Bilder i forumet?

Nyttige instruksjoner for bruk, innlegging av bilder osv
Torbo2
Posts: 4633
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Bilder i forumet?

Post by Torbo2 »

Hva har skjedd med forumbildene? Ser bare noe små firkanter uten innhold....

???
PV-Sport
Posts: 256
Joined: Wed 16 Jul 2008 21:46
Location: Mosjøen

Post by PV-Sport »

Det lurer virkelig jeg også på??? Halve vitsen med forumet er jo borte når bildene forsvinner! Ble småirritert når jeg oppdaget dette!
Torbo2
Posts: 4633
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Få suverene kjøreegenskaper i PV/Duett.

Post by Torbo2 »

Er det ingen som tar tak i bildebanken på Lagrebilder.no?
PV-Sport
Posts: 256
Joined: Wed 16 Jul 2008 21:46
Location: Mosjøen

Post by PV-Sport »

hvis en går inn på www.lagrebilder.no får en bare opp dette:

Lagrebilder.no og Lagrebilde.no er til salgs.

Alle henvendelser rettes til Christoffer Bolseth, telefon 47 34 79 99

Er det ingen redaktører/moderatorer her på pv-forumet som kan fortelle oss hva som skjer??
Er sørgelig stille på forumet for tiden, og det blir ikke bedre av dette :-(
Torbo2
Posts: 4633
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Post by Torbo2 »

Ening med PV-Sport! Noe må gjøres! Vikitg!
Hvor er moderator og webmasterne?

Når man ser på hvor mange som bruker nettet så må man vel si at forumet er viktig for klubben.
Hva koster det å kjøpe lagrebilder.no?

Tror de fleste i klubben vi ha forumet oppe. Og uten bilder er verdien minst halvert... - mener jeg da...
User avatar
Reodor57
Webmaster
Posts: 3140
Joined: Thu 05 Oct 2006 12:50
Location: Haslum
Contact:

Post by Reodor57 »

Hei

Er ikke bare dere som er frustrerte her!!! :evil: :evil: :evil: At slike ting skjer uten at noen som helst blir kontaktet eller advart, eller noe som helst, er svært lite hyggelig.
Forumet er imidlertid noe som ingen i NVPVK har noen som helst kontroll over unntatt innlegg (Moderator). Forumet er en gratisgreie som det koster en del å få ut dataene fra slik at dette kan legges inn på våre sider. Der skorter det nå kun litt på kapasiteten til Webmaster for å få dette til. Det er godkjent i hovedstyret. Så til lagrebilder.no Dette er en side som eierne av vårt gratisforum sender oss videre til for å lagre bildene som brukes i forumet. Jeg er redd for at disse eierne heller ikke var klar over at nettstedet ville legge ned. Om det nå er til salgs uten innhold, er det null verd. De vil nok da se seg om etter et nytt gratis nettsted til denne funksjonen. Det å drifte en bildedatabase på egen webserver krever disiplin og kunnskap fra de som legger inn bilder, slik at en ikke fyller opp webserveren med bilder. Jeg skal høre med medwebmaster hvor enkelt dette er. Spørsmålet er jo da om en skal starte fra bunnen av og lage ett helt nytt forum som en har full kontroll over eller forsøke å redde restene...(Bilder som er borte kommer neppe igjen) Jeg savner forøvrig informasjon fra eierne av dette forumnettstedet på hva de akter å gjøre. 445 skal nå forsøke å få kontakt da jeg ikke har tid på ett par uker.

God 17.MAI :-). Bruk PV'n flittig!! :D
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
User avatar
445
Posts: 6098
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Post by 445 »

Dette er grenseløst irriterende! :evil:

Sendte følgende epost til de som drifter diskusjonsforum.no:

Jeg henvender meg på vegne av Norsk Volvo PV-klubb. Vi har et diskusjonsforum driftet av dere: http://volvopv.diskusjonsforum.no/volvopv.html Vi har brukt lagrebilder.no for å lagre alle bildene i innleggene. Disse bildene er nå borte, og www.lagrebilder.no står til salgs. Vi er veldig redde for at alle bildene er tapt, og lurer på hva dere kommer til å gjøre i sammenhengen.

Fikk følgende svar:

"Er vel ikke noe vi kan gjøre med dette ettersom dette nettstedet ikke har noe med vårt firma å gjøre. Foreslår at du ringer telefonnummeret som står på websiden og hører hva de tenker. Virker jo veldig rart at de bare skal legge ned ett nettsted uten å gi de som eier bildene beskjed først."

Finner svaret noe unnvikende, da jeg mener at det er diskusjonsforum.no som har en automatisk link til lagrebilder.no

Skal forsøke å ringe til lagrebilder.no førstkommende uke.
User avatar
445
Posts: 6098
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Post by 445 »

Ny epost avsendt:

Skal ringe til uken.
Trodde helt sikkert at dere samarbeidet, ettersom det er lagrebilder.no som kom opp automatisk når vi skulle legge inn bilder i et innlegg.
Forsøkte å legge inn bilde både i nevnte forum og i et annet jeg administrerer. Fikk ikke lenger opp muligheten til å legge inn bilder.
Håper dere også er interessert i å løse dette.
User avatar
445
Posts: 6098
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Post by 445 »

Svar mottatt:

"Ja, vi er selvsagt interessert i å løse dette. Jeg viste ikke om dette, men vi kjøpte Diskusjonsforum.no for ett par år siden, og dette må ha vært noe som var implentert før den tid. Men se hva du får til av løsning og kontakt meg om det er noe vi kan hjelpe med."
User avatar
Reodor57
Webmaster
Posts: 3140
Joined: Thu 05 Oct 2006 12:50
Location: Haslum
Contact:

Post by Reodor57 »

Ja det var jo oppløftende...

