forumet

Generelle diskusjoner som vedkommer vår hobby.
Post Reply
Eivind Laag
Posts: 58
Joined: Mon 03 Mar 2008 20:44
Location: hokksund

forumet

Post by Eivind Laag »

Hei alle brukere av pv forumet.
Det er i det siste blitt mer aktivitet på denne siden, og det er bra. Derfor har jeg et ønske om at di av oss som har skrudd litt kan være medvirkende til at di som legger inn et ønske får et svar. Har på følelsen at mange er innom og titter og ferdig med det. Om vi ikke kan er det kanskje mulig å lede vedkommende til noen som en gang har hjulpet deg selv. Det som vi alle ønsker er jo flere biler på veien og medlemmer til klubben.
:roll: Til slutt har jeg en bønn til der om at når det ikke er aktuelt å ha en notis liggende ute lenger så gå inn og fjærn den. Eks: Et arangem. var for 2 mnd. siden eller du har fått svar på dine henvendelser og problemet er løst.
Ruggen
Posts: 18
Joined: Wed 01 Apr 2009 19:17

Post by Ruggen »

Ikke slett innlegget selv om du har fått svar på dine henvendelser og problemet er løst.

Kan det ikke heller bli flyttet til et "arkiv" her på forumet da, slik at vi kan søke der også når det dukker opp ting som man lurer litt på?

Kan dette være en ting for forumet?
Eivind Laag
Posts: 58
Joined: Mon 03 Mar 2008 20:44
Location: hokksund

Post by Eivind Laag »

Hei Ruggen. Dette var en god ide og det kan virke som et oppslagsverk. Om det kan gjøres må tas opp med de som lager disse sidene, men det burde ikke være noen umulighet. En liten henvendelse til styret kan vel gi et svar. Grunnen til at jeg tok det opp var at jeg syntes det var mye gammelt på sidene som nå blir mer og mer brukt.
User avatar
445
Posts: 6098
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Post by 445 »

Jeg er veldig enig med deg i at det er ønskelig at flere registrerer seg.
Det finnes utrolig mye kunnskap "der ute", og det hadde vært flott om flere var villige til å dele denne med oss andre.

Uaktuelle emner vil rykke nedover på listen av seg selv, og før eller siden forsvinne til side 2....
User avatar
445
Posts: 6098
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Post by 445 »

Siden vi diskuterer forumet, hva synes dere om det svenske PV-forumet?
http://volvopvlv.egetforum.se/forum/index.php

Dette forumet er jo mye mer inndelt enn det norske, men jeg synes at det har blitt så strukturert at det det virker rotete. Med det mener jeg at det er så mange undertemaer som man eventuelt skal klikke seg inn på at forumbesøket blir for omstendelig.

Jeg sammenligner også litt med et annet forum jeg er aktiv på: http://baatplassen.no
Her kan det være opptil 200 samtidige brukere av forumet, som har over 20.000 medlemmer. Dette forumet har valgt å ikke dele opp i underforum, og det fungerer bra.
Eivind Laag
Posts: 58
Joined: Mon 03 Mar 2008 20:44
Location: hokksund

Post by Eivind Laag »

Dette var det jeg ønsket med mitt innleg. Vi har ikke samme mening om alt men å få luftet dem er ikke så galt. Jeg mener det Svenske system er greit da du kan søke innen det felt du har et problem. Det forslaget til ruggen tidligere er også noe jeg støtter. At vi får sider i forumet som er oversiktelige og er greie å bruke må være målet.
User avatar
445
Posts: 6098
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Post by 445 »

Flott at vi får en debatt rundt forumstruktur.
Dette vil kun bringe oss én vei; fremover.

Jeg har siden forrige innlegg forsket litt mer på det svenske forumet, og oppdaget at både det (og det norske) har en funksjon jeg ikke tidligere har benyttet; Les innlegg siden forrige besøk

Skal teste ut dette litt fremover. Det er meget mulig at denne funksjonen vil kunne dekke mitt ønske om å holde oversikt over nye tråder, og på den måten ikke gå meg vill i en ellers bra struktur.
User avatar
Reodor57
Webmaster
Posts: 3140
Joined: Thu 05 Oct 2006 12:50
Location: Haslum
Contact:

Post by Reodor57 »

