Nyoverhalt B20 8 bolt shortmotor

Post Reply
Reodor57
Webmaster

Nyoverhalt B20 8 bolt shortmotor

Post by Reodor57 »

Jeg kjøpte for to år siden en PV med denne motoren i, men på grunn av at den hadde noen ulyder og ikke sto i vognkortet byttet jeg den ut med en B18 jeg hadde overhalt. Nå var tiden kommet for å rydde litt, så jeg fant ut at denne kunne overhales og selges videre.
Motoren har gått lite så den har standard dimensjoner. Kjølekanalene k blokka har kun overflaterust pg er slette og fine. Motoren er honet og har i tillegg til ny veivaksel fått nye stempelringer, råde og bærelager, samt at slitte foringer i råden til stempelbolten er skiftet ut. Sylinderene er lett honet. Det sitter en C kam i den Jeg har to forskjellige overhalte topplokk som kan monteres på denne. En standard B20A med 44mm innsug og en steg 1 topp. Denne gir høyere kompresjon. Filttetting i begge ender av veivaksel er byttet ut med simmeringer. Motoren leveres ferdig med ønsket topplokk, men uten yttre deler som starter, fordeler, bensinpumpe og forgasser. Får jeg tak i vannpjmpe i grei stand vil denne bli montert. Prisidé. Med B20A topplokk kr 14000,- med steg1 topplokk kr 17000,-. Motoren sendes ikke.
Motor og topplokk
Motor og topplokk
Ingen rust innvendig i kjølekanaler
Ingen rust innvendig i kjølekanaler
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Post Reply