Litt inspirasjon

Nyttige linker en kommer over på internett
Post Reply
Torbo2
Posts: 4633
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Litt inspirasjon

Post by Torbo2 »

Siden Renault er venn med Volvo så kan ven denne gå?
https://www.facebook.com/Renault.R4?ref=profile
User avatar
Reodor57
Webmaster
Posts: 3140
Joined: Thu 05 Oct 2006 12:50
Location: Haslum
Contact:

Re: Litt inspirasjon

Post by Reodor57 »

Renault har jeg hatt mange av, hvorav også R4 er en av dem. Har hatt "halvbroren" R5 også. 2 stk faktisk. R16 var en veldig god bil med et fantastisk for den gangen bunndrag og fantastiske seter. Etter den tid har det blitt både Laguna og dagens Trafic. Ikke hatt nevneverdige problemer med noen av dem, men de må kjøres med respekt og ikke som om man har stjålet både bil og bensin hehe. Rust har selvsagt vært et problem på ett par av dem, men jeg lærte meg å sveise da hehe.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Torbo2
Posts: 4633
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: Litt inspirasjon

Post by Torbo2 »

Jeg har også hatt noen Renaulter, og har en fortsatt - Dauphine. Samt at min sønn har Renault 4, så jeg har ikke sluppet taket.
Renault 16 var jo en fantastisk bil for sin tid. To av mine kollegaer har slike.
Farlig å skryte for mye i et Volvoforum, men et faktum er at Renault Lagauna var den første bilen som fikk fem stjerner i Euro NCAPs tester. Fra 90-tallet forsvant rustproblemene også. Men feil og mangler ble ikke prioritert.

Det som sviktet mest i Norge var jo importleddene, også når de kom inn i Volvo-systemet. Her ble de vurdert som 2. klasses biler sv forhandlerne. Også ved innbytte. Derved ble markedet redusert og Renaulteiere ble skuffet og lite loyale til merket.
Men for noen bruktbilkjøpere ble lave bruktpriser fordelaktig. Man fikk/får jo mye bil for pengene.
Post Reply