André Models

Nyttige linker en kommer over på internett
Post Reply
User avatar
hlyshaug
Posts: 686
Joined: Sat 27 Dec 2008 22:43
Location: Oslo
Contact:

André Models

Post by hlyshaug »

Image

Virker som om denne fyren har peiling på modeller. Men man får selvfølgelig betale for håndverket: http://www.andrecarmodels.com
A-76304 "Svarten"
1957 Volvo PV 444
User avatar
Sverre L.
Posts: 52
Joined: Wed 22 Aug 2012 22:20

Re: André Models

Post by Sverre L. »

Gjett om du har rett. Denne karen har virkelig snøring. Flotte PV er med kun originale farger, valgfritt med ditt eget skiltnummer og masse andre modeller. Har selv en håndfull pluss av disse modellene, men det skal nok komme fler i mitt eie i løpet av et noen år tenker jeg.
Men, skal det skaffes andre Duetter så søk opp H0-modeller, f.eks. hos Electrade i Sandefjord, NMJ på Strømmen, Amundsen i Oslo eller Hobbytrain i Drammen. Alle har et variert utvalg av Duetter, ja PV er også, samt andre Volvomodeller, så sjekk ut o disse er flotte og koster fra snaue hundrelappen og opp til 150 kr., og har du først blitt hekta, ja da er det bare å stumpe røyk, legge bort flaska, gå forbi snophyllene, spare bensin (?) og bare kjøpe modeller. De to første har aldri vært noe problem for meg, så derfor har jeg noen modeller. Kommer forøvrig en knallrød PV fra Revell i 1:18 i løpet av november (selgers utsagn) på Norwegian Modellers. Lykke til.
Torbo2
Posts: 4633
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: André Models

Post by Torbo2 »

Dette syntes ikke jeg var dyrt! Jeg har betalt ganske mange fler hudrelapper for Amazoner tdligere. Helelr billig... Tør ikke si hvor mange jeg har... Og i Lyckliga gatan i Stockholm hadde/har? de Amazomer til nærmere 2000 kroner, men da var det av riktig type/merke/alder? (uten at jeg så forskjell fra de til 600). Så her det nok motsatt verdiendring med alderen, i forhold til biler i full skala..

Noen som trenger inspirasjon foresten? (Amazon riktignok, men gledelig!)
Her kan vi få noen inntrykk som giir bakoversveis.
http://amazon.forum.bilia.se/phpbb3/vie ... =13&t=1467
User avatar
hlyshaug
Posts: 686
Joined: Sat 27 Dec 2008 22:43
Location: Oslo
Contact:

Re: André Models

Post by hlyshaug »

Sverre L. wrote:Alle har et variert utvalg av Duetter, ja PV er også, samt andre Volvomodeller, så sjekk ut o disse er flotte og koster fra snaue hundrelappen og opp til 150 kr., og har du først blitt hekta, ja da er det bare å stumpe røyk, legge bort flaska, gå forbi snophyllene, spare bensin (?) og bare kjøpe modeller.
Nuvel, jeg må tilstå at jeg har et par-tre vitrineskap med H0-modeller, men de er med noen unntak skinnegående. Men takk for tipsene - jeg får låse inn lommeboka og sjekke dem :D

Jeg ser dog at André models ikke har 444 i standardsortimentet.
A-76304 "Svarten"
1957 Volvo PV 444
User avatar
445
Posts: 6098
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: André Models

Post by 445 »

Det var en meget forseggjort modell!
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Post Reply