Hva har DU av reservedeler i PV'en?

Generelle diskusjoner som vedkommer vår hobby.
Post Reply
User avatar
445
Posts: 5818
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Hva har DU av reservedeler i PV'en?

Post by 445 » Thu 12 Feb 2009 21:23

Nå gleder jeg meg til all snøen er borte og Duetten kan trille ute på sommerføre igjen.

Tok en gjennomgang av kassen med reservedeler og "kjekt å ha"-saker og tenkte å høre med dere på forumet om hva dere kjører rundt med?

Jeg har med meg følgende:
Motorolje
Vann
Blytilsetning til bensin
4 tennplugger
Stift
Kondensator
Lyspæresett
Viskerblad

Noen åpenbare mangler?

Image

User avatar
ståle
Posts: 189
Joined: Fri 23 May 2008 22:42
Location: sotra
Contact:

Post by ståle » Fri 13 Feb 2009 19:42

Hei!

Ser jo greit ut det, kansje en viftereim også!

MVH Ståle

User avatar
445
Posts: 5818
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Post by 445 » Mon 16 Feb 2009 19:09

Meget godt poeng!
Nå er vifterem også på plass i kassen.

Andre åpenbare mangler?

myrhagen
Posts: 23
Joined: Mon 12 Jan 2009 18:40
Location: Mjøndalen

Post by myrhagen » Tue 17 Feb 2009 18:04

Ei 1\2 Martell V.S.O.P, for å unngå eventuelle frostskader....
Vennlig hilsen
Pål M.

User avatar
445
Posts: 5818
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Post by 445 » Tue 17 Feb 2009 18:25

God idé!

Nå utenom gammelbilsesongen er nok Martell spesielt godt å ha.
Kjenner jeg godt etter så begynner jeg å bli litt kald på føttene....

User avatar
Reodor57
Webmaster
Posts: 2898
Joined: Thu 05 Oct 2006 12:50
Location: Haslum
Contact:

Post by Reodor57 » Wed 18 Feb 2009 15:34

Bensinkanne med bensin. Mikroskopisk tank på disse bilene. Hadde vært artig å fått tak i originalbensinkannen til disse som kunne festes i reservehjulet med bolt tvers igjennom.
Ellers har jeg ikke med noe som helst da det sjelden eller aldri er snakk om langturer. Blyerstattning har jeg aldri brukt, og ser ikke behovet for det heller. Har kjørt biler som var laget for masse bly på blyfri i over 100k km uten å se noen som helst forandring enn å se at motoren gikk renere. Min konklusjon på dette har blitt at blyerstattning er noe en bruker når bilen skal jobbe tungt, f.eks med henger bakpå eller fullastet, ellers ikke.
Pakninger til flottørhuset er heller ikke av veien. Dette er ett vanlig lekkasjepunkt på forgasserne, og disse blir slitt over tid pga vibrasjoner fra motoren. Skruene har en tendens til å løsne seg, og det er ikke bare å stramme dem igjen heller....
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"), 1978 Fiat 124 Spider USA utgave. Alle er biler som koser seg rundt 70.. (hhv km/t og miles/h) :-D. Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").

User avatar
445
Posts: 5818
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Post by 445 » Wed 18 Feb 2009 21:47

Bensinkanne er et meget godt tips. Som du sier er tanken ganske liten.

Jeg har 2 gamle reservekanner stående på verkstedet.
Image
Image
Den grønne er i brukbar stand, og kommer til å brukes i Duetten denne sesongen.
Den sølvgrå er rusten innvendig. Hvordan jeg skal få bort denne løse rusten har jeg ikke funnet ut ennå.
Har lurt på å fylle den med litt diesel og vasket grus - og riste grundig....

Post Reply