Taktrekk 444 og Duett

Tråder som omhandler alt fra trekking av stoler og taktrekk til hanskerom og dørtrekk. Dvs det meste av interiøret.
Post Reply
User avatar
Reodor57
Webmaster
Posts: 3140
Joined: Thu 05 Oct 2006 12:50
Location: Haslum
Contact:

Taktrekk 444 og Duett

Post by Reodor57 »

Hei til alle som er inne og leser på dette forumet. Statistikken sier ca 70-75 personer hver dag, ikke dårlig!

Men, så til saken. Jeg har taktrekk til 444'n i ferdigsydd utgave, men jeg har aldri turt begi meg ut på å skifte det. Er det noen som kjenner noen som gjør slikt i "rimelig nærhet av Oslo" til en overkommelig pris, eller er det mulig å lage et kurs ut av det. Har samme utfordringen på 44506 duetten min (Vinduer rundt det hele), men der finner jeg ikke noe sted å starte heller. Hvordan i all verden er det festet over vinduene? Står innertaket i spenn? Mitt tak må byttes da det enten har vært et muserede eller et fuglereir oppi der(Antagelig det siste da det høres og kjennes ut som om det er mye kvist oppi der) og det ser ikke delikat ut selv om taket er tilnærmet helt foruten en liten flenge over bakseteryggen.

Ser at mange her har restaurert biler, men taktrekket har ingen sagt noe om så langt.... Tips og triks og gode råd og evt. kontakter mottas med takk.
Skal se det blir en egen prosjekttråd på det også når trekket byttes.

Om du ønsker å være anonym på forumet kan du sende meg en personlig melding, eller en E-post til webmaster@norskvolvopvklubb.no
Ellers mottas "Bilsalmaker" tips her på forum med takk. Da både som kjente tips og triks og i form av utførende personer.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Torbo2
Posts: 4633
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: Taktrekk 444 og Duett

Post by Torbo2 »

Salmaker Eng på Røa, har kanskje noen tips?
Vet ikke hvordan det er på PV/Duett, men på Amazon bruker man et lite spesialverktøy som stikkes opp i mellom for å løste bøyler og trekket med.
Bøyler og trekk står i spenn ja...

På min Renault Dauphine var det bare å løsne limet rundt kanten og ta tak i bøyelene og trekke dem ut av festehulene i takramma.

Noen må da ha gjort dette på PV, så det er velbare å avvente svar?
Ser ingen grunn til å sette bort denen jobben.... :)
guntor
Posts: 221
Joined: Sat 16 Jul 2011 00:14
Location: Tistedal

Re: Taktrekk 444 og Duett

Post by guntor »

Var tilfeldigvis inne på sidene til VP i går og der har de en rubrikk som heter instruktionsblad.
Der ligger det en beskrivelse av blant annet hvordan trekke et innertak (riktignok en 544 med vinyl), men
noen tips kan det kanskje ligge der :!:
-60 544A Special 2
User avatar
445
Posts: 6098
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: Taktrekk 444 og Duett

Post by 445 »

Har du prøvd å kontakte Terje på Hadeland?
Den praktfulle Duetten hans må vel ha vært offer for taktrekk-bytte?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
terjehva
Posts: 143
Joined: Thu 21 May 2009 22:22
Location: Hadeland

Re: Taktrekk 444 og Duett

Post by terjehva »

Jeg har ikke byttet taktrekk i min duett, det er orginal trekket fra bilen var ny. Har taktrekk til Pv liggende, men har aldri kommet i gang med å bytte dette..
lervang
Posts: 53
Joined: Sun 13 Dec 2009 14:36
Location: Fredrikstad

Re: Taktrekk 444 og Duett

Post by lervang »

Hvordan har det gått med taktrekkinga?
Jeg kunne tenke meg å bytte på min 444 57mod men har ikke turt å gjøre noe med dette enda.
User avatar
hlyshaug
Posts: 686
Joined: Sat 27 Dec 2008 22:43
Location: Oslo
Contact:

Re: Taktrekk 444 og Duett

Post by hlyshaug »

Hmmm, kan det være noe å hente her? http://www.klassiker.nu/video/sa-har-mo ... ertak-2862
A-76304 "Svarten"
1957 Volvo PV 444
Post Reply