Kveldstur med Oslo/Akershusavdelingen 11. juni
Kveldstur med Oslo/Akershusavdelingen 11. juni
Vi prøver oss med en ny kjøretur, denne gang på en torsdag. Hold av 11.juni.
Satser på oppmøte kl. 18.
Mer om sted og kjørerute senere, da flere alternativer er mulige.
Ta med kaffe/te og noe å bite i.
Også denne gang tar vi et værforbehold for regn.
Alt blir så mye mer upraktisk når det er regnvær....
Bekreft gjerne med et svar her på forumet om dere kan delta.
Hilsen hlyshaug og 445
Satser på oppmøte kl. 18.
Mer om sted og kjørerute senere, da flere alternativer er mulige.
Ta med kaffe/te og noe å bite i.
Også denne gang tar vi et værforbehold for regn.
Alt blir så mye mer upraktisk når det er regnvær....
Bekreft gjerne med et svar her på forumet om dere kan delta.
Hilsen hlyshaug og 445
Vi møtes ved Mortens kro kl 18:00
Kjører i samlet flokk på svingete veier til Setskog.
Der holder Setskog Landhandel åpent for oss. http://www.setskoglandhandel.com
Ta med termos og en matbit.
Kjører i samlet flokk på svingete veier til Setskog.
Der holder Setskog Landhandel åpent for oss. http://www.setskoglandhandel.com
Ta med termos og en matbit.
- Lisbeth Falling
- Posts: 28
- Joined: Tue 10 Jul 2007 10:29
Ble en flott å lærerik tur
Ikke minst om man tenker på temaet "Hva skal man ha av reservedeler i bilen" For meg ble det lastestropp og ståltråd i tillegg til noe av det jeg allerede hadde fra før. Ikke det at det skjedde noe med vår bil denne gangen, men som det heter "Neste gang kan det være min tur". At eksosanlegget kan falle av slik det gjorde på Lisbeth&Co's bil må en bare regne med. Ikke alle bilene er i 100% stand etter mange år på veien, og tretthet i anlegget kan fort komme av vibrasjoner over tid. Det har jeg hatt på nyere biler også. Hadde jeg hatt en duett, så hadde jeg nok hatt med kjøreramper eller garasjejekk også hehe. OG Hansker som tåler varme. (Kanskje en skulle kjøpe en av NAF's gamle servicebiler hehe.)
Ellers var været som bestillt og turen flott. Landhandleriet var jo bare nydelig der det lå. Den lokale "gjengen" som hadde stillt opp for oss gjorde miljøet rundt landhandleriet enda mer spennende og komplett med sin lokalkunnskap og historier.
Takk for turen!
Ikke minst om man tenker på temaet "Hva skal man ha av reservedeler i bilen" For meg ble det lastestropp og ståltråd i tillegg til noe av det jeg allerede hadde fra før. Ikke det at det skjedde noe med vår bil denne gangen, men som det heter "Neste gang kan det være min tur". At eksosanlegget kan falle av slik det gjorde på Lisbeth&Co's bil må en bare regne med. Ikke alle bilene er i 100% stand etter mange år på veien, og tretthet i anlegget kan fort komme av vibrasjoner over tid. Det har jeg hatt på nyere biler også. Hadde jeg hatt en duett, så hadde jeg nok hatt med kjøreramper eller garasjejekk også hehe. OG Hansker som tåler varme. (Kanskje en skulle kjøpe en av NAF's gamle servicebiler hehe.)
Ellers var været som bestillt og turen flott. Landhandleriet var jo bare nydelig der det lå. Den lokale "gjengen" som hadde stillt opp for oss gjorde miljøet rundt landhandleriet enda mer spennende og komplett med sin lokalkunnskap og historier.
Takk for turen!
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Bilder fra turen
Har lagt ut noen bilder her: http://picasaweb.google.com/hlyshaug/Fyrafyrafyra
A-76304 "Svarten"
1957 Volvo PV 444
1957 Volvo PV 444
Mulig tur til UHB
Jeg arbeider med en mulig utflukt til Urskog-Hølandsbanen (www.tertitten.no) i august. Kommer tilbake med mer info når vi har blitt enige om dato.
A-76304 "Svarten"
1957 Volvo PV 444
1957 Volvo PV 444
Her er mer informasjon om veteranbildagen:
http://www.akersmus.no/tertitten/?mid=2 ... entid=2400
http://www.akersmus.no/tertitten/?mid=2 ... entid=2400