Er det virkelig vi BRUKERNE som skal komme opp med løsninger her??
For meg er det uhørt når det er Diskusjonsforum.no som tjener penger på dette.
Ellers så tror jeg at bildene i forumet som har brukt lagrebilder.no må ansees som tapt. Jeg tror nok ikke de er mulig å redde på noen måte. Synd men sant. Diskusjonsforum er jo ikke en gang på banen i denne saken skal en tolke svarene de gir oss.
Poenget må også være at et alternativ til lagrebilder.no må være sikkert og stabilt. Jeg tror da ikke at en kan komme utenom en betalingsløsning, men jeg vil oppfordre alle som har rede på dette om å komme på banen og komme med innspill. Har f.eks Google en løsning vi kan bruke? De har jo picasa... Jeg hadde i det lengste håpet å kunne få med meg innholdet i dette forumet over på egen server, men nå ser det ut til å spøke for den løsningen også... :-(. Det som er ekstra "kipt" er at jeg nå omtrent ikke har fritid til å jobbe med dette før ferien, men skal ihvertfall ha det i bakhodet....
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
PV-Sport
Posts: 256
Joined: Wed 16 Jul 2008 21:46
Location: Mosjøen

Post by PV-Sport »

Ellers så tror jeg at bildene i forumet som har brukt lagrebilder.no må ansees som tapt. Jeg tror nok ikke de er mulig å redde på noen måte.
Hvis det er tilfelle, så er det intet mindre enn tragisk... forumet har endelig blitt et brukbart oppslagsverk, med mange fine tråder med bilder og tekstforklaring til bildene...
Hvis bildene er borte, er teksten i trådene lite verdt... :cry:
Mange års forumaktivitet er ødelagt.
Man kan jo alltids ta en detektivjobb og lete opp bildene på pcn sin, og laste de opp på nytt på en annen løsning, men det blir en gigantisk jobb for de som har lastet opp flest bilder... :evil:

Sånn.. måtte bare få ut litt frustrasjon.. hehe
Torbo2
Posts: 4633
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Post by Torbo2 »

Bildene ligger vel på serveren? Kanskje klubben kan vurdere å kjøpe lagrebilder.no?

Med litt omdirigering av klubbmidler er det kanskje mulig å få til et eller annet?
I det minste må vi kunne få hentet ut bildene på en DVD slik at vi kan i verste fall legge dem inn igjen på et nytt bildelager?
Det finnes andre gratisservere, men for å slippe å komme i samme situasjon bør man vel velge et bildelager som er til å stole på?
Noen har lagringstilgang mot en månedlig leie...
User avatar
445
Posts: 6098
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Post by 445 »

Den 18/5 ringte jeg til lagrebilder.no.
Deretter sendte jeg følgende epost til diskusjonsforum.no:

Hei igjen

Årsaken til at bildene er borte er at lagrebilder.no har byttet server.
Forsto det slik at den nye serveren ikke støttet PHP, men her kan jeg ha misforstått, da dette ikke er mitt fagfelt.

Bildene kan fortsatt hentes ut. I så fall skulle vi sende en epost til post@bolsethmedia.no
Jeg synes at denne henvendelsen bør komme fra dere, siden dere har brukt lagrebilder.no som standard bildebehandlingsløsning, og at dette sikkert gjelder svært mange forum som dere drifter.
User avatar
445
Posts: 6098
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Post by 445 »

Fikk følgende svar:

"Er vel bare deres forum dette er aktuelt, har ikke fått noen andre henvendelser. Så bare ta kontakt for å fikse dette problemet. Så skal vi se på hvor mange andre det gjelder.
Synes det høres helt merkelig ut at dette skulle være et programmeringsproblem. For meg virker det som de har lagt ned siden."
User avatar
445
Posts: 6098
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Post by 445 »

Ble en smule irritert over holdningen, og skrev følgende tilbake til Diskusjonsforum.no:

"Hei igjen!

Hvilken bildeløsning bruker i så fall alle de andre forumene? Det er jo lagrebilder.no som kommer opp som standard.
I tillegg til PV-forumet har jeg et eget forum for familien. For begge forumene gjelder at vi ikke lenger kan legge ut bilder.
Da blir jo halve poenget med forum borte!
Se vedlagte fil. Den viser "not found" der bildeinnsettingen skulle være.

Altså:
1) Vi vil gjerne at dere som drifter forumet skal være behjelpelige med å kontakte lagrebilder.no for å få tilbake bildene, samt
2) vi ønsker å få rettet feilen som gjør at vi ikke lenger kan legge ut bilder i våre tråder.

Kontaktinfo for lagrebilder.no: Christoffer Bolseth, telefon 47 34 79 99"
Post Reply