Jeg ser at noe må gjøres innen overskuelig fremtid og vurderer følgende alternativer:
1. Fikse det selv på den ordentlige måten (noen som har et røft anslag på tids- og pengebruk her gitt de ovennevnte problemene og et ønske om fin bruksstand?)
2. Fikse det selv på MacGyver-måten
3. Shippe den ned til Polen og krysse fingrene for at jeg får se den igjen en vakker dag, gjerne uten rust
4. Bytte til en duett med mindre rust og la en mer kyndig entusiast ta seg av problemet
5. La tiden gå
Etter mange fine kjøreturer og gode minner har jeg fått et noe sentimentalt forhold til bilen og vil gjerne gjøre det jeg kan for å beholde den og holde den i god stand. Punkt 4 og 5 altså ikke særlig attraktive alternativer.
Videre har jeg følgende utfordringer:
1. Aldri tatt i et sveiseapparat eller lakkert noe
2. Ikke tilgang på tørr garasje
3. Studentøkonomi
Er mitt eneste valg, gitt disse utfordringene, å sparkle i vei og bruke store mengder Brunox? Eller er det noen som har noen tanker om hvordan dette kan gjøres mer ordentlig? Gitt min situasjon, hva ville du gjort? Motivasjon, tid og energi har jeg mye av hvis det skulle ha noe å si, og kan nok knuse sparegrisen dersom det skulle bli nødvendig.
Er forøvrig i Australia om dagen etter snart et år med utveksling ifm. studier i Trondheim, hjemme om en måned. Savnet Volvoen så fælt så klarte ikke vente med å begynne tankesmia. Klør i fingra etter å mekke litt!
Har såvidt pratet om dette tidligere med blant andre 445 og Reodor57, men greit å få diskusjonen over på forumet så andre også kan ta del i og kanskje dra nytte av det som blir sagt