Lurer du på å montere skivebremser på PV'n?
Hva må til mekanisk og papirmessig?
Vi tar en gjennomgang torsdag 18/1 kl. 18 hos Toyota i Kabelgaten 6, Økern.
Velkommen til årets første PV-klubb aktivitet!
NVPVK-OA: Møte 18/1-18 kl. 18 på Toyota Økern
NVPVK-OA: Møte 18/1-18 kl. 18 på Toyota Økern
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: NVPVK-OA: Møte 18/1-18 kl. 18 på Toyota Økern
Hei
Litt etterskriv etter møtet på Toyota.
Det ble på møtet snakket om flere "snille" personer på Biltilsynet som kunne godkjenne skivebremser på PV og duett. Jeg valgte i etterkant av dette å kontakte ombyggingsgruppa hos biltilsynet på Risløkka, og var der oppe i går og viste frem delene jeg har tenkt å bruke som uten unntak er nye og er levert av Jørgenrud. De var to mann fra biltilsynet som så på delene og de likte den gode kvaliteten. Ikke minst at ikke brakettene til bremsecalipperne var sveiset. De er formet av ett stykke metall. Da er det søknadsprosessen og visning av bil før og etter som gjenstår. Identiteten på bilen er viktig ved ombygging. Ikke minst for de av oss som ikke har innslått nummer på torpedoveggen.
De hadde også noen tanker vedrørende at dette fortsatt er enkrets system. De ønsker helst tokrets, men det vil medføre en større irreversibel ombygging som jeg ikke ønsker for min del. Dette må derfor inn i søknaden.
Dette til info.
Når bilen er vel ute av låven skal det bli mer oppdatering der det hører hjemme.
Litt etterskriv etter møtet på Toyota.
Det ble på møtet snakket om flere "snille" personer på Biltilsynet som kunne godkjenne skivebremser på PV og duett. Jeg valgte i etterkant av dette å kontakte ombyggingsgruppa hos biltilsynet på Risløkka, og var der oppe i går og viste frem delene jeg har tenkt å bruke som uten unntak er nye og er levert av Jørgenrud. De var to mann fra biltilsynet som så på delene og de likte den gode kvaliteten. Ikke minst at ikke brakettene til bremsecalipperne var sveiset. De er formet av ett stykke metall. Da er det søknadsprosessen og visning av bil før og etter som gjenstår. Identiteten på bilen er viktig ved ombygging. Ikke minst for de av oss som ikke har innslått nummer på torpedoveggen.
De hadde også noen tanker vedrørende at dette fortsatt er enkrets system. De ønsker helst tokrets, men det vil medføre en større irreversibel ombygging som jeg ikke ønsker for min del. Dette må derfor inn i søknaden.
Dette til info.
Når bilen er vel ute av låven skal det bli mer oppdatering der det hører hjemme.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").