Skive bremser!!

Tråder som omhandler bremser, drivverk, huloppheng,osv
Post Reply
User avatar
Mr PV
Posts: 35
Joined: Wed 10 Jan 2007 15:19
Location: Longva
Contact:

Skive bremser!!

Post by Mr PV » Sat 13 Jan 2007 22:36

Hei
Er her nokon som har erfaring med skivebremser på PV :?: :?:
Ka treng eg for å bygge om til skivebrems framme???
Må eg skifte spindelane.... eller passar skivene til amazon rett på??
Kan eg ta delar i fra vilken som helst amazon??
Feste braketten til bremsekalipperen korleis blir den festa/modifiser???
Må eg ha bremsekraft forsterkar???

Er det nokon som kan kome med litt info??
Gjerne nokre bilder på prosessen!!!!

På førehand takk!!!! :wink:

55mod 444, Arne
Posts: 5
Joined: Sat 30 Dec 2006 01:17
Location: Østfold

Post by 55mod 444, Arne » Sun 14 Jan 2007 23:33

Hei.
Du finner en god beskrivelse her :
http://www.bearmanmotorsports.com/pv.html, riktignok på engelsk men det fikser du vel..............
En hilsen fra Trøgstad................

User avatar
Mr PV
Posts: 35
Joined: Wed 10 Jan 2007 15:19
Location: Longva
Contact:

Post by Mr PV » Mon 15 Jan 2007 08:42

Hei igjen
Takk takk.... men denna sida kom ikkje opp!! :cry:
Prøvde og søke på nette men fant ingenting :?:
Trur eg har vert borti denna sida tidlegar.... meinar og huske at den var
bra :)
Er her fleire tips angåande ombygging til skivebrems :?: :?:
Det må no vere nokon her til lands som har bygd om?? :wink:

User avatar
Halvorsen
Posts: 35
Joined: Mon 16 Oct 2006 22:15
Location: Dovre

Post by Halvorsen » Mon 15 Jan 2007 17:36

har skivebrems på duetten, tatt fra en amazon men jeg har ikke helt oversikt over hvordan det er gjort... :?
Men vet det er mange pv'er som har fått skive, så viss det hadde vert litt mer liv her på forumet hadde det nokk kommet ett svar nokså fort...
pv 544 og p-210:)

User avatar
Mr PV
Posts: 35
Joined: Wed 10 Jan 2007 15:19
Location: Longva
Contact:

Post by Mr PV » Tue 16 Jan 2007 12:23

Hei

"55mod 444, Arne" kom som du ser med ein link på ei side, men som av ein eller anna grunn ikkje kom opp???
Han ville prøve og sende meg eit word dokument... der den same infoen sto :D Kan prøve og legge ut dette dokumente her på forumet når det kjem i mine hender :wink:

Har du bremsekraftforsterkar på duetten din???
Eller er det orginal PV/Duett 1 krets bremsesystem, der det er hekta på ein kalipper og ei skive, i staden for trommel, bremseband, og sylinder???

Kunne gjerne tenkt meg å få sjå nokre detalj bilder av skivebremsene dine :wink:

kjetil
Posts: 3
Joined: Fri 01 Dec 2006 11:28

bremser

Post by kjetil » Tue 16 Jan 2007 21:15

hei bruk amazon 1969 model det passer heilt fint

User avatar
Mr PV
Posts: 35
Joined: Wed 10 Jan 2007 15:19
Location: Longva
Contact:

Kokebok!!

Post by Mr PV » Wed 17 Jan 2007 13:18

Hei igjen

Slenger ut den beskrivelsen som var og finne på
http://www.bearmanmotorsports.com/pv.html
Ganske grei beskrivelse dette :lol:

VOLVO PV Front Disc Brakes
In visiting several Volvo Bulletin Boards, I've noticed a few questions concerning updating PV's to front disc brakes. This is a fairly easy conversion. The rotors, calipers, caliper mount plates, and dust shields from the single circuit 120 series are used.
The PV and 120 have the same spindle dimensions. This allows the installation of the 120 rotor assembly to the PV spindle, using the 120 OR the PV bearings and seals. The bearings and seals are the same, whether rotor or drum brake. However, before you install the rotors, you must install the 120 caliper mount plates and dust shields.
Temporarily install the LEFT mount plate onto the RIGHT PV spindle. You will note that only one bolt hole (the forward upper hole) lines up properly when the plate is centered on the spindle. This is when the caliper is in roughly the 10 o'clock position on the spindle. Mark and drill the other three holes into the mount plate. Using the mount plate as a guide, drill the dust shield also. Now you may attach the mount plate and dust shield to the spindle. I recommend using Grade 8 hardware, and Loctite. Install the rotor, then bolt the RIGHT caliper to the mount plate. Install 120 Brake hose (preferably new) to the caliper. Insure that the PV brake line has the proper flare and fitting to match the 120 Brake hose end.
Now repeat this procedure for the LEFT side, using the RIGHT mount bracket.
Be sure to inspect and replace any questionable bearings and seals, and repack as necessary. Inspect and rebuild or replace calipers as necessary. Inspect and rebuild or replace PV master cylinder if needed. This cylinder has a 1 inch bore, and is adequate for the new system.
Tighten all bolts and connections, and bleed brakes at all four wheels. Carefully test brakes at low speed, to get used to the new feel. Some folks prefer to install a Brake-Bias (proportioning) Valve in the rear brake line. If your rear drums lock-up before the front discs, I recommend that you put one in. This varies from car to car, as I have seen both 1 inch and 7/8 inch rear wheel cylinders. Try it out, and decide for yourself.
At this point you will have noticed that the calipers interfere with the front shock absorbers, before full steering lock is reached. To restore the original steering radius, the front shock absorbers will have to be moved from the rear of the control arms to the front.
There are a few different methods of Disc Brake conversion and this is only one of them, but it has worked for me for many a PV. If you have any input on this conversion, please share it with me. I'm always looking for a better way!

Torbo2
Posts: 4631
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: Skive bremser!!

Post by Torbo2 » Tue 12 Jul 2011 15:31

Gammel tråd, men kanskje noen tenker tanken?

Mye bra OVER HER, men MINST en viktig ting må legges til. Med skiver framme og tromler bak vil bilen overbremse og rett og slett bli livsfarlig!
Du vil trenge nesten dobbelt bremsetrykk framme for å få noenlunde bra bremsefordeling mellom fremre og bakre aksel!
Dette kan du ordne med en servo fra en tidlig Amazon, jeg har forrresten et par stykker. Den ene har jeg brukt i en Renault og den andre er tiltenkt min Duett. Begger er nyoverhalte, men nye pakninger osv. Men ikke nok med det de har en liten modifikasjon som gjør at bremsetrykket ikke blir lett liggende på etter en viss tids bruk, noe P1800- og tidligere Amazoneierer sliter med. Det er jo engelske Girling-forsterkere, og etter gammel (tildels) god oppskrift...

Servo må med andre ord inn øverst på innkjøpslista. Ellers er Amazonbremser noe av det beste og mest avanserte som er laget! Deler av de fordelelene kan du få eller alle, men da må du bygge om hele sulamitten og det er trolig overflødig? jeg ville ikke vært så avansert i alle fall....

Post Reply