Noen som veit hva max motoreffekt tillatt på duett? , sitter bremseskiver foran fra amazon
Sent fra min SM-P605 via Tapatalk
Motoreffekt duett
Re: Motoreffekt duett
82hk din. Dvs standard b18 eller b16b. PV har 110 hk med skivebremser. Det de går på er også maks dreiemoment på 15kpm. Det er hvis man holder seg til boka....
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Re: Motoreffekt duett
Hadde håpt på å få i turbomotor med 150 hk...har lest et sted at amazon m skivebremser og bremsekraftforsterker går inntil 150 hk, kan den gjelde for duett også tro?
Sent fra min SM-P605 via Tapatalk
Sent fra min SM-P605 via Tapatalk
Re: Motoreffekt duett
Maks effekt for PV med B18 forstilling og skivebremser fra Amazon er 110 hk. Amazon har en annen forstilling som tåler mer effekt. De PVne som har mer effekt er bygget om med en helt annen forstilling. F.eks fra 140 eller 240. Grunnen til at Duetten har lavere effekt enn PV skyldes bla. at denne har ramme og en annen bakstilling som ikke akkurat gjør kjøreegenskapene bedre. En turbomotor vil uansett komme over 15kpm i dreiemoment. Finnes ingen godkjennelse fra Volvo på effektøkninger uten en større ombygging av bilen med hele forstillingen fra en annen bil, men ombyggingen må godkjennes av biltilsynet før en setter i gang. En laaaang prosess.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Re: Motoreffekt duett
Hei max efekt i pv og duett er 110 hk. I pikkupp max 100 hk. Det godkjennes b19 og b 20. Turbo godkjennes ikke,ellers godkjennes mange forskjellige ombygninger av understell karosseri og bremser spesielt pa duett fordi den har ramme.
Re: Motoreffekt duett
så var det kjøreegenskapene da...gekj1979 wrote:Hadde håpt på å få i turbomotor med 150 hk...har lest et sted at amazon m skivebremser og bremsekraftforsterker går inntil 150 hk, kan den gjelde for duett også tro?
Sent fra min SM-P605 via Tapatalk
Må og tenke på endringer, stivere stab.stag, nye evt. sterkere støtdempere og fjærer?
pluss at alt må være 100.
Re: Motoreffekt duett
Helt riktig og erfaringmesig er ikke duett bremser og stabieringsstag di beste
Re: Motoreffekt duett
Nå var det vel skivebremser fra Amazon på denne, men allikevel. 24mm atbstag er uansett å anbefale for både PV og Duett. Blir vesentlig stivere i svingen, men det går litt ut over kingboltene om en ikke smører de oftere enn de 150 milene det står i instruksjonsboka. Duetten er ellers ikke bygget for mye fart da den er så høy som den er. Går selvsagt ann å senke den, men da går det ut over andre ting. Min er grei opp til ca 100, men da holder det. 70 hk fungerer da helt fint til formålet, men skulle vel ønsket noe mer bunndrag med mange i bilen, eller med henger. Vi er nok blitt litt for godt vant med sterke biler etterhvert tenker jeg...
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Re: Motoreffekt duett
[img]//uploads.tapatalk-cdn.com/2016112 ... 6250db.jpg[/img]
Min bil[WHITE SMILING FACE]
Sent fra min SM-P605 via Tapatalk
Min bil[WHITE SMILING FACE]
Sent fra min SM-P605 via Tapatalk