Hei folkens

Mye bra tanker her, og jeg har sagt det før og gjentar gjerne igjen at forumet burde ha hatt ett nivå til. Ikke minst på den tekniske biten. Har vært inne på andre fora hvor en har delt bilen opp i karosseri, motor, gir, drivverk, elektrisk, interiør, osv osv Og så har en egne bolker til arrangementer, linker, litteratur, leverandører osv osv. Dette for å hindre at alt havner i samme bolken. Som f.eks hvor er det naturlig å legge inn at det er smøretreff på Rud motorsenter lørdag den 25 april 2009 (Pleier å starte ca 1100). Sånne ting er det ikke egne steder for i dag untatt nytt fra styret, men dette er ikke fra styret... På teknisk forum har det ikke noe å gjøre..
Smøretreffet er både vår og høst og en kan kjøpe lodd, vafler, kaffe, pølser og ikke minst DELER!! Noen som kan med dette forumet og kan gjøre om strukturen bør inn på banen. Kanskje de som kan på lørdag bør stille på Rud slik at vi kan diskutere det der? Kan jo legge ut en høring i etterkant hva andre på forumet mener om saken.
Og til slutt: Jeg stiller gjerne til en prat :D Mailen min er også tilgjengelig på forumsidene om noen ønsker å spørre direkte. Dette for å få raske svar. Ikke alle har satt opp at de vil ha melding når noe nytt dukker opp av spørsmål. Tips: Legg gjerne ut en melding på forum, og send mail til noen av de aktive der og si at du har lagt ut et emne som du ønsker svar på. Da kan det kanskje bli litt fortgang i sakene :?: samt at alle kan ta del i svaret.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Eivind Laag
Posts: 58
Joined: Mon 03 Mar 2008 20:44
Location: hokksund

Post by Eivind Laag »

Hei. Det er bra med fler forslag, og her kommer et til. Det er en fil på sidene til PV klubben som heter STYRET (har ikke sett noe der) som kunne brukes som et teknisk forum. Dagens forum kan brukes til kungjøringer av turer og andre arangemang rundt i avdelingene slik at det ikke er bare lokalavd. som hvet at det skal skje noe.
User avatar
Reodor57
Webmaster
Posts: 3140
Joined: Thu 05 Oct 2006 12:50
Location: Haslum
Contact:

Post by Reodor57 »

Nå er det jo ikke snakk om å bruke deler av forumet til ting som det ikke er ment for i utgangspunktet, men å bygge det om slik at det passer. Ellers er det vel mest naturlig å ha møter og arrangementer under styret og ikke teknisk spalte som naturlig hører under forum som er til for å hjelpe flest mulig til å få "doningen" tilbake på veien igjen. Det ligger også inne søk fra de forskjellige søkemotorene som retter seg mot bestemte deler av forumet. Dette er delvis gitte kriterier og delvis styrte kriterier fra de som lager forum malen. Det blir da helt feil å bryte denne "koden". Kall heller "Styret" for "Arrangementer" eller noe i den duren. Ellers var det gøy med så mange folk på smøretreffet på Rud sist lørdag!
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Eivind Laag
Posts: 58
Joined: Mon 03 Mar 2008 20:44
Location: hokksund

Post by Eivind Laag »

Hei igjen.
Det er hyggelig å se at det er flere som har en mening om forumet i sin nuværende form, men det undrer meg litt at av 319 som har lest dette er det 310 uten mening.
Jeg kunne tenke meg å få styrets link omgjort til å omhandle informasjon om lokalavd. sine aktiviteter og arangementer og informasjon fra styret i nvpvk. Kunne tenke meg å sende dette forslag til styret slik at de kunne drøfte dette på et styremøte og gi oss en tilbakemelding.
Vil gjerne ha mange synspunkter på dette.

Hilsen E. Laag.
User avatar
445
Posts: 6098
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Post by 445 »

Som vi diskuterer litt i denne tråden: http://volvopv.diskusjonsforum.no/volvopv-about257.html er vel problemet at styret ikke er spesielt aktive på forumet i det hele tatt.
Det kan godt tenkes at slike temaer blir drøftet på styremøter, men det blir i alle fall ikke publisert i forumet.
Dessverre.
Eivind Laag
Posts: 58
Joined: Mon 03 Mar 2008 20:44
Location: hokksund

Post by Eivind Laag »

Hei.
Godt å se at noen har en mening. Sender en melding til styret og spør om det er mulig å vekke opp linken (styret) fra de døde.Enten må den tas i bruk fra styret eller gjøre den om til en link for lokale aktiviteter og informasjon slik at det er flere som vet om hva som skjer i avd. rundt. Slik det er nu er det ingen som vet om naboavd. har noe spennende på gang, og derfor sitter vi hver for oss og savner flere deltagere. Få mer informasjon ut!!!!!!.
Post Reply