Frontrutepakning 57 mod

Karosseri, lakk, vinduer gummilister osv osv
Post Reply
anton
Posts: 15
Joined: Tue 01 Feb 2011 13:20
Location: Grimstad

Frontrutepakning 57 mod

Post by anton »

Da har jeg endelig fått tid til og sette i frontrutene i min 57 mod. Her er måten som jeg fant ut var den letteste for meg. Jeg liker best og skru helt alene, så jeg må av og til finne måter så jeg kan klare det alene. Jeg måtte bytte frontrutene, for den ene var knekt. De fikk jeg lagd hos en glassmester. Får ikke samme tykkelse som originalt, tror de er 1,6 mm tykkere. Da jeg skulle prøve og legge de i den nye pakningen, bare glapp de utav igjen. Jeg måtte også få kuttet sporet til stolpen i gummilista også.Det jeg da fant ut jeg måtte gjøre var og legge gummilista uten rutene i i ramma slik som den skal ligge, lirke i rutene, justere det inn så godt jeg kunne, og da fikk jeg kuttet ut spor i lista. Glemte og si at jeg hadde lagt i ledning innv. i lista ferdig på forhånd. Den måtte jo også deles, så det ble en bit for hver rute. Så la jeg inn gummilista som skal ligge oppå stolpen med rutetettning.Så var det bare og åpne dørene, en hånd utenpå ruta, og en til og trekke snora rundt. Jeg tok litt og litt på hver side, samtidig som jeg presset forsiktig på ruta. Dette gikk veldig fort og greit. Tilslutt la jeg utvendig gummilist og den blanke lista oppå der igjen. Dette gikk veldig greit og gjøre alene. Mvh anton
Post Reply