 16 Jul 2008 21:46
Location: Mosjøen

PV-klubben og tilknytning til Amcar Norge?

Post by PV-Sport »

Har det vært vurdert å knytte PV-klubben til Amcar Norge?
Er selv medlem i Amcar lokalt, og nasjonalt, selv om jeg kjører Volvo PV.
I tillegg til medlemsfordelene, tror jeg det blir viktigere og viktigere framover å støtte opp om Amcar og det arbeidet de gjør.
Vi kan langt på vei takke Amcar og deres lobbyister for at vi fortsatt har lov til å skru på egen bil.
Dette forslaget ville vært katastrofe for oss som har bil som hobby!
Link til sak om forslaget:
https://www.amcar.no/aktuelt/full+seier ... oldes.html
User avatar
Reodor57
Webmaster
Posts: 3140
Joined: Thu 05 Oct 2006 12:50
Location: Haslum
Contact:

Re: PV-klubben og tilknytning til Amcar Norge?

Post by Reodor57 »

Hei. Nei vi er nok ikke det. Vi er medlem i LMK som driver med den samme virksomheten, og også samarbeider med Amcar. Gjennom LMK får vi billigere forsikring, momsrefusjon etc. Medlemskapet er også rimeligere for klubben enn Amcar. LMK tilbyr også en tjeneste med medlemssystem og hjemmesider som vi ikke har blitt med på da vi ikke ønsker å låse oss ennå. Jeg vet Amazonklubben gikk over til Amcar i en periode det var mye bråk i LMK, som en ren protest.
Foreløpig har ikke klubben vår valgt overgang, noe som gjør LMK sterkere, OK jeg vil tro at to organisasjoner står sterkere enn en alene.

Dette er ikke et svar fra klubbens styre, men fra en som har sittet i styret tidligere, og som kjenner til LMK som tidligere LMK kontakt.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Post Reply