Så da er den vel ikke heltt tett den heller? Skal sjekke opp dette nærmere, dette må vi vite!
Grunning kan jo tynnes ut for sprøyting, og da tynnere forsvinner elelr damper ut så er det trolig mikroskopiske porer etterpå som ved lakk? men i mindre grad...? Det kan være forklaringen, men her skal vi ikke tro, men vite, hva vi gjør med "skjønnhetene" våre.

Slipe vått er forresten gammeldags, og farlig! Spesielt på steder hvor det er sparklet! Det hender jeg gjør det med mange forbehold!!!
Det koster papir og kroner å bytte papir hele tiden når man pusser tørt. De som ha flotte slipemaskiner med sug i skiva bekymrer seg vel ikke så mye?
Det kan ta timer og dager for å få det tørt nok ette våtsliping før lakkering!
Det ser man ofte på biler som er restaurert for mer enn ti- tjue år siden hvor, det var mer vanlig å slipe vått/vannslipe, og noen ikke tod høyde for tørketiden før lakkering.
Så kom syndene fram etter et, to, tre år eller senere, da forseglet fuktighet hadde fått lov til å virke med forskjelig utetemperatur.
Boblene kommer!
I noen tilfelle er jo syndene også at de minste rustprikkene ikke ble tatt bort. Utviklingen av rust skjer jo akselrerende.. Andre potens? - kan jo sette opp et matamatisk regnestykke på det?
